#


نقد و بررسی مزدا 2 (2017 Mazda2)

مزدا 2 (2017 Mazda2)
9 سپتامبر 2017 بدون نظر 2381 بازدید

نقد و بررسی مزدا 2 (2017 Mazda2)

مزدا 2 (2017 Mazda2) آنچه مشخص است

مزدا 2 (2017 Mazda2) خوب به نظر می رسد، در داخل  احساس خوبی دارد، و رانندگی با آن سرگرم کننده تر از اکثر اتومبیل های شهری است. موتور 1.5 لیتری آن در بسیار کم مصرف است و قدرت زیادی دارد. ترمز اتوماتیک خودرو در هر دو نوع هاچ بک و سدان به صورت استاندارد است.

 

مزدا 2 (2017 Mazda2)

چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد؟

نه چندان! به ویژه از اوت 2015، زمانی که مزدا کنترل کروز را به مدل های ارزان تر اضافه کرد.

شاید اگر شما بخواهید بدانید که موتور چه کار می کند، ممکن است سرعت سنج کمی کوچک به نظر برسد.

احتمالا شما نمیتوانید سی دی های خود را پخش کنید، در صورتی که دوست دارید موسیقی خود را اینگونه ذخیره کنید. مزدا 2 (2017 Mazda2) ها از زمان به روز رسانی آوریل 2017 هیچ پخش کننده ای ندارد.

تایر یدکی آن space saver است و حداکثر سرعت 80km / h برای آن توصیه می شود که می تواند شما را ناراحت کند اگر شما در یک جاده ی صاف دور از خانه باشید.اما برای یک خودرو که قرار است عمدتا در شهر مورد استفاده قرار گیرد، این یک انتخاب قابل دفاع است زیرا برخی از فضای صندوق را آزاد می کند.

 

چه سبک هایی برای آن وجود دارد؟

هاچ بک پنج درب وسدان چهار درب.

مزدا 2 (2017 Mazda2) محرک چرخ های جلو است و به عنوان یک ماشین سبک و قیمت پایین طبقه بندی می شود.

 

مزدا 2 ها (Mazda2) چه ویژگی هایی دارند؟

-سیستم صوتی با رادیو AM / FM، ورودی های AUX و USB، اتصال بلوتوث برای تماس های تلفنی و جریان صوتی و حداقل چهار بلندگو.

-کروز کنترل، پنجره های برقی، تهویه مطبوع، و استارت  دکمه ای.

-دکمه های روی فرمان برای اجرای کروز کنترل، سیستم صوتی و گوشی شما.

-کمک به  راه اندازی خودرو در مناطق شیبدار، که به شما با کنترل خودکار ترمز در هنگام شروع حرکت در شیب کوه کمک می کند.

-سنسورهای پارکینگ عقب

-G-Vectoring Control، فناوری مزدا که باعث می شود ماشین به طور مداوم تری به فرمان پاسخ دهد.

-ترمز اضطراری مستقل در سرعت های شهر (مزدا این ویژگی را پشتیبانی ترمز شهری هوشمند جلو می نامد).

-شش کیسه هوا،کنترل ثبات الکترونیکی، که می تواند به شما کمک کند یک ماشین در حال لغزش را کنترل کنید و در اتومبیل های جدید اجباری است.

-هر مزدا 2 دارای گارانتی 3 ساله،همراه با مقدار کیلومتر نامحدود می باشد.

مزدا 2 (2017 Mazda2)مزدا 2 (2017 Mazda2)

کدام موتور از سوخت  کمتری استفاده می کند و چرا من آن را انتخاب نمی کنم؟

موتوری که مزدا آن را ‘high-spec’ می نامد، چهار سیلندر بنزینی 1.5 لیتری با قدرت بالا است که با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک مصرف کمی به میزان 4.9 لیتر در 100 کیلومتر در آزمایش رسمی دارد. مزدا 2 یکی از کم مصرف ترین خودروهای شهری است.

این موتور همچنین قدرتمندتر از نسخه ‘standard spec’ همان موتور است که تنها موتور دیگر عرضه شده در مزدا 2 (2017 Mazda2) است.

دلیل اصلی این که موتور اصلی با مشخصات بالا(high-spec) را انتخاب نمی کنید این است که فقط در مدل های پر هزینه تر – Maxx، Genki و GT عرضه میشود درحالی که شما می خواهید برای Mazda2 کمتر هزینه کنید.

دلیل دیگر این است که در استفاده روزانه،مقدار کمی با موتور استاندارد(standard-spec) عرضه شده با Neo تفاوت می کند، صرف نظر از اینکه شما در حال صحبت کردن در مورد مصرف سوخت یا میزان قدرت تولیدی باشید.

در مقایسه با دنیای واقعی که برای مجله ی Wheels در مارس 2015 انجام شده است، Mazda2 Neo با این موتور به طور متوسط 7/1 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کند. که آن را در میان نه اتومبیل کم مصرف سبک بررسی شده، قرار داده بود. تنها  فولکس واگن پولو و هوندا جاز از آن کم مصرف تر بودند.

موتور high-spec دارای ویژگی خاصی است که اجازه می دهد تا خودرو به طور خودکار در زمانی که متوقف می شود خاموش شود، و دوباره هنگامی که پای خود را از روی پدال ترمز برای رانندگی برمی دارید روشن شود. این یکی از دلایلی است که چرا سوخت کمتری نسبت به موتور استاندارد (standard-spec) در Neo مصرف می کند.

در هر سطح، Mazda2 با یک سیستم انتقال شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک ارائه می شود.

 

اگر بیشتر خرج کنم،چه ویژگی های کلیدی را به دست می آورم؟

Neo،ارزان ترین مدل مزدا 2 است که دارای موتور استاندارد(standard-spec)، صندلی های پارچه ای، چرخ های فولادی 15 اینچ با پوشش پلاستیکی و ویژگی های مشترک همه Mazda2 هاست.

اگر برای Mazda 2 Maxx بیشتر هزینه کنید و شما می توانید  موتوره با کیفیت بالا(high-spec)، یک دوربین عقب، یک گیرنده رادیو دیجیتال DAB + و یک صفحه نمایش لمسی 7. 0 اینچی با برنامه های رادیویی اینترنتی Pandora، Stitcher و Aha را داشته باشید. دسته فرمان و اهرم دنده تزئین شده با چرم کمرنگ شده و موسیقی شما از شش بلندگو به جای چهار پخش می شود. چرخ ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند و به اندازه کافی خوب به نظر می رسند که به تریم پلاستیکی نیاز نداشته باشد. و ترمز خودکار شما نیز در حرکت معکوس کار می کند.

اگر بازهم هزینه کنید مدل Mazda2 Genki را خواهید داشت وعلاوه بر آن، ناوبری ماهواره ای، چراغ های LED با عمر بسیار طولانی  که به طور خودکار هنگام تاریک شدن هوا روشن می شوند، و شیشه پاک کن که به طور خودکار هنگام بارندگی کار می کند،را دریافت می کنید. تهویه مطبوع میتواند خودرو را در یک درجه حرارت  تنظیم شده ،نگه  دارد. رینگ های چرخ ها یک اینچ بزرگتر شده و 16 اینچ است و با لاستیک های کم عمق مجهز شده است. که باعث می شود تا ظاهری مسابقه ای داشته باشد و واکنش پذیری آن نسبت به فرمان بهتر شود. چراغ های LED در طول روز به شما کمک می کند رانندگان دیگر شما را بهتر ببینند. هنگامی که ماشین را قفل می کنید، آینه های بیرونی به صورت خودکار در مقابل بدنه قرار می گیرند (برای جلوگیری از آسیب دیدن آنها). و شما دو سنسور برای راننده به دست می آورید: نمایش نقاط کور خودرو و هشدار عبور ترافیکی عقب خودرو.

Genki فقط به صورت هاچ بک در دسترس است. ناوبری ماهواره ای می تواند به عنوان یک گزینه اضافی در Maxx hatch و سدان سفارش داده شود.

گران ترین مزدا 2 مدلGT است که به عنوان هاچ بک و سدان ارائه می شود و با به روز رسانی آوریل 2017 وارد می شود. در هاچ بک، تغییرات اساسی نسبت بهGenki، چرم سفید بر روی صندلی ها و موارد سفید (عمدتا) و نرم در جاهای دیگر در کابین است. در سدان، صندلی چرم سیاه است و قسمت های لمسی نرم، قهوه ای هستند.همچنین هر دو سبک بدنه ویژگی های Genki را دریافت می کنند.

مزدا 2 (2017 Mazda2)

مزدا 2 (2017 Mazda2) چقدر راحت است؟

طراحی ظریف، پلاستیک با کیفیت بالا و کنترل های راحت لمسی، یک احساس کمال را در Mazda2 به ارمغان می آورد که در کمتر اتومبیلی با این اندازه یا قیمت یافت می شود.

صندلی های جلو، پشتیبانی خوبی برای درایوهای تا دو ساعت دارند، و موقعیت رانندگی راحت است – بخشی از آن به سمت شیب و رسیدن به ستون فرمان قابل تنظیم است.

سر و صدای تایر مزدا یک مشکل طولانی مدت است. این 2 پیشرفت بزرگی در هنگام راه اندازی داشت، اما به عنوان معیار اصلاح برای کلاس،مثل فولکس واگن پولو نبود. سر و صدا تایر در جاده های زبر و خشن کشور بیشتر قابل مشاهده است (در جاده های شهر، این یک مشکل نیست). مزدا یک عایق برای به روز رسانی آوریل 2017 اضافه کرد که در این مورد کمک کرده است.

از طرف دیگر، توانایی مزدا برای جدا کردن سرنشینان از یک سطح جاده پر از دست انداز، آن را در میان وسایل راحت در سرعت های جاده ای قرار می دهد.

مزدا 2 (2017 Mazda2) با پاسخ دهی فرمان خود شناخته می شود. چرخش اولیه چرخ ها باعث تغییر ملایمی در مسیر می شود. به طور مشابه، ماشین به پدال های گاز و ترمز به خوبی پاسخ می دهد.

مزدا 2 (2017 Mazda2)

مزدا 2 (2017 Mazda2)

 

 ایمنی  مزدا 2 ( Mazda2) چطور است؟

هر مزدا 2 (Mazda2) دارای کنترل ثبات اجباری، سنسورهای پارک عقب، یادآورهای کمربند ایمنی برای همه صندلی ها، شش کیسه هوا و ترمز خودکار اضطراری در سرعت های شهر است که یک بسته ایمنی وسیع در میان اتومبیل هایی که در این اندازه و قیمت قرار دارند،است.

نازک وخوش موقعیت بودن ستون های کناری (که در هر طرف از شیشه جلو پنجره قرار گرفته است)، چشم انداز خوبی برای گوشه ها و جاده ها فراهم می کند. و ایمنی اولیه را – با کمک آینه های بیرونی که بر روی دربها نصب می شوند و نه در گوشه های پنجره،افزایش می دهد.

کیسه های هوا در مکان های معمول قرار می گیرند، حفاظت جانبی بیشتری در جلو نسبت به عقب ارائه می دهند. دو کیسه هوا به طور مستقیم در مقابل راننده و مسافر جلو وجود دارد. یکی در خارج از هر صندلی جلو برای محافظت از اشخاص جلو از تاثیرات جانبی در سطح قفسه سینه؛ و کیسه های هوا پرده ای که در هر طرف گسترش یافته اند تا  از مسافران جلو و عقب از اثرات جانبی در سطح سر، محافظت کنند.

سیستم ترمز اتوماتیک استاندارد که مزدا آن را پشتیبانی ترمز هوشمند شهر(Smart City Brake Support) می نامد. این یک سنسور لیزری است و در سرعت های کمتر از 30 کیلومتر در ساعت موثر است. اگر سنسور یک مانع ظاهری را تشخیص دهد – به طور معمول سرعت خودروی دیگری که ناگهان کاهش یافته است، ماشین به شما در مورد خطر احتمالی هشدار می دهد و در صورت لزوم ترمزها را به طور خودکار اعمال می کند. ایده این است که شما را در برابر هزینه و ریسک آسیب پذیری، از برخورد های کم سرعت از عقب، که ناشی از نادیده گرفتن شما – و یا کاهش سرعت یا چرخش ناگهانی دیگران – در ترافیک سنگین است،حفظ کند.

Mazda2 Maxx یک دوربین عقب دار به دست می آورد و سیستم ترمز خودکار آن نیز در هنگام حرکت معکوس عمل می کند و احتمال اینکه شما در هنگام عقب رفتن به یک شی یا فرد دیگر برخورد کنید زیاد نیست.

Mazda2 Genki و GTها نیز از رادارهای عقب استفاده می کنند تا نظارت بر نقاط کور و هشدار عبور عقب را فراهم کنند.مورد اول به شما درباره ی وجود وسایل نقلیه دیگری که در نزدیکی گوشه های عقب قرار دارند، هشدار می دهد.خودروهایی که ممکن است در آینه های بقل شما ظاهر نشوند.مورد دوم، در صورت حرکت معکوس، پشت سر شما را چک می کند -از یک پارکینگ در محل راهرو یا مرکز خرید به شما اطلاع می دهد – و به شما اجازه می دهد تا بدانید که آیا وسیله نقلیه دیگر از پشت سر شما عبور می کند یا خیر.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید ANCAP در ماه سپتامبر 2015 حداکثر پنج ستاره را برای ایمنی مزدا 2 برای هر دو مدل هاچ بک و سدان اهدا کرد.

مزدا 2 (2017 Mazda2)

 

چه خودروهای مشابهی  ممکن است وجود داشته باشد؟

توانایی استفاده و نمایش گوشی های هوشمند و برنامه های آن بر روی صفحه نمایش لمسی، از طریق Apple CarPlay یا Android Auto: کوچکتر Holden Spark و Suzuki Ignis micro-SUV این پیشنهاد را ارائه می دهند.

اتومبیل های سبک توربوشارژ مانند رنو کلیو( Renault Clio) و فولکس واگن پولو(Volkswagen Polo ) نسبت به پدال گاز، مخصوصا در سرعت های کم،پاسخ  مشتاقانه تری می دهند.

Clio دارای گارانتی پنج ساله است و Kia Rio برای هفت سال ضمانت می شود.

سایر خودروهای سبک وزن که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: جاز هوندا(Honda Jazz)، سوزوکی سویفت(Suzuki Swift)، فورد فیستا(Ford Fiesta)، پژو 208(Peugeot 208) و هیوندای اکسنت(Hyundai Accent).

 

 

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.