#


نگاه عمیق به سیتروئن C3

سیتروئن
30 نوامبر 2017 بدون نظر 2269 بازدید

نگاه عمیق به سیتروئن C3

نگاه عمیق به سیتروئن C3

بعد از پژو محصولات سیتروئن به زودی در ایران تولید خواهد شد. مدل سیتروئن C3 با همکاری سیتروئن و سایپا آماده ی عرضه به مشتریان می شود. مردم علاقه ی زیادی به خودروهای شاسی بلند دارند که با توجه به هزینه بالای نگه داری و تردد کراس اور های فول سایز کلاس خودرویی جدیدی را تولید کرده است که به آن کراس اور کوچک و یا Mini SUV گفته می شود.

همچنین خودروسازان بزرگ با خلاقیت در طراحی شان توانستند که هاچبک های کوچک شهری را با اضافه کردن کمی حجم و بالا بردن ارتفاع نزدیک به کراس اورهای کوچک کنند تا علاوه بر اینکه به راننده حس شاسی بلندی ارزان قیمت را القا می کند بلکه از مزایایی مانند مصرف سوخت پایین و سادگی در رانندگی را برای مشتریان مهیا می کند.

یکی از قدیمی ترین برندهایی که در صنعت خودرو با ایران شراکت داشته است برند سیتروئن بوده است. تقریبا سه سال بعد از اینکه شرکت ایران خودرو تاسیس شد، در سال 1344گروه سایپا بازگشایی شد. ولی با توجه به اینکه اول نام شرکت ایران خودرو ایران ناسیونال بوده است و در سال 1346کارش را آغاز کرده است می توان گفت که سایپا به عنوان قدیمی ترین خودرو ساز در ایران به حساب می آید.

سیتروئن

تمام افراد برند سیتروئن را در ایران با خودروی ژیان می شناسند که با غرش خاصی که پیشرانه دو سیلندرش داشته است معروف می باشد. این خودرو در زمان خود پرفروش ترین محصول در دنیای خودرو بوده است و توانسته بود که در طول هفده سال تقریبا 1.5میلیون دستگاه را به فروش برساند. پس از چندین سال خودروهای C2  و C3 جایگزین مدرن ژیان شدند که از سال 2002در حال عرضه شدن هستند. بعد از توقف تولید C2، کوچک ترین هاچبک و محصول تولیدی سیتروئن مدل C3 می باشد که از پرفروش ترین و سودآورترین خودروی این برند به حساب می آید.

نسخه ی اول C3 که مشخصات فنی و شاسی آن شبیه به پژو 206بوده است در سال 2002رونمایی شد. نسل دوم این خودرو در بین سال های 2009تا 2016در اروپا از محبوبیت بالایی برخوردار بود و تا سال 2012توانست که بیش از 350هزار دستگاه تولید کند. با رونمایی از سومین نسل از این خودرو که بر اساس طرح مفهومی سیتروئن پیکاسو می باشد در سال 2016 با طراحی خلاقانه و کاملا مستقل نسبت به دیگر خودروسازان جهان پیشی گرفت. در حال حاضر مدل جدید C3 در دو تیپ اصلی و ایرکراس ساخته می شود که در نسل دوم، فنرهای بلندتر و حالت کراس اور شباهت بیشتری دارد. این خودرو برای بار اول در نمایشگاه خودروی تهران 1396رونمایی شد.

سیتروئن

طراحی ظاهری و بدنه

یکی از جدیدترین محصولات سیتروئن که برای تولید در ایران آماده شده است نسخه جدید c3 می باشد. بدنه ی این خودرو با فرمی مدرن و خلاقانه به چشم می آید. این خودرو با هدف عرضه ی یک محصولی با کاربری چندگانه تولید شده است. در نمای جلوی این خودرو، جلو پنجره ی مدرن سیتروئن با لوگوی شرکت سازنده در این خودرو هماهنگی کاملی را به وجود آورده است ولی برای خودروی C3 بسیار باریک تر و ظریف تر می باشد.

در گوشه های جلو پنجره دو ردیف نازک کروم وجود دارد که به چراغ ها می رسند و اطراف آن ها هم پوشانی چشم گیری را ارائه می دهد. روشنایی های اصلی و زنون های سه گانه و معروف سیتروئن کمی پایین تر و بر روی سپر با کاسه چراغ های بزرگ تقویت می شوند که ضخامت بسیار کمی دارد که نقش آن نور بالا می باشد.

این خودرو سپر عریض و حجیمی دارد که به وسیله حفره های متعدد دیزاین شده است. خط های حجم دهنده نقش خاصی در این خودرو ندارند و به صورت کم عمق بر روی کاپوت و در امتداد ستون A قرار گرفته است. یکی از نقاط مثبتی که در این خودرو وجود د ارد کاپوت کشیده آن است که تا لبه جلو پنجره آمده است و خطوط باریکی که در محل اتصالات قطعات بدنه قرار گرفته است باعث شده تا جذابیت بیشتری را به ظاهر این خودرو بدهد.

سیتروئن

نمای جانبی این خودرو، تفاوت رنگ بین سقف و آینه با سایر بدنه ی این خودرو می باشد که در اکثر خودروهای C3 این تفاوت وجود دارد. در فریم پنجره ها، سرتاسر زیر خودرو و زیر آینه پلاستیک سیاه رنگی وجود دارد که مشاهده می شود. پایین درها را با ضربه گیرهای سیاه رنگ و چهارگوش تزئین کرده اند. این خودرو حالتی گرد و پف دار در بدنه دارد که در کنار فرم منحنی درها به کار می برند. در این قسمت خط حجم دهنده ای وجود ندارد. مهم ترین ابتکار خلاقانه ای که طراحان سیتروئن در این خودرو انجام داده اند ظاهر جذاب رینگ خای هفده اینچ آلومینیوم می باشد که در نسخه ی فول آپشن این خودرو وجود دارد.

در نمای عقب این خودرو، ظاهر جذاب قابل قبولی برای کسانی که به کلاس هاچبک علاقه دارند، دارد. عموما خودروهایی که این گونه بدنه را دارند به خاطر بهره مندی از فرم گردی که در ظاهر صندوق و سپر وجود دارد توجه بیشتری را به خود جلب می کند و تقریبا بزرگ تر به نظر می آید. این ویژگی در سیتروئن C3 وجود دارد. مهم ترین اجزایی که در قسمت پشت این خودرو وجود دارد مسلما چراغ های عقب آن است که سه بعدی می باشد.

سیتروئن

درپوش صندوق عقب C3 بدون هیچ خط حجم دهنده ای می باشد و جایگاه جدایی برای پلاک ندارد. در وسط این قسمت لوگوی درشت سیتروئن قرار گرفته است. در قسمت پایین، برای درپوش صندوق لبه ی خوبی را ایجاد کرده اند که علاوه بر اینکه به عنوان یک دستگیره عمل می کند بلکه چراغ هایی که مخصوص روشنایی پلاک هستند را بر روی این قسمت قرار داده اند. یکی از مواردی که به نمای عقب این خودرو لطمه می زند کوچک بودن شیشه عقب و آنتن سنتی آن می باشد. در کل می توان به ظاهر و مخصوصا قسمت جلو و بغل این خودرو امتیاز بالایی داد.

طراحی داخلی و کابین

فضای داخلی این خودرو با المان های خارجی آن هماهنگ می باشد که دارای ادوات بسیاری با شکل های چهارگوش و بیضی دارد. شما می توانید این مسئله را در طرح فرمان، فضای خالی زیر نمایشگر، مجاری هوای تهویه مطبوع و دستگیره ها مشاهده کنید. شما می توانید فریم روی داشبورد را به هر رنگی که بخواهید سفارش دهید و البته می تواند مشکی و هماهنگ با داشبورد باشد. در این قسمت از پلاستیک خشک و سطح متوسطی به کار برده اند که نسبت به خودروهای چینی که در بازار وجود دارد مرغوب تر می باشد. البته در قسمت فریم داشبورد از چرم مصنوعی و مواد نرم به کار برده اند.

سیتروئن

در میان پنل سرعت سنج و دور موتور صفحه نمایش دیجیتال کوچکی را قرار داده اند که البته گرافیکی و چند رنگ نمی باشد. ولی دارای تنظیمات گوناگونی می باشد و به راننده حس مدرن بودن را می دهد. قسمتی که دست راننده بر روی فرمان قرار می گیرد از جنس پلاستیک نرم وقابل قبولی می باشد. ولی بخشی که برای بوق زدن است جنس خشک دارد که مانند جنس روی داشبورد می باشد. دستگیره هایی که برای بستن درها استفاده می شود کاملا سنتی است.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.