#


آشنایی با لباس هایی که در کمد خانم های باردار وجود دارد

21 ژانویه 2018 بدون نظر 1947 بازدید

آشنایی با لباس هایی که در کمد خانم های باردار وجود دارد

آشنایی با لباس هایی که در کمد خانم های باردار وجود دارد

اغلب خانم ها به جای اینکه به سلیقه خود توجه کنند و یا از راهنمایی هایی که در دنیای لباس می شود کمک بگیرند مطابق گفته فروشنده ها عمل می کنند و لباس هایی را برای خود خریداری می کنند که گاهی برخی از آن ها هیچ لزومی ندارد. به عنوان مثال اغلب خانم ها گمان می کنند هر چیزی که فروشنده ها به عنوان لباس مخصوص دوران بارداری معرفی کنند گزینه ای ایده آل برای پوشیدن در این دوران می باشد و می توانند در مدتی که حاملگی خود را سپری می کنند از آن ها استفاده نمایند؛ در حالی که به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و هر لباسی برای استفاده در این دوران مناسب نمی باشد.

برای اینکه بتوانید لباسی مناسب برای این دوران خریداری نمائید باید به نکات بسیار مهمی توجه نشان داده و در انتخاب آن ها دقت فراوانی داشته باشید. لباسی که برای سپری کردن نه ماه بارداری خود انتخاب می کنید باید به نحوی باشند که موجب راحتی شما و فرزندتان شود. لباس های بسیاری مخصوص این دوران طراحی شده اند که به شما کمک می کنند به این راحتی دست پیدا کنید.

آغاز کار با در نظر گرفتن دو نکته بسیار مهم

گاهی اوقات پیش می آید که خانم های باردار از اضافه وزن یکدفعه ای خود اطلاع درستی ندارند و نمی دانند در این دوران چقدر اضافه وزن می توانند داشته باشند به همین دلیل هیچ تعجبی ندارد که به یکباره متوجه شوند لباسی که تا چند وقت قبل می پوشیدند دیگر اندازه آن ها نیست و به اندازه ای برایشان تنگ شده است که دیگر نمی توانند در این دوران از آن استفاده نمایند. خرید لباس مناسب برای دوران بارداری مستلزم رعایت و توجه به دو نکته بسیار مهم است که باید دقت بسیاری به آن ها شود.

ـ نکته مهم اول این است که به هیچ عنوان در ماه های نخست بارداری خود لباسی را برای ماه های آینده خریداری نکنید. به عنوان مثال اگر فروشگاهی را دیدید که لباس های خود را به قیمت ارزان تری می فروشد و یا حراج زده است سریع پول خود را برای خرید لباس برای ماه های بعدی به هدر ندهید. علت این توصیه این است که شما نمی دانید در ماه های آتی حاملگی خود تا چه میزان قرار است افزایش وزن داشته باشید. از آنجایی که شکم شما هر ماه سایز بزرگتری نسبت به ماه های دیگر خواهد داشت بنابراین بهتر است برای اندازه ای که هیچ آگاهی صحیحی از آن ندارید پول خرج نکنید و بدانید لباسی که برای امروزتان اندازه است به هیچ عنوان برای ماه های بعدی اندازه نخواهد بود و در واقع با این کار پول خود را دور خواهید ریخت.

ـ مورد دومی که باید خوب به خاطر داشته باشید این است که هنگام خرید لباس مناسب برای این دوران باید به جنس قسمت کمر لباس دقت بسیاری داشته باشید. اغلب خانم های باردار تمایل دارند به جای اینکه دامن و شلوار مناسب این دوران را خریداری نمایند به سراغ شلوارهای جین و دامن های پارچه ای بروند که سایز بزرگتری دارد اما جنس آن ها بسیار معمولی است.

باید این نکته را خوب به خاطر داشته باشید لباس های انتخابی شما هر اندازه هم سایز بزرگی داشته باشند اما کمر آن ها به هیچ وجه به درد این دوران نخواهد خورد. در مورد دامن و شلواری که برای پوشیدن در دوران بارداری خود انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که کش کمر آن ها به میزان کافی باز بوده و موبج ایجاد ناراحتی در قسمت کمر شما نشود. زمانی که کش شلوار یا دامن شما بر روی پوست جا بیاندازد و موجب ناراحتی شما شود در واقع به شما می گوید که باید آن را تعویض کنید.

در انتخاب لباس بارداری به مد نباشید

اگر در دوران بارداری خود لباس هایی را خریداری نمائید که طبق مد طراحی شده اند در واقع یک سرمایه گذاری بد و اضافی را انجام داده اید. سعی کنید لباس هایی که برای این دوران انتخاب می کنید بر اساس مد روز نباشد چرا که احتمالا در آینده ای نه چندان دور مجددا بخواهید باردار شوید و اگر به سراغ لباس هایی برید که با توجه به مد امسال طراحی شده اند نمی توانید از آن ها در آینده نیز استفاده کنید و ناچار می شوید که به سراغ خرید لباس های جدید بروید. مسلما خرید لباس های جدید برای دوران بارداری باعث می شود تا هزینه های زیادی را متحمل شوید.

استفاده از رنگ مناسب در خصوص لباس بارداری

برخی معتقد هستند برای اینکه در دوران بارداری چاقی بدن مخفی شود باید به سراغ لباس هایی رفت که دارای رنگ تیره همچون قهوه ای، مشکی و یا خاکی هستند. این افراد چاقی در دوران بارداری را به نوعی غصه خود می دانند و برای رهایی از آن به سراغ لباس های تیره می روند. اگر بخواهید بر اساس نظر این افراد عمل کنید مسلما در دورانی که هورمون های شما تغییر پیدا می کند و به طبع آن نیز روحیه و شکل بدن تان نیز متفاوت تر از هر زمان دیگری می شود کار جالبی به نظر نخواهد رسید.

ترجیحا در این دوران به سراغ لباس هایی بروید که دارای رنگ روشنی هستند اما اگر نمی خواهید چاقی اندام تان در این دوران زیاد خود را نشان دهد بهتر است از رنگ هایی که در بالا اشاره کردیم در خصوص دامن و یا شلوار خود استفاده نمائید. در خصوص پیراهن و لباس هایی که برای بالاتنه خود انتخاب می کنید بهتر است رنگ های روشن را مد نظر قرار دهید و از پوشیدن رنگ های تیره اجتناب کنید.

لباس بارداری مناسب برای محل کار

برخی از خانم هایی که در بیرون از منزل نیز فعالیت دارند در ماه های نخست حاملگی همچنان در محل کار خود حاضر می شوند و به انجام فعالیت های خود می پردازند. این دسته از خانم ها باید بدانند پوشیدن لباس های رنگ روشن در محیط بیرون از منزل به عنوان یکی از ممنوعات در دوران بارداری شناخته می شود و دلیل این توصیه راحتتی خود این افراد است. استفاده از رنگ های تیره موجب می شود تا افراد کمتری به بارداری شما دقت داشته باشند و این کار راحتی و امنیت بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. در مورد مانتوی مناسب به سراغ پانچوها رفته و مدل مناسبی را انتخاب کنید. پانچوهایی که دارای آستین دوخته شده هستند می تواند گزینه مناسبی برای پوشیدن در این دوران باشد و آزادی حرکتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *