#


آشنایی با نحوه ی صحیح نگهداری از جواهرات

12 می 2018 بدون نظر 2159 بازدید

آشنایی با نحوه ی صحیح نگهداری از جواهرات

توصیه هایی در مورد نگهداری از جواهرات

قریب به اتفاق مردم درباره ی محافظت از جواهرات خود آگاهی چندانی ندارند و در این زمینه دچار اشتباهاتی می شوند.  اما هر اشتباهی که فرد مرتکب آن می شود راهی برای جبران آن وجود دارد که در این مطلب ما به شما یاآوری خواهیم کرد. با رعایت این نکات عمر جواهرات تان بیش از پیش خواهد شد. موارد نام برده، اشتباهات رایجی است که اکثر خانم ها و آقایان در مورد جواهرات خود مرتکب می شوند.

۱-شستن هر روزه جواهرات

برخی از جواهرات نظیر حلقه ی ازدواج و یا گردنبدی که از زمان کودکی به یادگار دارید دوست دارید همواره و به طور مداوم به همراه شما باشند. معمولا از جمله جواهراتی که بیش تر در معرض آسیب دیدن می باشدحلقه ازدواج است به این علت که هر روز آن را به دست می کنیم. اما اگر می خواهید که حلقه ازدواج تان عمر بیشتری داشته باشد، هنگام خواب و کار کردن با دستهایتان مانند ظرف شستن، نقاشی کردن یا حتی وقتی دستکش های لاتکس به دست می کنید، آنها را از دست هایتان در بیاورید. فقط یادتان باشد که آن را در جایی امن قرار دهید تا گم نشوند.

۲-شنا یا حمام کردن با جواهرات

یکی از نکاتی که در نگهداری از جواهرات باید باید به آن توجه کنید این است که نباید به طور مداوم از جواهرات خود استفاده کنید.  همچنین شما باید به خاطر داشته باشید که در بعضی از مواقع  مثل حمام کردن یا شنا کردن در دریا و استخر نیز آنها را در بیاورید. آب ماده ای است ساینده. تا به حال به سنگ هایی که در مسیر رودخانه قرار گرفته اند، دقت کرده اید؟ آب به مرور زمان سطح تمام آنها را صاف و صیقلی می کند. همین اتفاق می تواند در مورد جواهرات شما هم رخ دهد اگر آنها را همیشه در حمام یا هنگام شنا به همراه داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید که عمر جواهرات تان بالا رود، آنها را در معرض مایعات قرار ندهید.

۳-نگهداشتن جواهرات در مکان های مختلف

شما معمولا جواهرات تان را در چه جایی نگهداری می کنید؟ ممکن است برای تان پیش آمده باشد که یکی از جواهرات خود را گم کرده باشید و یا این که یادتان رفته باشد که آن ها را کجا مخفی کرده اید. اما به نظر شما دلیل این اتفاق چه چیزی می باشد؟ به این علت که  شما جواهرات خود را در جاهای مختلف نگه می دارید و هر بار یادتان می رود کجا دنبال شان بگردید. اگر می خواهید از این سردرگمی رها شوید، همانطور که برای کفش ها یا کلیدهایتان جای به خصوصی دارید، تمام جواهرات خود را هم در یک جای به خصوص و امن قرار دهید.

۴-قرار دادن جواهرات در معرض دید

سعی کنید جواهرات تان را در معرض دید همگان قرار ندهید و این که آن ها را در یک جایی که دارای امنیت باشد نگه دارید. فقط با انجام این کار است که می توانید جواهرات خود را از دسترسی دزدان دور نگه دارید. بعضی افراد هستند  که خودشان هم فراموش می کنند جواهرات خود را در کجا پنهان کرده اند. اگر شما هم جزو همان دسته هستید، بهتر است در این مورد دقت بیشتری به خرج دهید. مثلا مکان آن را در جایی یادداشت کنید یا با یکی دیگر از اعضای خانواده تان در میان بگذارید تا در صورت فراموشی، به بن بست نخورید.

۵-شستشو جواهرات با دستگاه اولتراسونیک

یکی از نکاتی که برای شستشوی جواهرات خود باید بدانید این است که برای شستشوی جواهرات تان می توانید از دستگاه اولتراسونیک استفاده کنید ولی یادتان باشد که هر نوع جواهری را در این دستگاه قرار ندهید. به عنوان مثال از گذاشتن مروارید، زمرد، اپال، مرجان در آن به شدت خودداری کنید.

۶-غوطه ور کردن جواهرات در مواد شوینده به مدت زیاد

ممکن است معتقد باشید که برخی از مواد شوینده برای تمیز کردن جواهرات مفید هستند، چنانچه می خواهید از این روش استفاده کنید فقط به یاد داشته باشید که زمان انجام این کار خیلی طولانی نشود. این که جواهرات خود را هر چند وقت یک بار در مواد شوینده قرار دهید، خوب است اما حواستان باشد که مدت زمان این کار خیلی زیاد نباشد زیرا احتمال این که جواهرات نقره ای شما سیاه و طلاهایتان تغییر رنگ دهد، زیاد است.

۷-فشار آوردن به سنگ انگشتر برای بیرون آوردن از انگشت

ممکن است تاکنون به این موضوع دقت نکرده باشید ولی برای انداختن و درآوردن انگشتر نیز باید اصولی را رعایت کنید. اکثر افراد، به ویژه آنهایی که انگشترشان اندکی برای انگش آن ها کوچک است، در زمان در آوردن انگشتر، به سنگ آن فشار وارد می کنند. این کار به مرور زمان به انگشتر آسیب می رساند و موجب می شود که سنگ آن شل و حتی از انگشتر جدا شود. پس حواستان باشد که انگشتر خود را از دو طرف سنگ آن بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *