#


نقد و بررسی کیا اپتیما یک سدان خانوادگی زیبا و بسیار مجهز (2017 Kia Optima)

نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima)
1 سپتامبر 2017 بدون نظر 5235 بازدید

نقد و بررسی کیا اپتیما یک سدان خانوادگی زیبا و بسیار مجهز (2017 Kia Optima)

آنچه در باره ی کیا اپتیما مشخص است

کیا اپتیما (Kia Optima) یک سدان خانوادگی زیبا و بسیار مجهز با چهار درب است که با فرمان دهی مطمئن و گزینه ای از موتورهای توربوشارژر و قدرتمند ارائه شده است. یک کابین پیشرفته  از مسافران عقب به خوبی مراقبت می کند. همچنین سیستم ترمز اضطراری خودروبه صورت استاندارد است.

 

نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima)

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

همسایه شما متوجه نمی شود که شما کیا اپتیما (Kia Optima) قدیمی خود را معامله کرده اید. به نظر می رسد مقدار زیادی از مدل قبلی تغییر نکرده است.

رانندگی بر روی جاده های پر دست انداز شهری از دو مدل اپتیمای گرانتر یعنیOptima GT ، به شما یادآوری می کند که برای چرخ های بزرگتر و لاستیک های با مشخصات پایین تر، مقداری که هزینه کرده اید،ارزشش را دارد.

 

چه سبک هایی برای آن وجود دارد؟

تنها سدان چهار درب. کیا اپتیما (Kia Optima) یک خودرو محرک جلو است که به عنوان یک ماشین متوسط، قیمت پایین تر طبقه بندی شده است.

 

چه ویژگی هایی کیا اپتیما (Kia Optima)ها دارند؟

کنترل آب و هوای دوگانه، که به شما اجازه می دهد درجه حرارت مختلف را برای هر دو طرف کابین تنظیم کنید.

سیستم صوتی سازگار با MP3 با رادیو AM / FM، ورودی های AUX و USB، اتصال صوتی بلوتوث و حداقل شش بلندگو.

دو سوکت برق 12 ولت و شارژ تلفن USB. صندلی راننده با پشتیبانی کمکی که برای کمر (پشت) قابل تنظیم است.

کنترل کروز انطباقی، که به طور خودکار فاصله ای امن از وسیله نقلیه جلوتر از شما را حفظ می کند.

کلید های کنترلی روی فرمان برای کروز کنترل، سیستم صوتی و تلفن شما.

ناوبری ماهواره ای، که در یک صفحه نمایش لمسی مرکزی رنگی (7.0 اینچ در مدل Si و 8.0 اینچ در مدل GT) نمایش داده شده است.همچنین عملکرد کابین را کنترل می کند.

یک دوربین عقب و سنسور پارکینگ جلو و عقب.

چراغهای جلو که به طور خودکار هنگام تاریکی روشن می شوند و به طور خودکار برای راننده های جلویی پایین زده میشوند.همچنین برف پاک کن شیشه جلو که به صورت خودکار در هنگام بارندگی کار می کند.

چرخ های ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم (که به نظر می رسد بهتر از چرخ های فلزی و سبک تر هستند)همراه با یک رینگ و چرخ یدکی کامل.همراه با سیستم انتقال قدرت خودکار.

ترمز خودکار اضطراری که در سرعت های شهر و بزرگراه کار می کند.و همچنین هشدار خروج از خط.

شش کیسه هوا کنترل پایداری الکترونیکی، که می تواند به شما کمک کند تا لغزش نکنید و در خودروهای جدید اجباری است.

کیا اپتیما (Kia Optima) همراه با ویژگی صنعت پیشرو 7 ساله خودروی کیا، همراه با وارانتی مقدار کیلومتر نامحدود ارائه می شود.

نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima) نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima)

کدام موتور از سوخت کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

دو موتور بنزینی در کیا اپتیما (Kia Optima) در دسترس است: 2.4 لیتری چهار سیلندر که در مدل Si است و یک موتور توربوشارژر قوی تر، 2.0 لیتری چهار سیلندر که مدل GT آن را در اختیار دارد.

موتور 2.4 لیتری به میزان قابل توجهی سوخت کمتری مصرف می کند. مصرف آن 8.3 لیتر در 100 کیلومتر در آزمون رسمی (شهر و ترکیبی) است.

دلیل اصلی  که شما آن را انتخاب نمی کنید این است که شما  سرگرمی و هیجان بیشتری از Optimaی خود می خواهید و شما آماده پرداخت برای آن هستید.موتور 2.0 لیتری توربوشارژ قدرت قابل توجه بیشتری دارد،شتاب بهتری دارد و بسیار سرگرم کننده تر است. و این تقریبا بی نظیر است. اما شما می توانید آن را فقط درمدل مجهز شده یOptima GT داشته باشید.

شما همچنین ممکن است دریابید که در هنگام رانندگی در بزرگراه،موتور 2.4 لیتری غیر توربو و تزریق  مستقیم،پاسخ سستی نسبت به پدال گاز در هنگام شتاب گیری دارد، همانطور که تنظیم شده است تا در مصرف سوخت صرفه جویی کند،درحالی که توجه کمتری به ویژگی “تجربه رانندگی” با آن شده است. در خارج از شهر، مقدار زیادی از قدرت آن در اختیار شما قرار می گیرد – در حقیقت احساسی مشابه با موتور 2.0 Turbo دارد.

مصرف سوخت واقعی در جهان برای GT با توجه به نحوه استفاده از آن متفاوت است . جیمز ویتبورن بررسی کننده خودرو در مجله Wheels، به طور متوسط مصرف 13.2 لیتر / 100km را با رانندگی بیش از 3500 کیلومتر در GT به دست آورد که او عمدتا آن را برای رانندگی در شهر استفاده می کرد. اما او گفت که از سفر خود به حومه شهر، شگفت زده شده است که مصرف آن به میزان 6.0 لیتر / 100 کیلومتر رسیده است.

مدل Optima GT به طور متوسط 11.0 لیتر / 100km در آزمایش مقایسه ای نسخه 2016 مجله Wheels  مصرف میکند- کمی کمتر از  Ford Mondeo و Holden Commodore SV6، اما بیش از (Mazda6 GT (9.6 و خیلی بیشتر از مصرف فولکس واگن Passat و Skoda Superb (حدود 8.0).

هر کیا اپتیما (Kia Optima) از طریق جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته پشتیبانی میشود.

نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima)

 

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

همانطور که فقط دو مدل در محدوده کیا اپتیما (Kia Optima) وجود دارد، لیست گزینه ها کوتاه است.Optima GTگران تر را انتخاب کنید و بزرگترین تغییر بهترین آن است یعنی تغییر موتور آن به موتور توربوشارژر.

GT نیز سیستم فرمان را ارتقا داده است که بیشتر پاسخگو است،در اطراف گوشه ها، احساس صافی و مستقیمی دارد، و باعث می شود که تغییر موقعییت در بزرگراه آسان تر شود – مانند زمانی که تغییر لاین انجام میدهید.

در خارج، GT دارای یک ضربه گیر جلو و عقب برای یک نگاه تهاجمی تر و ترمزهای قرمز رنگ است. چرخ ها یک اینچ بزرگتر از قطر مدل Si در 18 اینچ است، با تایر های پهن تر و مشخصات پایین تر (که پاسخ دهی فرمان

و چسبندگی رابهتر میکند، و به بیشتر کردن ظاهر اسپورتی آن کمک میکند).

GT نیز لوازم جانبی چرمی، یک فرمان flat-bottom با پدال هایی تعویض دنده، یکcluster رنگی و صفحه نمایش رنگی لمسی بزرگتر را به ارمغان می آورد. هر دو صندلی جلو صندلی های قابل تنظیم هستند و صندلی راننده تنظیمات شما را به یاد می آورد(به طوری که می توانید آنها را راحت پس از رانندگی یک همراه دوباره بازیابی کنید). یک سیستم صوتی Harman Kardon با 10 اسپیکر، یک sunroof  پانوراما و چراغهای LED بسیار روشن با طول عمر زیاد که هنگام چرخش چرخ ها  گوشه ها را روشن میکنند.

شارژ تلفن بی سیم اجازه می دهد تا تلفن های هوشمند سازگار در فضای جلوتر از اهرم دنده، بدون نیاز به کابل وصل شوند.

در نهایت، GT مجموعه ایمنی فعال Si را با دو ویژگی اضافی تقویت می کند: هشدار نقاط کور خودرو و هشدار  ترافیک عقب.

 

کیا اپتیما (Kia Optima) چقدر راحت است؟

کیا اپتیما (Kia Optima) یک ماشین آرام برای مسافرت با یک کابین هوشمند و پیشرفته است – مخصوصا در مدل Optima GT.

صندلی های ارزان قیمت Optima Si خوش فرم هستند، اما برای مسافران قد بلند ممکن است کوتاه باشند.

در جایگاه راننده، برای فرمان و صندلی تنظیمات گسترده ای را ارایه میدهد. با این حال، برای رانندگان بلند ممکن است پدال ها خیلی نزدیک باشد.

فضای زیادی در جیب های جلو و عقب، کنسول مرکزی و در اطراف اهرم دنده وجود دارد، با یک پوشش کشویی برای نگهدارنده فنجان وسط.

طرح داشبورد عالی است، دسترسی به دکمه ها، اسان و ساده است. صفحه های لمسی در هر دو مدل برای استفاده آسان هستند و بسیاری از ویژگی ها نیز می توانند به راحتی از فرمان کنترل کرد.

در Optima GT از چرم استفاده شده است که احساس راحتی ولوکس بودن بیشتری را به همراه می آورد و صندلی های اسپورت ان به خوبی سرنشین را در بر میگیرد. فرمان نیز برای مدل GT استاندارد است، در حالی که sunroof آن باعث افزایش حس جادار بودن می شود.

آرامش کابین در سرعت های کم خوب است اما سر و صدای زیاد باد در سرعت های بالا  در هر دو مدل وجود دارد.

نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima) نقد و بررسی کیا اپتیما (2017 Kia Optima)

 

ایمنی کیا اپتیما (Kia Optima) چطور است؟

هر دو اپتیما دارای مجموعه ای از تجهیزات ایمنی بسیار چشمگیر هستند که از کنترل ثبات و شش کیسه هوا آغاز می شود. دوربین عقب به صورت استاندارد وجود دارد، همانند کنترل کروز فعال، ترمز خودکار اضطراری و هشدار راندن بین خطوط.

کیسه های هوا در مقابل راننده و سرنشین جلو؛ دو عدد کیسه هوای جانبی برای محافظت از راننده و سرنشین جلو برای محافظت از قسمت فوقانی در مقابل صدمات جانبی؛ و کیسه های هوا پرده ای که برای محافظت از سر سرنشینان جلو و عقب از صدمات جانبی است.

ترمز اضطراری مستقل احتمال برخورد شما را به یک مانع را ارزیابی می کند (معمولا زمانی که خودروی جلویی شما ناگهان سرعت خود را کاهش میدهد)، با استفاده از رادار و دوربین. می تواند یک توقف اضطراری کامل در سرعت های تا 80 کیلومتر / ساعت را شروع کند –در ابتدا به شما هشدار میدهد و سپس ترمز جزئی را اعمال میکند. در سرعت های بالای 80km / h – تا 180 – هشدار و ترمز جزئی را اعمال میکند، اما کاملا ترمز نمیکند. (Hyundai می گوید خطر ترمز کامل در سرعت های بیش از 80km / h  تا حدی زیاد است .)

سیستم هشدار خروج از خطوط زمانی که در یه بزرگراه رانندگی میکنید و از خطوط خارج میشوید به شما هشدار میدهد که خسته هستید. چراغ های اتوماتیک روز(daylight) اطمینان حاصل می کنند که در هنگام غروب آفتاب قابل مشاهده هستید.

در مدل GT سیستم هشدار نقاط کور نیز اضافه شده است، که یک هشدار بصری در آینه بقل وسیله نقلیه است که سنسور آن در یک نقطه در گوشه عقب Optima است که در حین رانندگی اگر خودرویی به محدوده نقطه کور خودرو شما وارد شود به شما هشدار میدهد.

ساختار بدنه Optima از فولاد با قدرت بالاتر از نمونه قبلی خود استفاده می کند، که Kia می گوید در برخورد بسیار قوی تر شده است.

در ماه ژوئیه 2016، برنامه ارزیابی خودروهای استرالیا (Optima (ANCAPحداکثر پنج ستاره برای ایمنی را به این خودرو اختصاص داد.

چه خودروهای مشابه ای ممکن است از دست بدهم؟

اگر شما از تجهیزات و ویژگی های صحبت می کنید،انتخاب های خیلی زیادی نیست. شاید در مورد فعال سازی صدا و سیستم صوتی و ناوبری ماهواره ای – به عنوان مثال در Ford Mondeo موجود است. Mondeo و Volkswagen Passat همچنین سیستم پارکینگ اتوماتیک را ارائه می دهند.

آنچه که شما ممکن است از دست بدهید، سواری بهتر کنترل شده، فرمان پذیری جذاب تر و بهتر است که در Passat یا Mondeo نیز تجربه خواهید کرد.

و برخی از اتومبیل های مشابه از سوخت کمتری یا به همان اندازه Optima Si استفاده می کنند. یک مثال Mazda6 است.

دیگر خودروهایی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از Subaru Liberty یا Levorg، Skoda Superb، Peugeot 508 و Hyundai Sonata.

 

عکس های کیا اپتیما (2017 Kia Optima)

برای دیدن عکس ها در اندازه واقعی کلیک کنید!

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.