#


معرفی پراستهلاک ‌ترین شاسی بلندها و وانت ها

8 آوریل 2018 بدون نظر 2941 بازدید

معرفی پراستهلاک ‌ترین شاسی بلندها و وانت ها

آشنایی با پراستهلاک ‌ترین شاسی بلندها و وانت هایی که در بازار جهانی وجود دارد

محققان بنیاد JD Power و نشریه ‌ی کانسیومر ریپورتس غیرقابل اعتماد ترین اتومبیل های در حال حاضر بازار جهانی در کلاس کراس ‌اور، شاسی ‌بلند و وانت پیکاپ را معرفی معرفی نمودند. هفت خودروی این لیست، شامل نماینده های آمریکا، ژاپن و انگلستان می باشد. بعد از معرفی قابل اعتماد ترین‌ ها، اتومبیل های سواری غیر قابل اعتماد هم طبقه ‌بندی شدند. در این مقاله ولی غیر قابل اعتماد ترین اتومبیل های کراس‌ اور، شاسی‌ بلند و وانت پیکاپ در بازار جهانی لیست شده اند.به مانند مطالب گذشته،‌ معیار طبقه‌ بندی خودروهای غیر قابل اعتماد، داده ‌های به ‌دست آمده از پیمایش بیشتر از سی و پنج هزار مورد، توسط بنیاد JD Power است. محققان این مؤسسه‌ ی آمریکایی از ۳۵ هزار مالک اتومبیل های سه ساله در مورد شرایط خودرو نظرسنجی کرده‌ اند. برای اعتبار بیشتر، نتیجه های پیمایش JD Power با داده‌‌ های نظرسنجی نشریه ‌ی آمریکایی کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا به اختصار CR هم پوشانی داده شده‌ است. همه ی هفت خودروی این لیست در قسمت قابل اعتماد بودن تست‌ های قوای محرکه‌ ی بنیاد JD Power تنها دو ستاره از پنج ستاره اخذ کرده ‌اند. همان طور که گفته شد، داده‌ های نظرسنجی CR هم لحاظ گردیده است. محققان CR رده ‌بندی مختلفی دارند؛ در اصل جهت شناسایی غیر قابل اعتماد ترین خودروهای کراس‌ اور، شاسی ‌بلند و وانت پیکاپ امتیاز «پایین ‌تر از حد متوسط» در کنار دو ستاره‌ و شاید کم تر بنیاد JD Power و نشریه CR قرار گرفته است.

شایان ذکر است که نتیجه های نهایی به ‌اندازه ای که لازم است غیر قابل اعتماد ترین مینی‌ ون‌ های بازار جهانی را معرفی نمی ‌کند. در اصل تنها مینی ‌ون دوج گرند کاروان با امتیازات معمولی به پایین و سه ستاره همراه شد که به خاطر معیار مشخص شده‌ ی دو ستاره، نمی ‌تواند در اصل یک اتومبیل غیر قابل اعتماد باشد. همین مورد برای وانت پیکاپ ‌های سبک (وانت‌ های با ظرفیت بار پایین تر از ۱۸۱۵ کیلوگرم) هم صدق می‌ کند. نزدیک‌ ترین نمونه به معیار غیر قابل اعتماد بودن، وانت شورولت سیلورادو بود که در مجموع در قسمت تجهیزات مکانیکی امتیازات راضی کننده ای گرفته است.

با این تفاسیر، در ادامه هفت خودروی غیر قابل اعتماد بازارجهانی در کلاس‌ های کراس‌ اور، شاسی ‌بلند و وانت پیکاپ معرفی می‌ شوند.

۷- رم 2500 و 3500

قیمت پایه آخرین نسخه: ۳۲ هزار و ۵۴۵ دلار – ۳۳ هزار و ۶۴۵ دلار

وانت پیکاپ ‌های سنگین سری ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ برند آمریکایی رم (Ram) در رتبه ‌بندی قابل اعتماد بودن بنیاد JD Power کم ترین امتیازات لازم را در برابر رقیب های  خود همچون محصولات شورولت، جی ام سی و فورد دریافت کرده ‌اند. هر دو وانت پرطرفدار آمریکایی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰بر اساس نتیجه های نظرسنجی نشریه‌ ی CR، با مشکلات زیادی در بخش‌ های سیستم تعلیق و سوخت ‌رسانی دست و پنجه نرم می ‌کنند.

وانت‌ های رم سری ۱۵۰۰ ، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ که نسل چهارم آن ‌ها در سال ۲۰۰۹ تولید شد و هم چنان تا سال ۲۰۱۸ نمونه ‌های این نسل تولید می ‌شود، برعکس مشکلات قوای محرکه جزو پرفروش‌ ترین وانت پیکاپ‌ ها در بازار آمریکا می باشند. به ‌نظر می آید که سری ۱۵۰۰ عملکرد بهتری داشته باشد.

۶- لندرور رنجرور اسپرت

قیمت اولیه آخرین مدل: ۶۶ هزار و ۷۵۰ دلار

شاسی‌ بلند لوکس و بریتانیایی لندرور رنجرور اسپرت از سال ۲۰۰۴ در بازار جهانی به فروش می رسد. نسل پایه این شاسی‌ بلند پرقدرت با توانایی‌ های آفرود منحصر به فرد که یک مدت به خاطر آلایندگی بالا، مورد اعتراض دوست داران محیط زیست هم قرار گرفت به مدت نه سال ساخته شد. سال ۲۰۱۳ بود که نسل دوم و کنونی رنجرور اسپرت در نمایشگاه اتومبیل نیویورک معرفی شد. این شاسی ‌بلند گران ‌قیمت در قسمت قابل اعتماد بودن قوای محرکه از بنیاد JD Power امتیاز کمی گرفته ولی در دیگر قسمت ها متوسط ظاهر شده است. محققان نشریه CR رنجرور اسپرت را با فقط یک ستاره قابل اعتماد بودن همراه کرده‌ اند و البته این شاسی ‌بلند لوکس را در لیستده تایی غیر قابل اعتماد ترین اتومبیل های سال ۲۰۱۷ قرار داده ‌اند.

۵- اینفینیتی QX60

قیمت اولیه آخرین مدل: ۴۳ هزار و ۳۰۰ دلار

کراس اور لوکس QX60 نخستین محصول اینفینیتی با ظرفیت هفت سرنشین می باشد که در سال ۲۰۱۳ فروخته شد. QX60 به عنوان کراس اور برند لوکس و زیرمجموعه‌ ی نیسان، به مانند نمونه پت‌ فایندر که در این لیست قرار دارد، از پلتفرم D نیسان استفاده کرده است. اینفینیتی ۴۰ هزار دلاری در قسمت های قابل اعتماد بودن قوای محرکه، بدنه و کابین امتیاز پایین تر از حد متوسط و تجهیزات رفاهی و داخلی امتیاز متوسط از کارشناسان JD Power گرفته است. از دید محققان CR این کراس ‌اور خانوادگی به خاطر مشکلات اساسی در جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت، به هیچ عنوان قابل اعتماد نمی باشد و دو ستاره بیشتر دریافت نمی کند.

۴- نیسان پت‌ فایندر

قیمت اولیه آخرین مدل: ۳۱ هزار و ۴۰ دلار

پت ‌فایندر (Pathfinder) شاسی ‌بلند و کراس ‌اور معروف نیسان است که در طول چهار نسل از فروش آن، دو مرتبه بین شاسی یک پارچه و مستقل تعویض انجام داده است. نسل چهارم و کنونی پت‌ فایندر که در سال ۲۰۱۷ فیس‌ لیفت شد، به مانند نسل دوم از شاسی یک پارچه استفاده کرده است و در کلاس کراس ‌اور سایز متوسط قرار می‌ گیرد. نیسان پت‌ فایندر در بخش‌ های قوای محرکه، بدنه و کابین امتیاز پایین تر از متوسط و در بخش تجهیزات رفاهی و کابین امتیاز بالا از JD Power کسب کرده است. متخصصان نشریه ‌ی CR قابل اعتماد بودن پت ‌فایندر را در یک ستاره خلاصه کرده ‌اند. مشکلات اساسی جعبه دنده نیسان پت‌ فایندر عامل کلی امتیاز پایین CR  بیان شده است.

۳- جیپ گرند چروکی

قیمت اولی آخرین مدل: ۳۰ و ۶۹۵ دلار

جیپ گرند چروکی (Grand Cherokee) که تا به حال حاضر چهار نسل از آن همیشه با شاسی یک پارچه فروخته شده است، سه نسل در کلاس شاسی ‌بلندها بود تا در سال ۲۰۱۱ و با عرضه نسل چهارم و کنونی، به کلاس کراس‌ اورهای سایز متوسط وارد شود. کارشناسان JD Power قابل اعتماد بودن گرند چروکی را در بخش‌ های قوای محرکه و تجهیزات رفاهی و کابین با امتیازات کم و در بخش بدنه و کابین با امتیاز متوسط همراه کرده ‌اند. پایین ‌ترین امتیازات مجموع قابل اعتماد بودن محققان نشریه CR شامل حال کراس ‌اور جیپ شده است.

۲- جیپ چروکی

قیمت اولیه آخرین مدل: ۲۴ هزار و ۶۹۰ دلار

نمونه چروکی به عنوان نماینده ‌ی یکی از قبیله های سرخ ‌پوست آمریکا تا رسیدن به نسل پنجم در سال ۲۰۱۴ در کلاس ‌های متفاوتی ساخته شد. چروکی مدل ۲۰۱۹ کراس اور کامپکتی می باشد که با قابلیت ‌های آفرود معروف جیپ همراه می ‌شود. به این ترتیب نمونه سه سال قبل چروکی در در کلیه بخش‌ های به غیر از بدنه و کابین پایین ترین امتیازات تست‌ های قابل اعتماد بودن JD Power را به خود اختصاص داده است. از نظر محققان نشریه CR جیپ چروکی مدل ۲۰۱۴ کاملاً غیر قابل اعتماد است ولی با دادن دو ستاره به مدل ۲۰۱۷، چروکی پیشرفت کرده است. بزرگ‌ ترین مشکلات فنی چروکی در جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت آن گزارش شده‌ اند.

۱- شورولت ساب اوربان – جی‌ ام‌ سی یوکان XL

قیمت اولیه آخرین مدل: ۵۰ هزار و ۲۰۰ دلار – ۵۱ هزار و ۸۰۰ دلار

شاسی ‌بلند بزرگ و طولانی شورولت ساب اوربان (Suburban) یکی از قدیمی ‌ترین نسخه های برند آمریکایی شورولت و در اصل قدیمی ‌ترین نسخه در حال ساخت بوده که از سال ۱۹۳۵ تا نسل یازدهم آن در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. ساب اوربان در طول این یازده مدل در برندهای گوناگونی چون هولدن، پلیموث و جی‌ ام ‌سی به تولید رسیده است. این نسخه در برند جی ‌ام ‌سی با عنوان یوکان XL در حال عرضه است. شورولت ساب اوربان پایین ترین امتیازات تست‌ های JD Power را کسب کرده است؛ البته برادر دوقلوی آن یوکان XL در پیمایش JD Power شرکت داده نشده است. محققان نشریه CR ولی هر دو نمونه را مورد توجه قرار دادند تا تنها یک ستاره قابل اعتماد بودن به شاسی ‌بلندهای غول ‌پیکر آمریکایی تخصیص داده شود.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.