#


نقد و بررسی آئودی A7 و بنز CLS

8 آوریل 2018 بدون نظر 2213 بازدید

نقد و بررسی آئودی A7 و بنز CLS

نگاهی به آئودی A7 و مقایسه آن با بنز CLS

مرسدس بنز CLS و آئودی A7 یکی از اصلی‌ ترین رقبای همدیگر در کلاس سدان‌ های لوکس و اسپرت می باشند. در این مطلب می خواهیم به بررسی نقاط ضعف و قوت این خودروهای معروف آلمانی بپردازیم.

هر دو برند آئودی و مرسدس بنز مدعی هستند که مدل‌ های A7 و CLS بهترین انتخاب‌ ها در کلاس خود می باشند. این در صورتی است که هر دو، در واقع نسخه ‌ی زیباتر با قابلیت حرکتی بیشتر در مقایسه با سدان ‌های عادی این کمپانی می باشند. آئودی A7 طبق آئودی A6 تولید شده بود. ولی نسخه جدید این خودرو در قسمت ‌هایی همچون شاسی، پیشرانه و سیستم برقی ۴۸ ولتی خود با آئودی A8  برابر می باشد. به همین دلیل می ‌توان گفت که آئودی A7 در مدل جدید خود تغییرات بزرگی داشته است. مرسدس CLS هم در زیر پوسته خود با مرسدس E کلاس فرق زیادی ندارد. با این که ایده ساخت این خودرو به سال ۲۰۰۴ برمی ‌گردد و به گونه ای پایه گذار نخستین اسپرت لوکس و چهار در می باشد. مدل جدید CLD هم اکنون با قیمتی تقریبا ۷۶ هزار دلار ارائه می ‌شود.

مدل ‌هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد و به مقایسه آن‌ ها می پردازیم، هر دو از مدل شش سیلندر دیزلی برگزیده شده است که حجم موتور هر دو، سه لیتر می باشد. علاوه بر این هر دو این خودرو‌ها مجهز به جعبه دنده اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک می باشند. جعبه دنده ‌ی استفاده شده در آئودی از نوع هشت سرعته و در مرسدس از نوع ۹ سرعته می باشد. مرسدس مورد بررسی ما از تیپ AMG Line می باشد که این تیپ در واقع تنها تیپ مرسدس بنز CLS می باشد که در بازار بریتانیا ارائه می ‌شود و قیمت آن ۶۶ هزار ۱۴۰ پوند  (۹۳ هزار دلار) می باشد. آئودی مورد تست نیز از تیپ S Line  می باشد و تفاوت قیمتی زیادی با CLS نداشت.

داخل کابین

طراحی آئودی شبیه به خودروهای هاچ‌ بک می باشد و به همین دلیل داخل کابین این خودرو نسبت به مرسدس بنز کاربردی ‌تر می باشد. به عنوان مثال در قسمت ‌های فضای پا آئودی به طور کامل برتر از CLS می باشد. علاوه بر این ورود و خروج از کابین نسبت به بنز به آسانی انجام می شود.

در طراحی کابین باید ذکر کرد که تشابهات بسیاری بین CLS و آئودی A8 دیده می شود. سیستم Virtual cockpit آئودی باعث شده تا کلیدهای خیلی کمی در کابین وجود داشته باشد و به همین خاطر آئودی دست به برکناری تعداد زیادی از کلیدها و به کار بردن صفحات لمسی زده است. کیفیت متریال هم واقعا در سطح خیلی عالی‌ جای دارد و این خودرو توانسته فاصله اش را در قسمت تکنولوژي با نسخه A8 خیلی کاهش دهد. در مورد نکات منفی که در خصوص این خودرو وجود دارد می توان به فضای سر کم اشاره کرد که این مسئله هم به طراحی خاص بدنه و سقف خودرو بر می ‌گردد.

در داخل کابین مرسدس هم چهار فرد بالغ خیلی راحت جای می‌ شوند. طراحی داشبورد مرسدس CLS به طور کامل شبیه به نسخه E کلاس می باشد و فرق بسیار اندکی میان این خودروها وجود دارد. کیفیت متریال درونی هم بسیار خوب و قابل قبول می باشد. با این حال طراحی مرسدس بنز نسبت به آئودی زیباتر و با شکوه ‌تر می باشد. مرسدس بنز علاوه بر این از بعضی کنترلرهای فیزیکی در طراحی کابین به کار برده است که به نظر گروه تست کننده نسبت به صفحات لمسی آئودی کارکرد بهتری دارد. با این وجود این تنها یک نظر شخصی می باشد و بعضی از مصرف کنندگان احتمال دارد صفحات لمسی را ترجیح دهند. مرسدس بنز همچون آئودی از سیستم Virtual cockpit  استفاده نمی کند ولی یک صفحه نمایش بزرگ در بین کابین نصب شده است که از غربیلک فرمان تا میانه کنسول ادامه دارد.

کیفیت رانندگی

آئودی A7 خودروی سدان اسپرت نمی باشد. نسخه S Line این خودرو که در این بررسی وجود دارد، دارای ۱۰ میلی ‌متر ارتفاع پایین ‌تری می باشد و سیستم تعلیق آن خشک‌ تر می باشد. نوشته کواترو که بر روی این خودرو وجود دارد نشان دهنده ‌ی سیستم چهار چرخ محرک می باشد و مژده هندلینگ و چسبندگی بالاتری را می‌ دهد. در مجموع نمی ‌توان آئودی A7 را یک خودروی اسپرت مخصوصی به حساب آورد. به عنوان مثال یکی از ایرادهایی که این خودرو دارد این است که فرمان آن حس سبکی بسیاری را انتقال می دهد که خیلی برای رانندگان اسپرت خوب نمی باشد و علاوه بر این داخل کابین این خودرو بیش از حد ساکت می باشد. با این حال آئودی دارای سواری پایدار و نرمی می باشد و باید گفت که با انتخاب رینگ‌ های بزرگ کیفیت سواری این خودرو مقداری کاهش می یابد. آئودی علاوه بر این مجهز به سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری هر چهار چرخ می باشد و این فناوری ها، فناوری هایی بسیار عالی و فوق ‌العاد‌ه‌ در چنین بازه قیمتی‌ به حساب می آید.

با این وجود، این خودرو خیلی نظر رانندگان خودروهای اسپرت را جلب نخواهد کرد و در صورتی که به دنبال گزینه بهتری می باشید می ‌توانید به سراغ پیشرانه ۳ لیتری بنزینی آئودی A7 بروید و این طور که به نظر می ‌رسد این مدل هم در آخر وارد بازار انگلستان گردد. کارکرد جعبه دنده اتوماتیک آئودی نسبت به مرسدس بنز در جایگاه پایین ‌تری قرار دارد و مرسدس بنز تعویض‌ دنده‌ های دقیق‌ تر و نرم‌ تری را عرضه می ‌کند. پیشرانه آئودی A7 قدرت تولید ۲۸۲ اسب بخار را دارد که از لحاظ نیروی خروجی هم با مدل پایین ‌تر در مرسدس بنز یعنی مدل CLS 350 D قابل رقابت می باشد و این در صورتی است که مرسدس شش سیلندر موجود در این بررسی دارای کد CLS 400 D می باشد و دارای نیروی بیشتری می باشد که به ۳۳۵ اسب بخار می ‌رسد. علاوه بر این کارکرد پیشرانه مرسدس هم نسبت به پیشرانه TDI آئودی نرم‌ تر و بی صداتر می باشد. با این حال ولی آئودی با استفاده از سیستم برقی ۴۹ ولتی و سیستم کمکی برقی خودرویی با راندمان بهتر و مصرف بنزین کمتر نسبت به مرسدس بنز می باشد ولی باید گفت که این گونه سامانه ‌هایی را می توانید فقط در مدل ‌های بنزینی CLS  مشاهده می شود. مرسدس CLS علاوه بر این راننده را بیشتر درگیر رانندگی می‌ کند و پشت فرمان‌ آن حس بهتری را به راننده انتقال می دهد.

در رانندگی با هر دوی این خودروها هم می ‌توان کارکرد سیستم چهارچرخ محرک را به راحتی مشاهده کرد. با این حال رانندگی با آئودی بیشتر حس خودروهای دیفرانسیل جلو را انتقال می دهد اما نسبت به مرسدس باید گفت که مرسدس به طور کامل حس یک خودروی دیفرانسیل عقب و اسپرت را انتقال می دهد.

ارزش خرید

باید گفت که هیچ یک. با این که باید گفت که صحیح است که مرسدس CLS نسبت به آئودی A7 خودروی بهتری می باشد و دارای لذت رانندگی بهتر و هم پیشرانه بهتری می باشد. ولی افرادی هم که به دنبال فناوری ‌های جدیدتر می باشند بهتر است به سراغ آئودی بروند و تکنولوژی ‌های به کار برده شده در آئودی  جذابیت بیشتری دارد. علاوه بر این آئودی دارای قیمت اندکی بیشتر نسبت به مرسدس بنز می باشد. علاوه بر این هر دوی این خودروها طراحی و ظاهر زیبا و مثال زدنی دارند. ولی در هر صورت خرید آن‌ ها پیشنهاد نمی ‌شود و با این مقدار هزینه پیشنهاد می شود تا به سراغ مرسدس E کلاس بروید که قیمت خیلی کمتری دارد و درعین حال خودروی کاربردی‌ تری می باشد. آئودی هم در ماه‌ های آینده مدل جدید A6 را رونمایی ‌خواهد کرد و این خودرو از تکنولوژی ‌های آئودی A8 به کار خواهد برد و در آینده خرید این خودرو انتخاب عاقلانه ‌تری نسبت به آئودی A7 می باشد و در اخر می ‌توان خرید این خودروها را فقط به کسانی توصیه کرد که طراحی برای آن‌ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.