#


چه تفاوت هایی بین شاسی بلندهای چینی وجود دارد؟

31 آگوست 2018 بدون نظر 2837 بازدید

چه تفاوت هایی بین شاسی بلندهای چینی وجود دارد؟

شاسی بلند‌های چینی چه تفاوتی با هم دارند؟

بسیاری از افراد قبول دارند که طی سال ‌های اخیر، اتومبیل های شاسی بلند به بهترین انتخاب در بین خریداران تبدیل شده‌ اند و هر روز هم بر علاقه این افراد افزوده می ‌شود. ولی در سال های گذشته به علت های گوناگون، بازار ایران به جولانگاه اتومبیل های چینی تبدیل شده است، با وجود این که ایرانیان در گذشته نه چندان دور به به روزترین اتومبیل های دنیا دسترسی داشتند.

هدف ما در این مطلب این است که مقایسه ‌ای بین بهترین خودروهای شاسی بلندهای چینی که در بازار ایران موجود هستند داشته باشیم. با کمال تآسف باید بگوییم که چندی پیش، با مبلغی که امروزه برای یک خودروی شاسی بلند چینی پرداخت می کنید، می ‌توانستید بهترین شاسی بلندهای ژاپنی و کره ای را بخرید ولی این روزها باید به همین خودروهای چینی‌ بسنده کنیم. باید این موضوع را هم در این مقایسه در نظر داشته باشیم که درجه ‌بندی اتومبیل های زیر بر اساس ارزش خرید آن ها انجام گرفته و امکان دارد خودرویی با کیفیت بیشتر در رتبه پایین ‌تری قرار بگیرد که این به قیمت آن بر می ‌گردد.

قصد ما این است که بهترین خودرو را از بین شاسی بلندهای هاوال H2، هایما S7 توربو، چری تیگو 5، بی وای دی S6 و S7، چری تیگو 7، کوپا T210 و جک S5 را به شما معرفی نماییم تا در انتخاب از بین این چند خودرو تصمیم بهتری را بگیرید. همه خودروهای معرفی شده در کشور خودمان مونتاژ می ‌شوند و هیچ یک از آن ها وارداتی نیستند.

جایگاه اول: هاوال H2

بی تردید بهترین انتخاب در این میان، هاوال H2 است که در شرکت گروه بهمن مونتاژ و به فروش می رسد. هاوال H2 از همان ابتدای ورود به بازار ایران، توجه کارشناسان را به خود جلب کرد و نظرات مثبت بسیاری را به دست آورد. این خودرو  در بازار کشور چین هم خودرو پر طرفداری به حساب می آید و توانسته است فروش بالایی داشته باشد. H2 از یک پیشرانه 1.5لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می کند و توان آن 148اسب بخار است، همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای این خودرو به کار برده شده است. هاوال H2 بهترین انتخاب در بین خودروهای شاسی بلند حاضر در این رده قیمتی است. هم اکنون هاوال H2 قیمتی معادل 160میلیون تومان در بازار دارد.

جایگاه دوم: بی وای دی S7

بی وای دی S7 به عنوان یکی از به روزترین اتومبیل های چینی است که در بازار ایران حضور پیدا کرده و توسط کارمانیا به فروش می رسد. S7 یک خودروی جدیدتر و مجهزتر از S6 است که امکانات رفاهی زیادی را در اختیار شما می گذارد و از این بابت قابلیت رقابت با اتومبیل های روز جهان را دارد. بی وای دی S7 به غیر از امکانات رفاهی از لحاظ فنی هم یکی از بهترین خودروهای موجود در این فهرست به حساب می آید، زیرا به یک پیشرانه 2.0لیتری 4سیلندر توربو با 203اسب بخار قدرت تجهیز شده است. بنابراین S7  را باید به عنوان یکی از بهترین خودروهای چینی تولید شده بدانیم ولی قیمت آن به احتمال زیاد در بازار ایران به فراتر از 200میلیون تومان خواهد رسید.

جایگاه سوم: بی وای دی S6

بی وای دی از جمله شرکت های چینی به شمار می رود که محصولات تقریبا باکیفیت تری را تولید می نماید و کار خود را نیز در ایران با شاسی بلند S6 شروع کرد. با توجه به اینکه کمپاینی سازنده محصولات بی وای دی در ایران یعنی کارمانیا کارکرد خیلی خوبی در خصوص خدمات پس از فروش خود ارائه نداد، بی وای دی S6 نتوانست جایگاه اصلی خود را در بازار ایران به دست بیاورد. این در صورتی است که این اتومبیل یکی از محصولات باکیفیت چینی در بازار ایران به حساب می آید. موتور استفاده شده در این خودرو دارای حجم 2.4 لیتری و چهار سیلندر می باشد و می ‌تواند 160اسب بخار نیرو تولید نماید. بی وای دی S6 هم اکنون با قیمتی تقریبا 160میلیون تومان در بازار فروخته می شود.

جایگاه چهارم: چری تیگو7

چری تیگو7 گران قیمت ‌ترین خودرو در این لیست به شمار می رود و به نوعی گران‌ قیمت ترین خودروی چینی موجود در بازار ایران نیز می باشد که همچنین دارای محبوبیت بسیار بالایی نیز می باشد. بدون گزافه گویی باید گفت این خودرو زیباترین خودرو تولید چری به حساب می آید و بدون شک بهترین طراحی را در بین همه ی خودروهای موجود در این فهرست دارد. چری تیگو7 از یک موتور 1.5لیتری چهار سیلندر توربو استفاده کرده است که می ‌تواند 147اسب بخار نیرو و 210نیوتن متر گشتاور به وجود بیاورد. قیمت نهایی این خودرو که از سوی مدیران خودرو برای چری تیگو7 اعلام شده است برابر 177میلیون تومان بوده است اما برای خرید آن در بازار می بایست مبلغی بیش از 200میلیون تومان هزینه کنید.

جایگاه پنجم: جک S5

جک S5 یکی از شاسی بلندهای کمپانی جک به شمار می رود که کرمان موتور آن را در ایران می سازد. این خودرو یک شاسی بلند کوچک بوده و دارای طراحی ظاهری تقریبا خوبی نیز می باشد و هماهنگی مناسبی بین اجزای گوناگون بدنه مشاهده می ‌شود. همچنین اینکه جک S5 مجهز به یک موتور 2.0لیتری توربو با 174اسب بخار نیرو می باشد. این نیرو به کمک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ ‌های جلو منتقل می شود. بر همین اساس جک S5 خودروی تقریبا پرسرعتی می باشد و جایگاه دوم بهترین‌ ها را در اختیار دارد. قیمت این خودرو هم اکنون کمی بیشتر از 160میلیون تومان می باشد.

جایگاه ششم: هایما S7 توربو

هایما S7 توربو را ایران خودرو تولید و عرضه می‌ نماید. این خودرو در آغاز تنها در مدل تنفس طبیعی عرضه شد ولی به خاطر انتقادها، ایران خودرو نسخه توربو را نیز عرضه نمود. این شاسی بلند چینی از یک موتور 1.8لیتری چهار سیلندر توربو بهره می برد که قابلیت تولید 170اسب بخار نیرو را دارد. می ‌توان گفت این خودرو از لحاظ طراحی آخرین جایگاه را به خود اختصاص داده است ولی قدرت مناسب موتور، باعث شده تا اندکی بالاتر از چری تیگو5 و کوپا T210 جای بگیرد. البته نمی توان سواری نرم هایما S7 را نیز نادیده گرفت. هم اکنون جهت خرید یک هایما S7 توربو می بایست تقریبا 165میلیون تومان هزینه نمایید.

جایگاه هفتم: کوپا T210

کوپا T210 یکی از محصولات کمپانی ریگان خودرو می باشد و منبع آن شرکت زوتی چین است و در کشور چین با نام زوتی T600 کوپه فروخته می شود. این خودرو، در سه مدل ارائه می‌ گردد که از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی با هم تفاوت دارند ولی از لحاظ فنی فرقی بین تیپ‌ های گوناگون آن وجود ندارد. موتور استفاده شده در کوپا T210 دارای حجمی برابر 1.5لیتر و چهار سیلندر می باشد و با پرخوران توربوشارژر تغذیه می ‌شود. کوپا نیز امکانات رفاهی بسیاری را عرضه می کند اما دارای قیمت بالایی می باشد و برای خرید آن می بایست دچار تردید شد. هم اکنون برای خرید نسخه فلگشیپ باید چیزی در حدود 190میلیون تومان هزینه کنید.

جایگاه هشتم: چری تیگو5

چری تیگو5 ارزان قیمت ‌ترین خودرو در بین خودروهای این لیست می باشد و همچنین از نظر فنی نیز ضعیف ‌ترین فنی را دارد. این خودرو توسط مدیران خودرو عرضه می گردد و دلیل فروش خوب آن، شرایط فروش مناسبی است که مدیران خودرو مد نظر قرار می دهد. چری تیگو5 از لحاظ طراحی دارای وضعیت مناسبی می باشد و در طراحی کابین نیز کارکرد خوبی را دارا است ولی از لحاظ فنی، و کیفیت متریال نسبت به براداران چینی خود گزینه ضعیف‌ تری است. موتور استفاده شده در این خودرو، 2.0لیتری بوده و می ‌تواند 139اسب بخار قدرت به وجود بیاورد. این خودرو هم اکنون با قیمت 140تا 150میلیون تومان در مدل ‌های متنوع به فروش می رسد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.