#


نقد و بررسی ولوو XC90 سلطان ایمنی (Volvo XC90)

نقد و بررسی سلطان ایمنی: ولوو اکس سی 90 (Volvo XC90)
28 آگوست 2017 بدون نظر 6545 بازدید

نقد و بررسی ولوو XC90 سلطان ایمنی (Volvo XC90)

آنچه در مورد ولوو XC90 مشخص است

ولوو XC90 یک سدان لوکس استثنایی راحت، هفت نفره است که مسافران را در سه ردیف صندلی قرار می دهد.این خودرو یک ماشین بزرگ است اما بسیار خوب عمل می کند و به خوبی در زمینه ی کاری شرکت ولوو یعنی امنیت ،در حال حرکت است.همچنین چهار چرخ محرک باعث افزایش امنیت در سطوح لغزنده می شود.

نقد و بررسی ولوو XC90 سلطان ایمنی (Volvo XC90)

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

اگر شما به صورت اختیاری سیستم تعلیق هوایی را سفارش داده اید، در جاده های خشن  احساس گیجی دارید. ماشین های با سیستم تعلیق هوایی، اجازه می دهند موجب بسیاری از حرکات ناخوشایند بدن در سرعت بزرگراه می شوند. در سرعت های پایین عملکرد بسیار بهتر است، اما سیستم تعلیق استاندارد انتخاب بهتری است.

رانندگی در سرعت 80km در ساعت با استفاده از space-saver یدکی، تا زمانی که شما بتوانید تایر کامل تخت خود را تعمیر کنید.

چراغ های هشدار دهنده از سیستم های ایمنی. هشدارها می توانند مفید باشند، اما شما آنها را زیاد می شنوید – و نه همیشه زمانی که شما در معرض خطر هستید!.

مطلب مرتبط:

چه سبک های بدن وجود دارد؟

تنها واگن پنج درب، هفت نفره SUV.

تمام ولوو XC90 ها  چهار چرخ محرک هستند.ولوو XC90 به عنوان یک SUV بزرگ، با قیمت بالا طبقه بندی شده است.

نقد و بررسی ولوو XC90 سلطان ایمنی (Volvo XC90)

ویژگی های ولوو XC90 چیست؟

کنترل کروز، سنسورهای پارک عقب و دوربین عقب. ناوبری ماهواره ای،که در یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 9.0 اینچی نمایش داده می شود که حتی اگر دستکش پوشیده باشید، کار می کند. ورودی های AUX و USB و اتصال بلوتوث برای جریان صوتی. کنترل صدای سیستم ناوبری.

فرمان چرمی کمرنگ که از روی آن شما می توانید کنترل کروز و سیستم صدا را کنترل کنید.همچنین یک پانل ابزار دیجیتالی 12.3 اینچی.

لوازم داخلی چرم در هر هفت صندلی و تنظیم برقی هر دو صندلی جلو و درب عقب خودرو.

کنترل تهویه هوا چهارگانه، که اجازه می دهد تا راننده، مسافر جلو و مسافران ردیف دوم  درجه حرارت مورد نظر خود را تنظیم کنند.همچنین نگهدارنده های لیوان و دریچه های کنترل هوا برای مسافران ردیف  سوم.

چراغهای LED طولانی مدت که هنگام چرخش چرخ ها گوشه ها را روشن میکنند و به طور خودکار برای راننده های دیگر در حالت نور پایین قرار میگیرند. برف پاک کن شیشه جلو که به صورت خودکار در هنگام بارندگی کار می کند.ریل های سقف، که نصب سیستم های چمدان برای جا به جایی را آسان تر می کند.

حالت رانندگی با تنظیمات دینامیک، اکو و خارج از جاده ای که مقدار حساسیت فرمان و میزان پدال شتاب دهنده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالت خارج از جاده ای، پاسخ شتاب دهنده حساسیت کمتری دارد، به شما کمک می کند تا ماشین را روی زمین به راحتی حرکت دهید.

ترمز خودکار اضطراری که در سرعت های شهر کار می کند، که ولوو آن را ایمنی شهری می نامد. این سیستم به شما یک برخورد قابل پیش بینی را هشدار می دهد(معمولا با خودروی پیش رو که به طور ناگهانی سرعتش کم شده است)، و اگر شما واکنش نشان ندهید،خودرو برای شما ترمز می کند،تا از تصادف اجتناب کنید یا سرعت ضربه هنگام برخورد را کاهش دهد.

هشدار خروج  از خط، که به شما هشدار می دهد هنگامی که شما شروع به رانندگی در خارج از خط خود (نشانه خستگی)کنید. اطلاعات نشانه های جاده ای که جدیدترین علامت محدودیت سرعت را نمایش می دهند، به عنوان مثال، در پانل ابزار دیجیتال.کنترل پایداری الکترونیکی، که می تواند لغزش را کنترل کند. همه خودروهای جدید باید این ویژگی را داشته باشند.هفت کیسه هوا.

ولوو XC90 با گارانتی سه ساله 100،000km پوشش داده می شود.

نقد و بررسی ولوو XC90 سلطان ایمنی (Volvo XC90)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتور دیزلی با دو توربوشارژر، 2.0 لیتری، چهار سیلندر که موتور D5 نسبت به دو موتور دیگر موجود در ولوو XC90،سوخت کمتری مصرف میکند. که مصرف 6.2 لیتر در 100 کیلومتر در چرخه آزمون رسمی (شهر و ترکیبی) را دارد.

یکی از دلایلی که ممکن است این موتور را انتخاب نکنید این است که شما انتظار دارید که با ولوو XC90 بیشتر وقت خود را برای خرید و مدرسه بگذارید – سفرهای کوتاه در اطراف شهر. دیزل دارای یک فیلتر ذره ای است که از نفوذ دوده به جو جلوگیری می کند و برای پاکسازی آن باید هر هفته یکی یا دو بار، 20 دقیقه در سرعت بزرگراه رانندگی کنید.

دلیل دیگر شما ممکن است این باشد که شما موتور جایگزین بنزینی سریعتر را می خواهید.این موتور چهار سیلندر بنزینی سوپرشارژر و توربوشارژر 2.0 لیتری با مدل XC90 T6 است که مصرفی معادل 8.5 لیتر / 100 کیلومتر در آزمون رسمی – را دارد،که همچنان یک مصرف قابل قبول برای این نوع ماشین است.

هر دو موتور بسیار خوب هستند و بازده بسیار بیشتری نسبت به اندازه آنها دارند. آنها صاف و آرام هستند، اما هنگامی که آنها را سریع می رانید، آنها زنده میشوند و عملکرد خود را نشان می دهند.

انتظار می رود که عملکرد  مصرف سوخت آن در حالت واقعی به طور متوسط 30 تا 50 درصد بالاتر باشد،اگر شما از قدرت در دسترس آن استفاده کنید.

سومین دلیل ،گزینه ی برقی است که انتظار می رود در سه ماهه دوم سال 2016  موتور بنزینی 2.0 لیتری با یک موتور الکتریکی جفت شود. نتیجه،مدل هیبریدی XC90 T8 است که در آزمایش رسمی تنها 2.1 لیتر در 100 کیلومتر رامصرف می کند. با این حال، این رقم به انرژی باتری کمک می کند. در طول سفرهای طولانی، انتظار می رود XC90 T8 مصرف سوختی به اندازه  مصرف  T6 بنزینی را داشته باشد.هر XC90 با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته همراه است.

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

کم هزینه ترین ولوو XC90 ها،مدل های Momentum هستند که با چرخ های آلومینیومی 19 اینچی ارائه می شوند. (چرخ های کوچکتر،18 اینچی، در لاستیک هایی با دیوارهای عمیق تر، یک گزینه بدون هزینه هستند: این ها  سواری راحت تر ی دارند).

اگر برای مدل XC90 Inscription بیشتر هزینه  کنید، قطر چرخ تا 20 اینچ افزایش می یابند، در حالی که لاستیک ها به طور قابل توجهی در مشخصات ،پهن تر و پایین تر  قرار می گیرند – عمدتا برای ظاهر اسپورتی، به علاوه  مقداری چسبندگی نیز در سطوح خشک اضافه می کنند.لوازم داخلی چرم Nappa  است. و ورودی کلید هوشمند وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون خارج کردن کلید از جیب یا کیف خود،در خودرو را باز کنید. درب عقب  زمانی که پای خود را زیر سنسور آن قرار می دهید،باز می شود.

شما همچنین می توانید برخی از ابزارهای ایمنی فعال تر را داشته باشید: پشتیبانی از هشدار کاهشی  برخورد،در جلو و عقب و Intellisafe Surround، که شامل اطلاعات مربوط به نقاط کور خودرو و هشدار عبور از ترافیک است.

اگر به طور قابل توجهی برای مدل XC90 R-Design هزینه کنید ، یک بسته  برای رانندگی بیشتر در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که باید  کلید ورودی هوشمند و درب عقب دست آزاد را رها کنید. یک انتخاب برای حالت صندلی Contour و R-Design Contour وجود دارد که برای هر طرف  شما به طور پیوسته فضای عمیق تری را فراهم می کند تا شما به راحتی در گوشه های صندلی نیز ،در جای خود قرار گیرید. شما همچنین می توانید گزینه های Nubuck یا  لوازم داخلی چرم Nappa را دریافت کنید. طراحی R با پدال های تعویض نصب شده در فرمان ارائه می شود، و  فیبر کربنبه کار رفته در داخل کنسول مرکزی، داشبورد و دربها.

بیشتر ویژگی های XC90 را می توان در هر نسخه، بدون هزینه و یا برای یک مبلغ اضافی،سفارش داد. به عنوان مثال، صندلیهای کمتر تقویت شده ی Nappa Comfort که با XC90 Caption عرضه میشوند، یک گزینه بدون هزینه در R-Design هستند و گزینه هزینه اضافی در non-Nappa Momentum. و شما می توانید ورودی کلید هوشمند و درب عقب دست آزاد را به Momentum یا R-Design برای حدود 1000 دلار اضافه کنید.

دیگر گزینه های اضافی شامل یک سیستم صوتی بسیار گران اما درخشان از Bowers & Wilkins است. شما می توانید Apple CarPlay را سفارش دهید (که صفحه نمایش آی فون خود را روی صفحه لمسی قرار می دهد). یک صفحه نمایش head-up اختیاری، سرعت و سایر اطلاعات را نزدیک خط دید راننده نمایش می دهد.

گزینه ای دیگر در همه مدل ها، سیستم تعلیق هوایی است که جایگزین سیستم فنرهای فولادی استاندارد با بالشتک های هوا می شود. ایده این است که یک سواری راحت تر داشته باشید، اما همچنین به شما اجازه می دهد که عقب ماشین را 50 میلیمتر، از طریق دکمه ای بر روی داشبورد پایین تر آورید تا بارهای سنگین را آسان تر حمل کنید.

شما می توانید  چند ترکیب رنگ داخلی انتخاب کنید. همچنین مجموعه ای از طرح های آلیاژی وجود دارد و در R-Design شما می توانید چرخ هایی  تا قطر22 اینچ را سفارش دهید.

نقد و بررسی سلطان ایمنی: ولوو اکس سی 90 (Volvo XC90)

ولوو XC90 چقدر راحت است؟

ولوو XC90 با یک کابین جادار، بسیار راحت است. صندلی های جلو در سفرهای طولانی پشتیبانی عالی را ارائه می دهند.صندلی راننده کاملا بالا است و کنترل ها برای دسترسی و استفاده آسان می باشند.

صندلی ردیف دوم و سوم نیز عالی هستند و ظاهر اسپورتی XC90  تجربه داخل خودرو را کم نمیکند. شیشه های داخلی و بزرگ ،نمایی عالی از آنچه در بیرون خودرو عبور میکند به ارمغان می آورد و با کمی شانس، به شما احساس یکپارچگی می دهد. کابین آرام است،و شما را از صداهای آزاردهنده ی خارجی جدا می کند.

سیستم های صوتی پریمیوم هزینه زیادی دارند، اما یک تجربه غنی و همه جانبه موسیقی، که تقریبا  در یک ماشین بی نظیر است، ارائه می دهند.

نقد و بررسی سلطان ایمنی: ولوو اکس سی 90 (Volvo XC90)

ایمنی ولوو XC90 چطور است؟

ولوو XC90 دارای هفت کیسه هوا است: دو عدد در مقابل راننده و مسافر جلو؛ کیسه های هوای جانبی برای محافظت از اشخاص جلو از تصادفات جانبی؛ کیسه هوای زانو راننده؛ و کیسه های هوا پرده ای برای محافظت از سر در پایین هر طرف که حتی از مسافران  ردیف سوم  نیز محافظت می کنند.

بعضی از اتومبیل ها در این سطح قیمت دو کیسه هوای جانبی را برای محافظت در برابر ضربه وارد شده به قسمت بالایی بدن در تصادفات جانبی برای مسافران عقب  قرار می دهند. با این حال، ولوو می گوید کابین ولوو XC90 به اندازه کافی قدرتمند است تا  این ها را جبران کند.

در میان وسایل ایمنی فعال در هر ولوو XC90، ترمز خودکار خودرو در شهر، هشدار خستگی راننده و هشداری است که  در صورت رانندگی و خارج شدن از خط خود به شما نشان می دهد. به طور غیر معمول، ترمز خودکار نیز درچهار راه ها کار می کند تا مانع از چرخش شما در مسیر خودروی در حال عبور شود.

XC90 Momentum،پکیج  Intellisafe Surround را اضافه می کند که اطلاعات نقطه های کور خودرو را به شما نشان می دهد (یک چراغ در آینه های جانبی که هنگام عبور وسایل نقلیه عبوری  خارج از دید شما هشدار می دهد) و هشدار تراففیک عقب (که در هنگام دنده عقب،از وجود خودروهایی که در پشت شما قرار، به شما هشدار میدهد).

سیستم Intellisafe Surround نیز به شما هشدار برخورد عقب با ترمز متوقف کننده را ارائه می دهد. این سیستم برای خودروهایی است که با سرعت زیاد از عقب  به شما نزدیک می شوند، و برای اطلاع راهنما ها چشمک میزنند. اگر فکر می کند شما در برخورد با عقب خودروی جلویی هستید، کمربند ایمنی شما را می لرزاند و ترمزها را اعمال می کند تا احتمال آسیب دیدن شما را کاهش دهد.

 

برای حمل وسایل چطور است؟

ولوو XC90 دارای یکی از واحدهای بارگذاری آسان در بین خودروی موجود در بازار است. هر صندلی را می توان به صورت جداگانه، از جمله صندلی جلو، و (حتی برای بارگذاری راحت تر) حتی صندلی راننده، را کاملا تا کرد . تمام سطح به طور کامل، برای باربری بدون وقفه، مسطح  می شود.

زمانی که همه سه ردیف صندلی در حال استفاده هستند یک محفظه چمدان 451 لیتری وجود دارد. این فضا می تواند به 1152 لیتر افزایش یابد، زمانی که صندلی های ردیف سوم تا شوند وبه 1951 لیتر فوق العاده ،هنگامی که صندلی های ردیف دوم نیز تا شوند.

درب باز شونده ی عقب خودرو با سنسور حساس به حرکت پا در زیر درب عقب(foot-triggered)،که یک سیستم دست آزاد برای باز کردن درب عقب خودرو است،به صورت استاندارد در مدل های XC90 Inscription  وجود دارد و به صورت یک گزینه انتخابی و هزینه دار در نسخه های دیگر است.

ظرفیت کشش قانونی آن 2250 کیلوگرم است -که برای یک SUV بزرگ جاده ای قابل قبول است. به عنوان مثال، XC90 به راحتی میتواند جت اسکی، یک قایق شناور تک موتوره  یا یک تریلر آخر هفته را بکسل کنند.

چه خودروهای مشابهی وجود دارد که ممکن است من آنها را از دست بدهم ؟

اگر شما علاقه مند به گرفتن یک قایق یا کاروان بزرگ بودید، شاید محدودیت قانونی بکسل بالاتر از 2250 کیلوگرم ولوو XC90 برای شما کافی نباشد. Audi Q7 همراه با گزینه های هفت نفره ی ارزان قیمت تر مانند Ford Everest می توانند 3500 کیلوگرم را بکسل کنند.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که مانند بسیاری از سازندگان اروپایی، ولوو از شما هزینه های اضافی را برای موارد اختیاری که در بسیاری از خودروهای ارزان قیمت وجود دارد،می گیرد. برای مثال، ورود و راه اندازی بدون کلید یک گزینه هزینه اضافی در هر ولوو XC90 است به غیر از مدل های Inscription. و کنترل کروز انطباقی – که فاصله ایمنی از خودروی جلویی را در سرعت های بزرگراه حفظ می کند – یک گزینه اضافی در هر XC90 است.

در میان اتومبیل های دیگر شما ممکن است  Infiniti QX70، Lexus RX، Jeep Grand Cherokee، Mercedes GLE، فولکس واگن Touareg، و BMW X5 را در نظر داشته باشید.

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.