#


مقایسه بین تویوتا و نیسان

17 نوامبر 2018 بدون نظر 3959 بازدید

مقایسه بین تویوتا و نیسان

چه تفاوتی بین نیسان و تویوتا وجود دارد؟

صنعت اتومبیل سازی ژاپن تاریخچه زیادی دارد و برندهای ژاپنی با اتکا به تجربه و دانش خود موفق شده اند مرزهای جهانی را پشت‌ سر بگذارند و در برابر برند‌های خودروساز اروپایی و آمریکا خودی نشان دهند.

کیفیت فوق العاده اتومبیل های ژاپنی همراه با طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارند موجب شده تا این خودروها در بین رانندگان ایرانی هم محبوبیت بالایی داشته باشند و به هیچ عنوان امکان ندارد روزی به خیابان بروید و خودروریی با برند نیسان یا تویوتا را نبینید. چه ‌بسا که خود شما هم یکی از خودروهای این دو برند را در منزل خود داشته باشید.

در نخستین نگاه به تولیدات نیسان و تویوتا می ‌توان به این نتیجه رسید که این دو برند رقابت خیلی زیادی با یکدیگر دارند و به همین خاطر هم هر دو برند در حوزه تولید شاسی ‌بلند‌های کامپکت، سدان‌ های متوسط و شاسی ‌بلند‌های بزرگ فعالیت می کنند.

با این وجود احتمالاً این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که نیسان خودروهای بهتری تولید می ‌کند یا این که خودروهای تویوتا بهتر می باشند؟

این پرسش که ذهن خیلی از علاقه مندان خودرو را به خود درگیر کرده است برای ما هم پیش آمد و به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه با هم مقایسه ‌ای کلی بین خودروهای نیسان و تویوتا داشته باشیم.

عملکرد و کارآیی

برنده: مساوی

رانندگان حرفه ‌ای که سال ‌های زیادی است که اتومبیل دارند، هر ماشینی را به آسانی انتخاب نمی‌ کنند و اول باید از عملکرد و کارآیی یک محصول که قصد خرید آن را دارند اطمینان حاصل کنند. در این خصوص برند تویوتا و نیسان سربلند از تست های ویژه تشخیص عملکرد و کارآیی خودرو بیرون آمده ‌اند.

نکته جالب اینجاست که هر دو برند امتیاز۷.۷ از۱۰ را در تست های کیفیت به دست آورده اند و بسته به مدل خودرویی که از این برند‌ها انتخاب می ‌کنید شاهد نتیجه های متفاوتی می باشیم که از لحاظ فنی اختلاف خیلی کمی با یکدیگر دارند.

در این رابطه می ‌توان به نتایج تویوتا کمری مدل۲۰۱۸ اشاره نمود. این اتومبیل که در کشور ما هم علاقه مندان بسیاری دارد در رده خودروهای متوسط از لحاظ ابعاد امتیاز۹.۲ را به دست آورده و نیسان آلتیما مدل۲۰۱۸ امتیاز۷.۶ را کسب کرده است.

از سوی دیگر نیسان تایتان هم به عنوان یک پیکاپ قوی امتیاز۸.۵ را کسب کرده در حالی که تویوتا توندرا هم۸.۵ امتیاز کسب نموده است. در این میان تویوتا یاریس و CH-R پایین ترین امتیازات را در بین خودروهای تویوتا با۶.۴ امتیاز دارند و ضعیف‌ ترین اتومبیل نیسان را هم می ‌توان مدل ورسا عنوان کرد که این خودرو هم۶.۴ امتیاز را به دست آورده است.

بنابراین می ‌توان گفت میانگین امتیازات کارآیی و عملکرد در بین خودروهای دو برند نیسان و تویوتا را چنانچه با یکدیگر مقایسه نماییم به نتیجه برابری خواهیم رسید که این موضوع از دقت هر دو خودروساز ژاپنی به عملکرد خودرو حکایت دارد.

طراحی داخلی

برنده: مساوی

هر دو برند طراحان برجسته ای را در رأس کار دارند و این طراحان برای محیط درونی خودرو چیزی کم نگذاشته ‌اند. امتیازات هم این موضوع با تأیید می ‌کند و میانگین امتیاز طراحی داخلی در خودروهای نیسان و تویوتا رقم۷.۷ را نشان می ‌دهد که برابری بی قید و شرط تجهیزات درونی این خودروها را ثابت می ‌کند.

نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه ‌ای تنگاتنگ بین دو برند خودروساز ژاپنی

سدان ‌های آوالون و کمری هر دو امتیاز۸.۵ را به دست آورده اند و تویوتا CH-R عنوان ضعیف ‌ترین طراحی داخلی با امتیاز۵.۸ می باشد.

ثبات و دوام خودرو

برنده: تویوتا

تا این لحظه از مقایسه بین خودروهای تویوتا و نیسان همه ‌چیز مساوی بوده است ولی شرایط در مقایسه ‌های دیگر تفاوت دارد و آمار و ارقام نشان می ‌دهند تویوتا خودروهایی با ثبات و دوام بالاتری تولید می کند.

میانگین امتیاز ثبات و استحکام برای خودروهای سال۲۰۱۸ تویوتا۴.۵ از۵.۰ امتیاز می باشد، در حالی که شرایط برای خودروهای نیسان کمی متفاوت است و این خودروها میانگین۲.۹ از۵ را به دست آورده اند. نکته جالب اینجاست که هیچ یک از مدل‌ های شاسی ‌بلند و پیکاپ ‌های نیسان موفق نشده اند از لحاظ ثبات و دوام امتیازی بالاتر از۳.۵ از۵ را به دست آورند.

قیمت

برنده: تویوتا

قیمت نقش بسزایی در انتخاب و خرید هر محصولی دارد و تویوتا هم که به خوبی از این موضوع مطلع است قیمت‌ گذاری بهتری را نسبت به نیسان برای خودروهای خود اعمال کرده است. در این رابطه می‌ توان به خودروهای ‌تویوتا یاریس، کورولا و مدل ‌های کم ‌مصرفی نظیر پریوس و پریوس C اشاره نمود.

از سوی دیگر خودروهای ورسا و سنترا را می ‌توان خودروهایی خواند که نیسان در جایگاه خودروهای ‌قیمت مناسب تویوتا عرضه نموده است ولی این خودروها از نظر قیمتی اختلاف بالاتری دارند. نیسان GT-R به ‌عنوان گران ‌قیمت ‌ترین خودروی این برند محسوب می شود و تویوتا لند کروزر گران ‌ترین خودروی تویوتا می باشد که باز هم قیمت پایین تری نسبت به نیسان GT-R دارد.

با این وجود می ‌توان بیان کرد که تویوتا سبد کالای کاملی از خودروهای متنوع را با قیمت‌ پایین تری نسبت به نیسان مقابل مشتریان قرار داده است.

امنیت سرنشین

برنده: نیسان

خودروهای تولید شده نیسان موفق شده اند در تست ‌های امنیت یک سر و گردن بالاتر از تولیدات تویوتا قرار بگیرند. میانگین امتیاز امنیت خودروهای نیسان۹.۱ از۱۰ بوده است در حالی که خودروهای تویوتا فقط۸.۷ را در تست ‌های امنیتی به دست آورده‌ اند.

این را هم باید بگوییم که خودروهای کمری مدل۲۰۱۸ و کمری هیبرید از برند تویوتا به عنوان امن ‌ترین خودروهای این برند با امتیاز۱۰ از۱۰ می باشند. از سوی دیگر نیسان ماکسیما هم امتیاز۱۰ از۱۰ را برای امنیت به دست آورده و نیسان آلتیما مدل۲۰۱۸ امتیاز۹.۸ را کسب نموده است.

با این وجود می ‌توان عنوان کرد که در صورتی که نگاهی به تجهیزات به روز برای امنیت بالاتر خودرو در مدل‌ های جدید نیسان و تویوتا داشته باشید به این نتیجه خواهید رسید که این دو برند تأکید خاصی برای حفظ امنیت هر چه بالاتر سرنشینان دارند ولی در کل نیسان عملکرد مناسب تری داشته است.

شاسی ‌بلند‌های کوچک

برنده: نیسان

رقابت خیلی زیادی را در بین شاسی ‌بلند‌های کامپکت یا کوچک شاهد می باشیم و نیسان و تویوتا هم مدل ‌های قابل قبولی را در این زمینه دارند ولی باز هم این نیسان است که در این موضوع از تویوتا سبقت گرفته است.

در این رابطه می ‌توان به خودروهای جدید Kicks و Rogue Sport نیسان اشاره نمود. این خودروها ارتفاع خیلی خوبی دارند و راننده را بر جاده مسلط می ‌کنند. از سوی دیگر محصولات کم‌ مصرفی هم می باشند و فضای خوبی را برای قرار دادن بار در اختیار راننده می‌ گذارند. از سوی دیگر تویوتا خودروی شاسی ‌بلند CHR را برای رقابت با خودروهای نیسان فرستاده است که این خودرو حرف‌ زیادی برای گفتن ندارد.

آمار و ارقام از فروش راضی کننده نیسان Rogue و تویوتا راو۴ حکایت دارد، نکته جالب اینجاست که نیسان Rogue امتیاز۸.۱ از۱۰ را از مراکز معتبر بررسی خودرو به دست آورده در حالی که تویوتا راو۴ به امتیاز۷.۸ بسنده کرده است.

نیسان Rogue به قابلیت های پیشرفته‌ بسیاری برای امنیت سرنشینان مجهز شده است و تویوتا راو۴ هم تجربه رانندگی فوق العاده ای دارد و ثابت نموده که خودروی مستحکمی است.

شاسی ‌بلند‌های متوسط

برنده: تویوتا

در صورتی که به شاسی ‌بلند‌های تویوتا علاقه مند باشید بی تردید هایلندر را می ‌شناسید، این خودرو یکی از برترین ‌شاسی‌ بلند‌های متوسط بازار می باشد و از هر مورد که بخواهید این خودرو را مورد بررسی قرار دهید با قابلیت های خوبی مواجه خواهید شد.

از سوی دیگر در این خصوص نیسان خودروی فوررانر را معرفی نموده است که مدلی قدرتمندتر به نظر می آید و مورد بهتری برای خیابان های بیرون شهر و مسیرهای آف ‌رود می باشد. نیسان خودروی مورانو را هم در این دسته دارد که امتیازات امنیتی قابل قبولی را از آن خود کرده و کابین واقعا شیک و لوکسی دارد.

نیسان پدفایندر هم به موتور قدرتمند V6 مجهز می باشد ولی هیچ یک از این خودروها امتیازات بالاتری نسبت به شسی ‌بلند‌های تویوتا نگرفته اند و این تویوتا است که از این امتحان موفق بیرون آمده است.

شاسی ‌بلند‌های بزرگ

برنده تویوتا

شاسی ‌بلند‌های تویوتا فضای مناسبی را در درون خودرو در اختیار مشتری قرار می ‌دهند که در این رابطه می ‌توان به تویوتا سکوئیا اشاره نمود. این خودرو به پیشرفته ترین دستاوردهای تکنولوژی برای حفظ امنیت بالاتر سرنشینان مجهز است.

در میان شاسی ‌بلند‌های بزرگ نیسان می ‌توان به آرمادا اشاره نمود که از موتور قدرتمند V8 استفاده می کند. این خودرو قدرت بالایی دارد ولی از نظر طراحی از  یک کابین قدیمی و ناکارآمد بهره می‌ برد و در نتیجه باید عنوان کرد که تویوتا سکوئیا از نیسان آرمادا بهتر است.

خودروهای کوچک

برنده: تویوتا

زمانی که حرف از خودروهای کوچک تویوتا به میان بیاید نخستین خودرویی که به ذهن‌ مان می رسد یاریس و کورولا است. تویوتا یاریس امتیاز۷.۴ از۱۰ را دارد و تویوتا کورولا امتیاز بالاتر ۸.۳ از۱۰ را از آن خود کرده است.

این را هم باید بگوییم که هیچ یک از این خودروها کامل و عالی نمی باشند و گفته می ‌شود تویوتا یاریس هندلینگ مناسبی ندارد و توان موتور این خودرو به خوبی به چرخ‌ ها منتقل نمی ‌شود ولی باز هم خودروهای تویوتا نسبت به نیسان ورسا با امتیاز۶.۷ و سنترا با امتیاز۷.۶ برتری دارند.

خودروهای متوسط

برنده: تویوتا

تویوتا اخیراً دستی به سر خودروی کمری خود کشیده است و این خودروی چهار سیلندر تجربه فوق العاده ای از رانندگی را به نمایش می گذارد. به روزرسانی هایی که در مدل جدید کمری انجام گرفته است موجب شده تا این خودرو مجموع امتیاز۹.۰ از۱۰ را به دست آورد که این امتیاز در نوع خود واقعاً جالب توجه است.

نیسان برای رقابت با تویوتا کمری خودروی آلتیما را روانه بازار کرده است که این خودرو در کل امتیازی برابر با۸.۰ را کسب کرده است. تجربه رانندگی با نیسان آلتیما قابل قیاس با کمری نیست و از نظر طراحی داخلی هم کمری یک سر و گردن بالاتر از آلتیما قرار گرفته است.

خودروهای بزرگ

برنده تویوتا

تویوتا آوالون خودروی بسیار خوبی برای رانندگانی می باشد که به دنبال یک سدان بزرگ و لوکس می‌ گردند. تویوتا کابین این خودرو را خیلی شیک و لوکس طراحی نموده و رانندگی این خودرو هم چیزی کم ندارد.

در واقع رقیب تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما می باشد که انصافاً هم خودروی بسیار خوب و فوق العاده ای است ولی فضای داخل تویوتا آولون نسبت به ماکسیما وسیع تر است و صندوق عقب آوالون هم جای بیشتری را برای بار نسبت به نیسان ماکسیما در اختیار راننده قرار می ‌دهد.

هر چند ماکسیما در بازارهای جهانی نسبت به آوالون با قیمت منسب تری ‌خرید و فروش می ‌شود ولی امکانات تویوتا آوالون به قدری است که ماکسیما را به راحتی پشت ‌سر گذاشته است.

خودروهای هیبریدی

برنده: تویوتا

تویوتا تاریخچه قابل قبولی در فروش خودروهای هیبریدی دارد و خودروی تویوتا پریوس به ‌عنوان نخستین محصول هیبریدی محسوب می شود، در نتیجه کاملاً منطقی به نظر می رسد که تویوتا برنده رقابت خودروهای هیبریدی باشد.

از فروش نخستین مدل تویوتا پریوس سال‌ ها گذشته است و مدل ‌های جدید این خودرو نظیر پریوس پرایم به قابلیت های بسیار پیشرفته ای مجهز شده است و مسیر بسیار طولانی را با موتور الکتریکی طی می ‌کند.

در این میان نیسان هم با خودروهای هیبریدی آشناست ولی این برند ژاپنی فقط خودروهای تمام الکتریکی را تولید و عرضه می ‌کند که در این رابطه می ‌توان به نیسان لیف اشاره نمود. با این وجود نمی ‌توان مقایسه منسبی بین خودرو هبیریدی تویوتا و الکتریکی نیسان انجام داد ولی تجربه و تاریخچه تویوتا در زمینه محصولات هیبریدی موجب شده تا این برند دست بالاتری در این خصوص داشته باشد.

خودروهای مینی‌ ون

برنده: تویوتا

در صورتی که خودروهای جدید تولید شده نیسان و تویوتا را بررسی کرده باشید به احتمال زیاد متوجه شده ‌اید که در سبد خودروهای نیسان خبری از مینی‌ ون نمی باشد، از سوی دیگر تویوتا مینی ‌ون سیه ‌نا را در مقابل مشتری قرار داده است که به عنوان یک ون، خودرویی بزرگ‌ و جادار محسوب می شود. این خودرو موتوری قدرتمند با۲۹۶ اسب‌ بخار قدرت دارد و تنها مینی ‌ون حاضر در بازار است که قدرت موتور به چهار چرخ انتقال پیدا می یابد.

تویوتا برای مینی‌ ون سیه‌ نا قابلیت های به روز زیادی را در نظر گرفته است تا سرنشینان این‌ خودرو در امنیت بالا به ‌سر ببرند و این برند ژاپنی برنده‌ واقعی گروه خودروهای مینی ‌ون در مقایسه تولیدات نیسان و تویوتا باشد.

خودروهای اسپرت

برنده: تویوتا

چند وقتی است که خبری از تویوتا سوپرا به گوش نمی رسد و تویوتا توجه‌ خود را به تویوتا۸۶ کوپه اختصاص داده است. این خودرو هندلینگ بسیار عالی و چابکی دارد و در بین خودروهای اسپرت در بازارهای دنیا به ‌عنوان خودروی خوش ‌قیمتی شناخته شده است.

این را هم باید بگوییم که تویوتا ۸۶ نقاط ضعفی‌ هم دارد که در این رابطه می ‌توان به فضای محدود برای سرنشینان عقب و همین طور قسمت کوچک صندوق عقب این خودرو اشاره نمود.

از سوی دیگر نیسان خودروی اسپرت 370Z را معرفی کرده است که در حدود ده سال قبل شاهد رونمایی نخستین مدل این خودرو بودیم. در طی این ده سال نیسان تغییرات متنوعی را در این خودروی اسپرت انجام داده که در این رابطه می ‌توان به بهتر شدن موتور اشاره کرد ولی با توجه به همه ی این به روزرسانی ها باز هم نیسان 370Z نسبت به تویوتا کوپه۸۶ خودروی قدیمی ‌تری شناخته می شود. با این وجود در رابطه با خودروهای اسپرت تویوتا از نیسان بهتر نشان داده است ولی چنانچه واقعیت را بخواهید در بین برند‌های خودروساز ژاپنی این مزدا می باشد که بهترین خودروهای اسپرت را به بازار معرفی نموده است.

تنوع محصول

برنده: تویوتا

تویوتا دقیقاً۲۶ نمونه خودرو را در سبد فروش محصولات خود قرار داده در حالی که نیسان تنها۱۶ مدل را به مشتری عرضه می‌ کند، بنابراین با یک حساب معمولی می ‌توان متوجه شد که تویوتا دقت بالاتری به بازار دارد و بی تردید بازخورد بهتری هم نسبت به نیسان دریافت می‌ کند.

جمع ‌بندی

با نگاهی به این لیست متوجه خواهید شد که تویوتا از۱۰ خودرویی که به مقایسه با نیسان پرداختیم در۹ مورد برنده بوده است و می ‌توان تویوتا را نسبت به نیسان موفق تر دانست ولی این مقایسه ‌ها در واقعیت کمی متفاوت است و سلیقه راننده ‌ها با هم تفاوت دارد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.