#


نکات کلیدی در انتخاب کوله پشتی های مدرسه

کوله پشتی
24 سپتامبر 2017 بدون نظر 1365 بازدید

نکات کلیدی در انتخاب کوله پشتی های مدرسه

نکات کلیدی در انتخاب کوله پشتی های مدرسه

پس از اتمام تابستان خانواده ها به تکاپو می افتند که بهترین کیف و وسایل را برای فرزندان خود بخرند. کوله پشتی از جمله وسایل مهم برای سپری کردن یک سال تحصیلی است و از آنجا که ظاهر پرزرق و برق این کوله پشتی ها چشم شما را می گیرد دیگر اهمیتی به نکاتی که باید برای خرید یک کوله پشتی با کیفیت در نظر بگیرید را رعایت نمی کنید.

باید برای انتخاب یک کوله پشتی مناسب که بتواند چند سال همراه شما بریا دوران تحصیل باشد علاوه بر شکل ظاهری باید فاکتور های دیگری همچون سایز و میزان کاربردی بودن آن را در نظر داشته باشید با کارشناسان ما بمانید تا نکات کلیدی برای انتخاب یک کوله پشتی مناسب را به شما ارائه بدهند.

بسیاری از والدین نمی دانند که یک کوله پشتی خوب و مناسب چه اهمیت و تاثیری در سلامت ماندن کودک آن ها دارد.
بر اساس آماری که سازمان ایمنی محصولات که در امریکا قرار دارد اعلام کرده هفتادو پنج درصد از کودکانی که در سن ۸ تا ۱۲ سالگی قرار دارند دچار کمر دردی شده اند که منبع اصلی آن به کار بردن کوله پشتی هایی است که بر اساس استاندارد های این محصول تولید نشده اند و سلامتی کودکان را به مخاطره انداخته اند.

پیش از آغاز مدارس زمانی که برای خرید کیف و کوله پشتی اقدام می کنید بهتر است این نکات مهم را که برای خرید یک کوله پشتی استاندارد مهم است در نظر بگیرید.

کوله پشتی

کوله پشتی

۱ـ توجه به سایز کیف و جادار بودن آن

هنگام انتخاب یک کوله پشتی مناسب در وهله اول باید دقت کنید که فرزند شما در چه سنی قرار دارد و سپس با توجه به سن کودک خود به سراغ کیفهای مناسب سنش بروید والبته کیفی بزرگتر از خود کودک نخرید.
اگر به برچسبی که بر روی اکثر کیف ها توجه کنید می بینید که بسیاری از برند های تولید کننده کیف بر روی آن اتیکت نوشته اند که مناسب چه سنی است.
اگر کودک شما در حدود سنی ۵ تا ۱۰ سال قرار دارد بهترین توصیه به شما این است که کوله پشتی های مناسب سایز کودک را به کار بگیرید. پیش از انتخاب کوله پشتی حدس بزنید کودک شما تا چه میزان قرار است سنگینی با خود حمل کند.

چند مورد دیگر وجود دارد که در انتخاب کوله پشتی مناسب تاثیر دارد که عبارتند از:

۱ـ توجه کنید که آیا در در سهای خود نیازی به استفاده از لپ تالپ دارید یانه و اگر مجبورید لپ تاپ با خود به همراه داشته باشید باید به سراغ کیف هایی بروید که برای قرار دادن لپ تاپ دارای محفظه های مخصوص هستند.

۲ـ در نظر داشته باشید که آیا کیف شما جایی برای قرار دادن ظرف غذایتان دارد یا نه؟

۳ـ توجه کنید که برای قرار دادن کلید و خودکارو وسایل کوچک جایی بر روی کیف شما تعبیه شده یانه؟

۴ـ دقت کنید که آیا ظرف آبی برای خود برمی دارید یانه؟ اگر برمی دارید باید کیفی را انتخاب کنید که جایی مناسب برای قرار دادن ظرف آب معدنی داشته باشد

۵ـ بدانید که قرار است هر روز چه حجم کتاب و دفتر با خود به مدرسه ببرید؟ در نظر گرفتن این موارد در انتخاب یک کیف کوله پوشتی خوب به شما کمک خواهد کرد.

۲ـ استفاده از پارچه ای با جنس مرغوب برای تولید کیف و کوله پشتی

جنس پارچه به کار رفته در تولید کیف و کوله پشتی می تواند نشان دهنده مرغوبیت آن باشد.
اگر بخواهید کیفی با کیفیت خوب داشته باشید که بتواند مقاوم باشد و زود خراب نشود بهتر است هنگام خرید به جنس به کار رفته در کوله و کیف دقت کنید.

در سال های اخیر کیف هایی با پارچه سنتزی به بازار عرضه شده اند که مقاوم تر و محکم تر از جنس عهای دیگر می باشند. در بین پارچه هایی که برای تولید کیف و کوله به کار می روند پارچه ها و الیاف مصنوعی از وزن کمتری برخوردارندولی اگر تمایل دارید از کیف هایی که به اسم چرمی فروخته می شوند استفاده کنید باید بدانید این مدل از کیف ها دارای وزن زیادی بوده و بدون هیچگونه کتاب و وسیله ای هم سنگینی خود را نشان می دهند.
برای اینکه کیف شما در مقابل باران ضد آب عمل کند بهتر است به سراغ کیف هایی که از جنس پلی استر و نایلون است بروید. این کیف ها بهتر از کیف هایی هستند که از الیاف طبیعی تولید می شوند و در برابر نفوذ آب بهتر عمل می کنند.

۳ـ هنگام خرید کوله زیپ های آن را امتحان کنید

پیش از خرید حتما امتحان کنید که زیپ کوله پشتی راحت باز و بسته شوند و از دوخت محکمی هم برخوردار باشند. بخاطر اینکه خیالتان راحت باشد و در استفاده از زیپ کیف دچار مشکل نشوید بهتر است کیف هایی که در دوسمت دارای زیپ هستند انتخاب کنید.
برخی از کوله پشتی هایی که به شکل سنتی خود باقی مانده اند دارای زیپی هستند که سرتاسر کوله را در بر گرفته است .این نوع از کوله پشتی های کلاسیک به شما اجازه می دهد که وسایل مورد نیاز خود را به راحتی در درون کیف قرار دهید ویا از داخل آن بیرون بیاورید.

کوله پشتی

کوله پشتی

۴ـ کیفی مناسب با استایل شیک دانش آموز

علاوه بر کیفیتی که در مورد کوله ها برشمردیم باید به ظاهر کیف نیز توجه داشته باشید. اگر جزو دانش آموزانی هستید که در استایل خود به روز بودن را حفظ می کنند می توانید در مورد انتخاب کیف و کوله هم به سراغ مدل هایی بروید که مد روز هستند.
شما می توانید از کیف هایی که دارای طرح های چاپی هستند بهره بگیرید ولی باید به این نکته هم دقت داشته باشید که از کیف مدرسه هر روز استفاده می کنید و باید مدل و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با لباس های شما داشته باشد. جان اسپرت یکی از برند های معروفی است که بیشترین فروش کیف های مشکی را در کارنامه خود داشته است.

کوله پشتی های مشکی و یا رنگ تیره برای استفاده طولانی مدت بهترین گزینه به شمار می روند و موجب می شوند که پس از مدتی از کوله خود دلزده نشوید.

۵ـ توجه به بندهای کیف و کوله

برای داشتن یک کوله مناسب باید بندهای آن را بررسی کرد وتوجه داشت که بندهای کوله پشتی باید آنگونه باشد که وزن زیادی را تحمل کرده و موجب آسیب رسیدن به کمر و شانه شما نشود.
بندهای کوله پشتی باید به شکل ارگونومیک وباتوجه به اندام شما دوخته شده باشد به این معنی که بتواند وزن لوازمی که در درون کوله قرار دارد را به صورت مساوی بین هردو کتف و شانه شما تقسیم کنند تا موجب اذیت شما نشود.

یک نکته دیگر هم وجود دارد که باید بسیار دقت داشت و آن هم اینکه برای کودکان ابتدایی هرگز کیف هایی که دارای یک بند هستند نخرید. این کیف ها تمام سنگینی خود را بر روی یک سمت بدن کودک می اندازند و باعث می شوند کودک در سال های بعد دچار مشکلات عدیده ای در ستون فقرات خود شود.

یک کوله پشتی استاندارد نباید به نحوی باشد که بیشترین وزن آن بر روی قسمت پائینی بدن کودک بیفتد و موجب شود کودک کمر خود را مدام خم کند و یا دارای قوز در ناحیه کمر شود.

کوله پشتی

کوله پشتی

۶ـ بند یک کوله مناسب باید قابلیت تنظیم شدن داشته باشد.

یک کوله مناسب باید بند هایی داشته باشد که به راحتی بتوانید آن را تنظیم کنید و با این کار از آسیب رسیدن به کمر خود جلوگیری کنید.
اگر کیف و کوله پشتی درستی را انتخاب نکنید این امر می تواند موجب آسیب رسیدن به کمر و ستون فقرات شما بشود.
بند برخی از کیف های به گونه ای طراحی شده که با داشتن ابرهایی در درون خود از فشار آمدن به شانه های شما جلوگیری می کند.
کیف هایی که در قسمت پشتی خود دارای تور هستند به تهویه بهتر هوا کمک می کنندو این امر موجب می شود شما بیش از حد عرق نکنید.

اگر قرار است هر روزه وزن بالایی را با کوله های خود حمل کنید می توانید از مدل هایی استفاده کنید که دارای یک بند اضافی هستند و در قسمت شکم و دور کمر بسته می شوند. این مدل از کوله پشتی ها به شما کمک می کنند تا وزنی را که قرار است حمل کنید به طور مساوی بین قسمت های مختلف تقسیم کنید و با این کار راحت تر رفت و آمد کنید.
با توجه به این نکات می توانید یک کیف مناسب خریداری کرده و از آسیب رسیدن به فرزند خود جلوگیری کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *