#


نقد و بررسی ام وی ام 550 / MVM 550

22 ژانویه 2018 بدون نظر 3511 بازدید

نقد و بررسی ام وی ام 550 / MVM 550

نقد و بررسی  ام وی ام 550 / MVM 550

ام ‌وی ‌ام550 به عنوان یکی از خودروهای سدان خانوادگی به حساب می آید که در بازه‌ ی قیمتی پنجاه میلیون تومان می باشد و در بازار ایران وجود دارد. این خودرو دارای تجهیزات مناسب و قابل قبولی می باشد. در این مطلب قصد داریم که به بررسی این سدان خانوادگی بپردازیم.

چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از کمپانی های تولید خودروی بزرگ در جمهوری خلق چین به حساب می آید که دارای تعداد ساخت بالایی می باشد و با توجه به تعداد ساخت ، به عنوان بیست و هشتمین خودروساز بزرگ در سراسر دنیا به شمار می رود. این خودروساز علاوه بر این هفتمین خودروساز بزرگ چین محسوب می شود. تولیدات این شرکت در ایران به واسطه مدیران خودرو و تعداد کمی به واسطه سناباد خودرو مونتاژ می ‌شوند و برای فروش گذاشته می شوند.

ام ‌وی ‌ام550 در واقع همان چری E5 می باشد؛ این خودروی سدان کامپکت از سال۲۰۱۳ در بازار چین برای فروش ارائه شد که بر پایه چری A5 و یا ام ‌وی‌ ام530 تولید شده است. این خودرو در ایران با نام ام ‌وی ‌ام550 معرفی شده است و هم اکنون در دو مدل اتوماتیک و دستی به فروش می رسد.

طراحی ظاهری و کابین

طراحی ظاهری این خودرو را می‌ توان به دو قسمت جداگانه تقسیم کرد؛ بین دو قسمت جلو و عقب خودرو به هیچ عنوان هارمونی خاصی وجود ندارد و ناهماهنگی‌ هایی در آن ‌ها به چشم می خورد. ظاهر جلوی ام وی ام550 دارای حالت عضلانی می باشد که به خاطر خطوط ملایمی که بر روی کاپوت وجود دارد، جلو پنجره ‌ی بزرگ و کرومی، گلگیر‌های پف‌ کرده و چراغ‌ های بزرگ به وجود آمده است. قسمتی از جلو پنجره ‌ی کرومی بر روی کاپوت واقع شده است که این قسمت را بیش از قسمت ‌های دیگر قابل توجه تر کرده است. سپر جلوی این خودرو دارای طراحی بسیار ساده ‌ای می باشد که با چراغ ‌ها و جلو پنجره به طور کامل سازگار است و مه ‌شکن‌ های جلو نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر نصب شده اند. طراحی قسمت جلویی، باعث شده است تا خودرو را بزرگ ‌تر از آنچه که هست، به نظر برساند و با توجه به قیمت خودرو، به طور کامل راضی‌ کننده می باشد.

علاوه بر نمای کاملاً ساده ا‌ی که کنار این خودرو دارد و مزین به چرخ ‌های پانزده اینچی است، با دیدی کوتاه به قسمت عقب خودرو متوجه به پایان رسیدن ایده ‌های طراح خودرو خواهید شد. مسلماً از خودروی اقتصادی در این نوع کلاس، نباید انتظار بیشتری را داشت؛ ولی با این وجود طراحی ظاهری عقب می ‌توانست نسبت به آن چه که هست بهتر باشد. چراغ ‌های عقب و مجموعه ‌ی سپر عقب طراحی نامتناسب و ناشیانه ای دارند و هیچ نوع ظاهر خاصی در آن‌ ها به چشم نمی خورد. ممکن است که طراحی این قسمت، به ‌تنهایی متوسط و قابل قبول باشد؛ ولی با نبود ارتباط در بین ظاهر جلو و عقب، باعث شده است تا حس کسل ‌کننده ‌ای را به بیننده تلقین کند.

طراحی فضای داخلی کابین در مقایسه با نمای بیرونی نسبتاً بهتر و مدرن تر می باشد. داشبورد با تودوزی دو رنگ مشکی و کرمی، با نظم و زیبا می باشد. ابزارها در محل مناسبی جای گرفته ‌اند و ارگونومی مناسبی را دارند. مقدار پلاستیکی که در کابین استفاده ‌شده است نیز بیش از اندازه نمی باشد و به صورت هوشمندانه‌ ای از نظر سرنشینان مخفی نگاه داشته شده است. طراحی زیبایی که داخل کابین دارد، باعث شده است که روزنه ‌های امید در دل مشتریان احتمالی این خودرو به وجود بیاید.

مسلماً دلیل تعریف از کابین این خودرو، طراحی‌ های نامناسب و ناامید کننده ‌ی بعضی تولید کنندگان خودروی چینی می باشد و نسبت به سایر رقبای غیر چینی، نمی ‌توان داشبورد و کابین ام ‌وی ‌ام 550 را برنده محسوب کرد. علاوه بر این به خاطر فاصله‌ ی۲۶۰۰ میلی‌ متری که بین دو محور وجود دارد ، فضای مناسبی را برای سرنشینان و مخصوصا سرنشینان قسمت عقب خودرو فراهم کرده است که به عنوان یکی از نقاط قوت در این خودرو به حساب می آید.

مشخصات فنی ام‌ وی ‌ام550

این خودرو دارای یک پیشرانه‌ ی دو لیتری چهار سیلندر با آرایش خطی می باشد که شانزده سوپاپ دارد و توان خروجی که این پیشرانه دارد برابر با ۱۳۹اسب‌ بخار  در ۵۷۵۰ دور در دقیقه می باشد که گشتاور آن ۱۸۲نیوتن ‌متر در ۴۳۰۰دور در دقیقه است. این سدان خانوادگی دارای وزن ۱۳۶۰کیلوگرم می باشد که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتاب‌ گیری به‌ خوبی انجام می شود و قابل قبول می باشد. مسلماً جعبه ‌دنده ‌ی اتوماتیک از نوع CVT هم در این مسئله بی ‌تأثیر نبوده است؛ زیرا وزن مدل اتوماتیک پنجاه کیلوگرم سبک ‌تر از مدل دستی آن است. در مجموع شتاب ‌گیری این خودرو راضی‌ کننده و قابل قبول می باشد؛ اما نباید انتظارات زیادی را از قسمت فنی این خودرو داشته باشید.

استاندارد آلایندگی پیشرانه ام وی ام550 یورو چهار می باشد و با توجه به دنیای به روز امروزی، این استاندارد در اتومبیلی که در سال های اخیر پیشرفت کرده است، کمی ناامید کننده به نظر خواهد رسید. حجم مخزن سوخت ۵۲لیتر می باشد؛ هنوز اطلاعات دقیق تری از مصرف سوخت این خودرو از طرف تولید کننده و کمپانی مونتاژ کننده اعلام نشده است؛ به همین دلیل اطلاعات مهمی همچون مصرف سوخت، هنوز مشخص نشده است و تنها می ‌توان به تجربه ‌ی مصرف‌ کنندگان اکتفا کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.