#


بررسی تویوتا 2018 Toyota) C-HR) در نگاه اول

تویوتا 2018 Toyota) C-HR)
16 جولای 2017 بدون نظر 5537 بازدید

بررسی تویوتا 2018 Toyota) C-HR) در نگاه اول

چه زمانی می توان یک ماشین crossover نامید؟

از هیچکس پوشیده نیست که ما در جهان زندگی میکنیم که همه چیز می تواند تجدید پذیر شود تا جذابیت دوچندانی برای یک مخاطب خاص ایجاد شود و البته صنعت خودروسازی بدون هم استثنا نیس. وسایل نقلیه با چهار درب به نام “کوپه” نامهای الفبا و علامت از هر چیز برای ماشین با رانندگی جدا شده اند و “متقاطع” به معنای یک وسیله نقلیه با ارتفاع سواری بالا است. امروزه اسامی خوردو ها با نام های الفبایی به صورتی از یکدیگر متمایز شده اند که نام آنها به هیچ گونه با نام خودروی شما یکسان نباشد .

“crossover” صرفا به معنای یک وسیله نقلیه با ارتفاع سوار بالا است ولی تویوتا اعتقاد دارد زمانیکه به چیزی لقب خاصی را نسبت می دهیم آن وسیله شی خاصی محسوب شده حال اگر خودرویی نام “crossover” را به دوش بکشد این خودرو یک خودوری خاص است حتی اگر عملکردی که انتظار می رود را  نداشته باشد. شرکت تویوتا بی وقفه نسل های فراموش شده را هدف قرار می دهد با دوبرار کردن طراحی ها و به روز کردن آن ها محصولی بدست می آید که “crossover”  نامیده می شود.

حال واقعا این crossover  عجیب و غریب چیست؟ این سوال را شرکت تویوتا با مثالی جواب می دهد، اگر یک mini و یک Evoque با هم ادقام شوند و به نحوی بچه ای را برای آنها متصور شویم ، این بچه همان خودروی 2018 Toyota C-HR خواهد بود. و این همان جایی است که مقایسه با هر crossover دیگری به اتمام میرسد زیرا C-HR بر روی پلت فرم معماری جهانی تویوتا جدید ساخته شده است. این موتور 2.0 لیتری DOHC با چهار سیلندر با موتور جدید CVTi-S تویوتا است که انتقال اتوماتیک مداوم هفت دنده را شبیه سازی می کند این انتقال برای کاهش سر و صدایی داخلی و بهره وری سوخت تنظیم شده است. این موتور 144 اسب بخار و 139 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

تویوتا c-hr

2018 Toyota C-HR engine

تویوتا کوپه UV را “crossover” می نامد، اما فقط دراصطلاحات بازاری صدق می کند. و البته موفقیت این خودرو را می توان مدیون بخش های دیگری از خصوصابت یک کوپه دانست، با خط سقفی خمیده و روکش دار،چهار در و کمربندی کشیده تر. گذشته از اینکه مصرف کنندگان ممکن است برخی از سردرگمی هایی را در مورد خودروی اختصاری STD-sounding که می رانند داشته باشند. C-HR مخفف عبارت Coupe High Rider است، اگرچه که “high rider”  یک اصطلاح نسبتا بی ثبات است. تویوتا C-HR 2018 تنها 5. 9 اینچ از سطح زمین فاصله دارد البته این درحالیست که تویوتا کمری2017 تنها 6.1 اینچ از سطح زمین فاصله دارد. اها راستی اگر در باره این موضوع که C-HR چهار چرخ محرک (four-wheel drive) است یا خیر باید بگوییم که  این خودرو هم  با سیستم دیفرانسیل جلو و هم دو دیفرانسیل فعال قابل سفارش دادن است.

تویوتا c-hr

2018_Toyota_C-HR

تویوتا c-hr

2018 Toyota C-HR engine

تویوتا  در حال قرار دادن C-HR به عنوان نقطه ورود هزار ساله ای برای کسانیست که یک طراحی شیک را طلب می کنند.استفاده  شهری از یک “crossover” هزینه زیادی نیاز ندارد. هنگامی که این خودرو در ماه آوریل سال جاری به فروش رسید، تویوتا C-HR XLE 2018 با قیمت 22500 دلار به علاوه 960 دلار هزینه تحویل پیش خرید میشد. مزایای XLE Premium که به شما امکان ارتقاء چندگانه مانند صندلی های گرم شونده، هشدارهای خروج خط و آینه های تاشوئی را می دهد، به هزینه 24،350 دلار و 960 دلار هزینه تحویل خواهد بود. C-HR در تمام ترمزها، دارای سیستم ایمنی حساس تویوتا است که شامل سنسور های پیش برخورد، ترمز فعال، تشخیص عابر پیاده و هشدار رانندگی با کمک فرمان است. C-HR همچنین شامل یک کنترل کروز پویای کاملا مبتنی بر رادار که در همه حالات بسیار کارآمد و مناسب است.

مطلب مرتبط:

چیزی که شما نمی توانید در C-HR درک کنید این است که مواردی گیج کننده دارد. هیچ گزینه جهت یابی وجود ندارد، هیچ گزینه ای برای پورت های اضافی USB و نه برای Android Auto یا Apple Car Play وجود ندارد. زمانی که شما به تاریخچه توسعه C-HR نگاهی می کنید به نظر می رسد که تویوتا قصد دارد Scion را نجات دهد. به گفته هیرو کوبا، مدیر کل محصول، C-HR شروع به توسعه در سال 2012 کرد، اما تا به امروز نور روز را ندیده است. Scion، نام تجاری جدید تویوتا، در سال گذشته از بین رفت . از این رو، C-HR به عنوان یک سطح ابتدایی از crossover با حداقل گزینه ها متولد شد.

تویوتا c-hr

2018_Toyota_C-HR

تویوتا c-hr

2018_Toyota_C-HR

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.