#


چگونه یک خیاط خوب شویم ؟

2 می 2019 بدون نظر 1809 بازدید

چگونه یک خیاط خوب شویم ؟

مسلما زمانی اتفاق افتاده است که شما برای خرید لباسی بله فروشگاه های مختلف بروید و اما هر لباسی که  انتخاب می کنید آن قدرها برای شما همه قسمت های آن جذاب نیست . در این زمان می توانید از خیاط ها استفاده کنید و از آن ها بخواهید تا لباسی را مطابق سیلقه شما برایتان بدوزد. حتی خودتان هم می توانید خیاطی یاد بگیرید در این صورت بیش تر مشکلات شما حل خواهد شد . یادگیری خیاطی نه تنها به شما از نظر اقتصادی کمک می کند بلکه از نظر بهداشت هم مفید است زیرا لباسی که می پوشید را تنها خودتان پرو کرده اید.

برای خیاط شدن راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

خیاطی

معرفی راه هایی برای این که خیاطی یاد بگیریم؟

۱-در قدم اول می توانید دیپلم خیاطی رادر رشته های دبیرستان بگیرید. برای این که به یک خیاط ماهر تبدیل شوید نیازی ندارید که حتما به صورت رسمی آموزش ببینید . دروس هنر دبیرستان را با دقت بخوانید تا بتوانید ترکیب رنگ ها را بهتر بشناسید. برای این که بعدها در اندازه گیری ها مشکلی نداشته باشید می توانید به دروس ریاضی خود نیز نگاهی بیندازید.

برای این که در این زمینه پیشرفت زیادی داشته باشید می توانید حتی تحصیلات دانشگاهی خود را نیز در زمینه طراحی لباس و مد بگذارنید . این مدرک هم به شما کمک می کند تا بعدها در خیاطی موفق شوید و هم کمک می کند تا بتوانید اگر شغلی را پیدا کردید مرتبه بالاتری داشته باشید.

۲-به دست آوردن تجربه : همن طور که گفتیم داشتن تحصیلات برای خباطی آن قدرها هم اهمیتی ندارد . پس می توانید برای یادگیری خیاطی به صورت کارآموز در نزد سایر خیاطان ماهر مشغول به آموزش شوید. این دوره کارآموزی به شما کمک می کند تا هم بتوانید توانایی هایتان را پرورش دهید و هم بتوانید تجربه های زیادی را در این زمینه کسب کنید که بعدها در کارتان بسیار مفید باشد.

در این دوره کارآموزی کارهای ساده خیاطی مثل دوختن ،تغییر دادن و یا تعمیرکردن لباس را یادبگیرید. اگر شما توانایی های زیادی را در این زمینه داشته باشید مطمئنا کارهای بیش تری را به شما یاد خواهند داد.

اگر شما هم زمان از این که دارید خیاطی را یاد می گیرد نیاز به کاری به عنوان نیمه وقت دارید به دنبال کار در رستوران نروید بلکه توجه کنید که کارکردن در فروشگاه های فروش لباس شاید بسیار بهتر از کارکردن در رستوران باشد.

توجه داشته باشید تنها رفتن به کلاس ها مهم نیست بلکه بسیار اهمیت دارد تا خودتان نیز تمرین هایی را در این زمینه انجام دهید.تمرین های مستمر از شما یک خیاط بسیار خوب را خواهد ساخت.

در طی آموزش یاد بگیرید تا باوسایل و لوازم خیاطی  کار کنید. استفاده از ابزارهای خیاطی بسیار مهم است و باعث می شود تا بعدها در خیاطی دچار مشکلی نشوید زیرا همه کار شما در نهایت در خیاطی به ابزارها ختم می شود.

۳-کار پیدا کردن : بعد از یادگیری باید برای خودتان تعیین کنید که می خواهید برای شخص دیگری کار کنید یا کارکردن خودتان به تنهایی را می پسندید. اگر برای شخص دیگری کار کنید تنها باید روی کارتان تمرکز کنید زیرا مسائل مربوط به بازاریابی دیگر به عهده ما نیست.

اما اگر برای خودتان کار کنید همه مسئولیت ها برعهده خودتان است و همین نیز باعث می شود تا حقوق و درامد بیش تری را کسب کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *