#


نقد و بررسی مزدا 6 (2017 Mazda 6)

نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6)
5 سپتامبر 2017 بدون نظر 5743 بازدید

نقد و بررسی مزدا 6 (2017 Mazda 6)

مزدا 6 آنچه مشخص است

مزدا 6 (Mazda 6) یک سدان یا واگن سبک متوسط با طراحی مجذوب کننده، بزرگ و اسپورت است. موتور توربو دیزلی آن قدرتمند است و هم آن و هم موتور بنزینی به صورت فوق العاده ای  با جعبه دنده اتوماتیک کار می کنند. مزدا 6 (Mazda 6) در مصرف سوخت صرفه جویی می کند و با پکیجی از فن آوری بسته بندی شده است. همچنین ترمز خودکار به صورت استاندارد است.

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

یافتن جای پارک در هنگام رانندگی ، زیرا مزدا 6 (Mazda 6) شما در مکان های مناسب جا نمی شود. 6 برای یک وسیله نقلیه متوسط  بزرگ است – تقریبا پنج متر طول دارد.رانندگی کمتر از 80km در ساعت با تایر یدکی space-saver تا زمانی که شما بتوانید تایر کامل تخت خود را تعمیر کنید.

 

چه سبک هایی برای آن وجود دارد؟

سدان چهار درب و واگن پنج درب.

مزدا 6 (Mazda 6) محرک چرخ های جلو است و به عنوان یک ماشین متوسط، قیمت پایین تر طبقه بندی می شود.

 

چه مزایایی در هر مزدا 6 (Mazda 6) وجود دارد؟

کنترل کروز و تهویه هوا دوگانه (که به شما اجازه می دهد درجه های مختلف را برای هر طرف کابین تنظیم کنید).

یک دوربین عقب، سنسور پارک عقب و ناوبری ماهواره ای.شیشه پاک کن جلو که به طور خودکار هنگام بارندگی کار می کند.

یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی رنگی و یک صفحه کنترل در کنسول مرکزی برای سیستم های سرگرمی خودرو.

یکپارچه سازی رادیوی اینترنتی (از جمله برنامه های Pandora، Stitcher و Aha)، تلفن بی سیم بلوتوث و اتصال صوتی، و کنترل های صوتی روی فرمان.

فرمان واهرم چرخ دنده چرمی، و چراغ های مه شکن جلو.

چرخ های آلیاژی آلومینیومی، که معمولا سبک تر وزیباتر از چرخ های فولادی هستند، و چرخ فولادی یدکیspace-saver .

ترمز اتوماتیک اضطراری که در سرعت هایی تا 80 کیلومتر در ساعت کار می کند: ابتدا به شما هشدار می دهد و در صورت لزوم خودرو را متوقف می کند، در صورتی که شما در معرض خطر ضربه به یک جسم در جلو قرار داشته باشید.

نظارت بر نقاط کور خودرو(که هنگام تغییر خط در صورتی که  یک وسیله نقلیه در کنارشما باشد،هشدار می دهد) و هشدار ترافیک عبوری عقب خودرو(در هنگام معکوس رفتن،اگر چیزی در مسیر شما باشد،هشدار می دهد).

افزایش کارایی مزدا، سیستم های I-Stop و i-Eloop.قبلا برای کاهش مصرف سوخت درهنگام توقف موتور خاموش می شد و زمان حرکت با فشار پدال گاز موتور روشن میشد.در حال حاضر انرژی را در طول ترمز بازیابی می شود و آن را به عنوان الکتریسیته ذخیره می کند، که به گرم کن ها، چراغ ها و سایر توابع کمک می کند.

G-Vectoring Control، فناوری مزدا که باعث می شود ماشین به طور مداوم تری به فرمان پاسخ دهد.

شش کیسه هوا:دو عدد به طور مستقیم در مقابل راننده و مسافر جلو؛ یکی در کناره های جلو برای محافظت از قسمت فوقانی بدن هر فرد؛ و کیسه های هوای پرده در هر طرف که از قسمت سر مسافران جلو و عقب محافظت می کند.

کنترل ثبات الکترونیکی، که به شما کمک می کند ماشین را در لغزش بهتر کنترل کنید. همه خودروهای جدید باید این ویژگی را داشته باشند.

از 9 رنگ متالیک و میکای موجود، 7 رنگ به صورت استاندارد در دسترس هستند.

هر مزدا 6 (Mazda 6) دارای وارانتی 3 ساله با میزان کیلومتر نامحدود است.

نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتور توربو دیزل چهار سیلندر 2.2 لیتری از کمترین سوخت استفاده می کند و یک عدد درخشان برای مصرف سوخت خود یعنی 5.4 لیتر در 100 کیلومتر در آزمون رسمی (شهر و ترکیبی) ثبت کرده است.

یکی از دلایلی که ممکن است موتور دیگری را انتخاب کنید، موتور چهار سیلندر بنزینی 2.5 لیتری، این است که گزینه موتور دیزل به هزینه خودرو شما تقریبا 3000 دلار می افزاید.دلیل دوم این است که موتور دیزل در مدل ارزان قیمت، Mazda6 Sport موجود نیست.

موتور بنزینی 2.5 لیتری،با مصرف 6.6 لیتر در 100 کیلومتر به طور رسمی، یک موتور بسیار پیشرفته با کارایی بالا محسوب می شود.

با این حال،مزدا 6 (Mazda 6)  دیزلی یک موتور عالی است که عملکرد بسیار خوبی را در گستره وسیعی از شرایط رانندگی ارائه می دهد. اگر شما می توانید آن را مدیریت کنید، ارزش مقدار پول بیشتری را دارد.

هر دو موتور تنها از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته درایو می شوند.

 

اگر بیشتر خرج کنم چه ویژگی های کلیدی را به دست می آوردم؟

با حرکت از مدل کم هزینه ی اسپورت به سمت مدل Mazda6 Touring،این مدل به شما تریم چرمی (در انتخاب های سیاه و سفید)، صندلی های قابل تنظیم برقی جلو و صندلی راننده که تنظیمات شما را به یاد می آورد،ارائه می دهد.

چراغ های راه اندازی در روز (که به بهتر دیده شدن شما کمک می کنند) و چراغ های مه شکن جلو، و این چراغ ها و چراغ های جلو به LED هایی روشن  با عمر بسیار طولانی مجهز هستند. ترمز اتوماتیک کم سرعت که همچنین در هنگام حرکت معکوس نیز عمل می کند. و Touring یک سیستم صوتی با نام تجاری Bose دارد و سنسورهای پارکینگ جلو را اضافه می کند.

مدل بیشتر اسپورتی GT  چرخ های 19 اینچی را به ارمغان می آورد،که با لاستیک هایی با مشخصات پایین تر مجهز شده است که پاسخ دهی فرمان را سریع تر می کند.دارای سانروف  شیشه ای برقی،دارای سیستم خنک کننده اتوماتیک جلو وعقب و یک سیستم نورپردازی جلویی (که پرتوهای چراغ جلو را چرخش می دهد و به شما کمک می کند تا گوشه ها را بهتر ببینید)است.

ورود بدون کلید به شما اجازه می دهد قفل درها را باز کنید در حالی که جای کلید در یک پاکت یا کیسه امن است.

یک صفحه نمایش هد آپ دستورالعمل های سرعت وسیستم ناوبری را روی یک کاشی شفاف در نزدیکی خط دید شما (بر روی شیشه جلو خودرو)ایجاد می کند که باعث می شود هنگام رانندگی آنها را نظارت کنید. نمایشگر همچنین محدودیت سرعت را با استفاده از سیستم شناسایی ترافیک مزدا نشان می دهد.

گران ترین مزدا، Atenza، کابین را به طور کامل تری در چرم Nappa می پوشاند. و سیستم های پیشرفته ایمنی را با هدف کمک به شما برای جلوگیری از تصادف، اضافه می کند.

شاید مهمترین آنها یک دوربین دوم راداری است که یک سیستم ترمز اضطراریاست که در سرعت هایی تا 160 کیلومتر در ساعت کار می کند.در ابتدا به شما هشدار می دهد و در صورت لزوم خودرو را متوقف می کند، اگر شما در معرض خطر برای تصادف با یک جسم باشید.دیگر سیستم ها به شما کمک می کنند تا در مسیر خود باقی بمانید و اگر به نظر برسد که در حال خوابیدن هستید،به شما هشدار می دهد.

Atenza همچنین دارای کنترل کروز اتوماتیک است که فاصله ای امنی را از وسایل نقلیه ی جلویی ایجاد می کند و چراغ های فعال LED است. این چراغ ها به طور خودکار تنها بخشی از پرتو بالایی را برای راننده های دیگر پایین می زند – بخشی که ممکن است موجب خیره شدن راننده شود -همچنین نور بهتری را به هر دو طرف دید شما ایجاد می کند.

نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6) نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6) نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6)

مزدا 6 (Mazda 6) چقدر راحت است؟

Mazda6 بسیار راحت است، به خصوص همراه با چرخ ها و لاستیک های17 اینچی  در مدل های Sport و Touring، به خصوص از آنجایی که در اوایل سال 2015 ارتقا یافت، هنگامی که تنظیمات تعلیق نرم تر شد.

نسخه های GT و Atenza، که بر روی  رینگ ها و چرخ های 19 اینچی قرار می گیرند، به اندازه کافی دراثر عبور از دست انداز های بزرگ، خوب باقی می مانند، اما با وجود لاستیک هایی با مشخصات پایین تر به این معنی است که نقاط ضعف در جاده های باریک و پر پیچ و خم توسط سرنشینان احساس می شود.

مزدا 6 دارای یک فرمان چرخشی با قابلیت تنظیم ارتفاع و کمربند برای صندلی راننده است، و با این وجود نمی تواند مشکل رانندگی ارگونومیک را به درستی حل کند. با این حال، راحتی صندلی ها برای راننده ها تا دو ساعت مناسب است. صندلی های مجهز برقی در اکثر مدل ها به راحتی تنظیم می شوند و عملکرد حافظه صندلی راننده مفید است.

کیفیت پلاستیک، منسوجات و کفپوش در داخل کابین بسیار بالا است و ارائه ابزار و کنترل ها، دقیق و منطقی است. گران ترین مدلها، تریم چرمی را به داشبورد و سایر سطوح داخلی اضافه می کنند و در داخل جذاب تر هستند.

مزدا 6 (Mazda 6) عمدتا از لرزش، سختی و سر و صدای باد در داخل محفوظ است، هرچند در برخی از سطوح ناصاف در خارج از شهر مقداری صدای لاستیک ها شنیده می شود.

نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6) نقد و بررسی مزدا6 (2017 Mazda6)

ایمنی در مزدا 6 (Mazda 6) چطور است؟

تمام مدل های مزدا 6 (Mazda 6) به عنوان یک خودرو برجسته در مقیاس ایمنی رتبه بندی می شوند. حتی مزدا 6 اسپورت دارای شش کیسه هوا، کنترل پایداری، ترمز اتوماتیک کم سرعت،نمایشگر نقاط کور، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و هشدارعبور ترافیکی برای حرکت معکوس است.مدل Touring و GT همچنین دارای سنسورهای پارکینگ جلو هستند و ترمز اتوماتیک آنها در هنگام عقب رفتن نیز کار می کند.مدل Atenza ترمز خودکار سرعت بالا، کنترل کروز فعال، کمک به نگهداری خودرو در مسیر حرکت و انتخاب خودکار نور چراغ جلو(پایین و بالا بودن نور)، در میان ویژگی های دیگر،اضافه می کند.

در ابتدا ممکن است با تعداد زیادی از سیستم های ایمنی در Atenza  گیج شوید،ولی با آشنایی با هر کدام از آنها میتوانید به ارزشمندی آنها پی ببرید.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید ANCAP،بررسی سدان Mazda6 را به عهده گرفت و حداکثر پنج ستاره خود را برای ایمنی به آن اعطا کرد.

چه اتومبیل های مشابهی ممکن است وجود داشته باشد که من آنها را از دست بدهم ؟

در مدل هایSport و Touring مزدا 6،  ورودی هوشمند بدون کلید. شما باید حداقل مبلغ یک Mazda6 GT را بپردازید تا این ویژگی را بدست آورید، که اغلب در نسخه های ارزان تر ماشین های متوسط دیگر یافت می شود.

کیسه های هوا جانبی برای مسافران  صندلی عقب، که این بالشتک قسمت بالایی بدن را از تصادفات جانبی حفظ می کند.(آنها باعث تقویت کیسه های هوای پردهای جانبی می شوند که در سطح سر قرار می گیرند.)برای مثال Volkswagen Passat اینها را ارائه می دهد.

شاید یک موتور بنزینی قوی تر، دارای توربوشارژ، برای سریعتر شدن. برای مثال، Hyundai Sonata، اپتیماKia و Ford Mondeo می توانند با موتورهایی بسیار قدرتمند تر از آنچه در Mazda6 ارائه می شوند، سفارش داده شوند.

عکس های مزدا 6 (2017 Mazda 6)

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.