#


کمپانی گپ و تولید محصولات مدرن

گپ
13 نوامبر 2017 بدون نظر 1589 بازدید

کمپانی گپ و تولید محصولات مدرن

کمپانی گپ و تولید محصولات مدرن

گپ یک کمپانی مدرن و جدید می باشد که طرح های زیبا و جذابی را تولید کرده است. نخستین فروشگاه این برند جهانی در سال۱۹۶۹ میلادی به وسیله دونالد فیشر و همسرش افتتاح گردید. یکی از آرزوهای دونالد فیشر داشتن فروشگاه های زنجیره ای بود که بتواند پوشاک خوب و با کیفیتی را به مردم ارائه دهد.

دونالد فیشر از روزهای آغازین کار خود در صدد این بود تا بتواند لباس هایی برای جوانان طراحی کند که در عین راحتی زبا و ماندگار نیز باشند. این دسته از جوانان بیشتر به سمت لباس های گپ جذب می شدند و این یعنی برآورده شدن یکی از آرزوهای دونالد فیشر می باشد.

دونالد فیشر به دلیل جذب جوانان به سمت محصولات خود نخستین فروشگاه خود را در نزدیکی دانشگاه پنسیلوانیا تاسیس کرد تا در معرض دید جوانان باشد.. با تمام سعی و تلاشی که فیشر برای فروش محصولات خود کرد اما نتوانست پیشرفت چندانی داشته و تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفت. در دوران ورشکستگی مجبور شد لباس هایی را که تولید کرده بود را با پائین ترین قیمت بفروشد تا شاید بتواند راه کاری برای نجات از ورشکستگی پیدا کند. زمانی که تمام لباس ها را با پائین ترین قیمت به فروش رساند توانست کلیه لباس ها را در مدت چند روز به فروش برساند.

گپ

گپ

این مساله باعث شد دونالد فیشر محصولاتی را در فروشگاه هایش به فروش برساند که قیمت آن ها به مانند لباس های قبلی باشد. این ایده بسیار به مشتریان جوان خوش امده و باعث شد فیشر بتواند چند فروشگاه دیگر را تاسیس نماید که لباس هایی با قیمت پائین را وارد کرده و به مشتریان جوان ارائه دهد.

دونالد فیشر برای جذب مشتریان جوان از عناصری که مورد پسند و علاقه جوانان است در طراحی داخلی فروشگاه های خود استفاده کرده و آهنگ های پرطرفداری را پخش می کنند تا جوانان بتوانند بیشتر به سمت خرید لباس های گپ علاقه مند شوند.

شروع به فعالیت های گسترده گپ

از افتتاح نخستین فروشگاه گپ دو سال گذشته بود که این برند جهانی توانست درآمدی بالغ بر دو و نیم میلیون دلار را برای دونالد فیشر به ارمغان بیاورد. زمانی که گپ توانست تعداد فروشگاه های خود را افزایش دهد این برند جهانی توانست درآمد بالایی را نیز داشته باشد.

این برند معروف توانسته بود تا سال۱۹۷۶ درآمد حاصل از فروش لباس های خود را در بین تمام فروشگاه های خود به مبلغی بیشتر از یکصد میلیون دلار برساند که یک رکورد بینظیر برای این برند به شمار می رفت. گپ توانست به مرور زمان تعداد فروشگاه های خود را به یکصد و هشتاد فروشگاه برساند که در بیست و یک ایالت آمریکا پراکنده شده بود.

گپ لباس های کمی را عرضه می کرد که از تمام آن ها سایزهای مختلفی را ارائه می داد که موجب شده بود درآمد سالیانه آن به مبلغ سیصد و پنجاه میلیوندلار می رسید. این مساله موجب شده بود برند گپ بتواند به درآمدی میلیونی دست یافته و پیشرفت خوبی را داشته باشد.

راه اندازی گپ

در سال های پایانی دهه۱۹۷۰ بود که برند گپ توانست در عین اینکه محصولات زیادی را ارائه می داد خط تولید محصولات ویژه خود را هم به راه بیاندازد. این برند پس از به راه اندازی خط تولید ویژه خود تصمیم گرفت لباس های مخصوص به خود را طراحی و تولید کند. در دهه۸۰ میلادی بود که لباس های برند گپ توانست در میان لباس هایی که در فروشگاه های مختلف وجود داشت به اندازه چهل و پنج درصد فروش را به خود اختصاص دهد.

پس از این مرحله بود که برند گپ توانست محصولات بیشتری را عرضه کرده و توانست نسبت به فروش محصولات دیگر پیشی بگیرد. زمانی که گپ بیشتر بازار را به خود اختصاص داد این مساله موجب شد این برند در سال اول فروش کمی را داشته باشد اما پس از آن و در طی سال های آتی فروش خوبی را برای خود ثبت کرد. کمپانی گپ توانسته بود در سال۱۹۸۷ میلادی نهصد و پنجاه فروشگاه را افتتاح نماید که فروش آن ها از یک میلیون دلار نیز گذشته بود. زمانی که این موفقیت برای گپ به ارمغان آمد این برند توانست تولید محصولات خود را گسترش بیشتری دهد.

گپ

گپ

برند گپ در ایالت آمریکا توانسته موقعیت های شغلی زیادی را برای افراد به وجود بیاورد و به عنوان یک برند خردهخ فروش معتبر در آمریکا شناخته می شود. در سال۲۰۰۳ میلادی این کمپانی توانست بیشتر از سه هزار و پنجاه فروشگاه را برای خود افتتاح نماید و برای افرادی بیش از یکصد و سی هزار کارمند شغل مناسبی را ایجاد نماید.

کمپانی گپ در حال حاضر توانسته بیش از پنجاه کشور جهان را برای افتتاح فروشگاه های خود انتخاب کند. این کمپانی توانسته در سال۲۰۱۲ درآمد بالایی بالغ بر پانزده بیلیون دلار را داشته باشد. این برند جهانی در زمینه فروش محصولات خود از سایت های اینترنتی نیز استفاده کرده است و از این بین توانسته مبلغ یک بیلیون دلار فروش اینترنتی داشته باشد. این برند جهانی نشان داده که با یک سرمایه اندک و هوش بسیار می توان به کارهای ناممکن دست زده و به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *