معرفی وانت ها و شاسی بلندهای قابل اعتماد در بازار جهانی

وانت ها و شاسی بلندهای قابل اعتمادی که در بازار جهانی وجود دارد

 پژوهشگران بنیاد JD Power و نشریه کانسیومر ریپورتس قابل اعتماد ترین اتومبیل های کلاس کراس‌اور، شاسی ‌بلند، وانت پیکاپ و مینی ‌ون حال حاضر در بازار جهانی را رونمایی کردند. بر پایه تحقیقات و نظرسنجی‌ های انجام شده، مدت زمان مالکیت اتومبیل صفر کیلومتر به حدود ۶.۵ سال رسیده است که دلیل قابل اعتماد بودن خودرو به ویژه در کلاس اتومبیل های کراس ‌اور، شاسی‌ بلند، وانت پیکاپ و مینی ‌ون را با اهمیت ‌تر از گذشته نشان می‌ دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی خودروهای قابل اعتماد که در بازار جهانی در کلاس‌ های کراس ‌اور، شاسی ‌بلند، وانت پیکاپ و مینی ‌ون وجود دارد و به طور عمده خریداران آن‌ ها خانواده ‌های به نسبت پرجمعیت می باشند بپردازیم.

تمامی چهارده خودروی لیست شده در این مبحث، بر اساس ۳۵ هزار کیلومتر طی شده انجام شده از مالکان خودروهای سه ساله توسط بنیاد JD Power، در رده ‌بندی قابل اعتماد بودن قوای محرکه بهترین نمره را کسب کرده‌ اند. همان طور که انتظار می ‌رفت، نیمی از این لیست در اختیار نمونه ‌های ژاپنی در کلاس‌های گوناگون قرار گرفته است.

بیان این نکته ضروری می باشد که کلیه ی مدل ‌های تویوتا در این لیست، از مشکلات مربوط به تجهیزات داخلی  همچون خرابی ‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی رنج می ‌برند. با این وجود، مشکلات بسیار کوچک تجهیزات کابین در مقابل سرسختی قوای محرکه و نبود هیچ گونه خرابی مکانیکی در این نمونه ها به هیچ عنوان به چشم نخواهد آمد.

بی‌ام‌و X3

قیمت پایه آخرین مدل: ۴۳ هزار و ۶۴۵ دلار

کراس‌اور کامپکت بی‌ ام ‌و X3 که به تازگی وارد نسل سوم خود شده، در جمع امتیازات متوسطی کسب کرده است. ولی X3 تنها اتومبیل در این کلاس است در بخش عملکرد قوای محرکه، نمره ‌ی کامل را می ‌گیرد و درمقابل در بخش بدنه و کابین بدون مشکل نمی باشد. روزنامه کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا به اختصار CR نمونه ۲۰۱۴ این کراس‌ اور آلمانی را در کل با دادن امتیاز بالای متوسط، اتومبیل قابل اعتمادی معرفی می ‌کند. بر اساس کارشناسان CR، بی ‌ام ‌و X3 در بخش تجهیزات برقی و سیستم تهویه با مشکلات بیشتری رو به رو است. نسخه ۲۰۱۷ این کراس ‌اور توسط CR یک خودروی قابل اطمینان توصیه شده است.

شورولت سیلورادو HD و جی ام سی سیرا HD

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۵ هزار و ۳۰۰ دلار – ۳۵ هزار و ۹۰۰ دلار

از بین ۴ مدل گوناگون در کلاس‌ وانت پیکاپ‌ های فول سایز و سنگین سال ۲۰۱۴، دو نمونه جنرال موتورز امتیاز خیلی خوبی در بخش قوای محرکه را از JD Power اخذ کرده ‌اند. با وجود این که دو مدل سیلورادو و سیرا از پایه از لحاظ مکانیکی در یک رده می باشند، جی ‌ام ‌سی سیرا HD به علت مشکلات بدنه و کابین در مجموع امتیاز پایین ‌تر از حد متوسط را کسب می ‌کند. کارشناسان CR هم نمونه های ۲۰۱۴ این دو وانت سنگین را در اکثر بخش‌ها با امتیاز بالا همراهی کرده‌ اند؛ ولی در بخش موتور با مشکلاتی قابل توجه در بخش تسمه‌ و پولی‌ ها، کامپیوتر، روغن‌ ریزی و حتی ناک زدن رو به رو می باشند.

جی ‌ام ‌سی یوکان

قیمت پایه آخرین مدل: ۴۵ هزار و ۵۳۰ دلار

خودروی شاسی ‌بلند بزرگ جی ام سی یوکان (Yukon) همان مدل تاهو (Tahoe) در خط تولید شورولت می باشد که برعکس تاهو (نمره‌ ی ۴ از ۵)، در بخش قوای محرکه از بنیاد JD Power نمره ی کامل می ‌گیرد؛ در مقابل یوکان در بخش مشکلات بدنه و کابین نمره ‌ی متوسط و تاهو نمره‌ ی کامل می ‌گیرد. در کل نمرات شاسی‌ بلندهای یوکان و تاهو در یک رده قابل اعتماد می باشند.

ولی کارشناسان CR نسخه ۲۰۱۴ این شاسی ‌بلند بزرگ آمریکایی را در مجموع نمرات قابل اعتماد نمی ‌دانند ولی در بخش موتور و مشکلات مربوط به قوای فنی، هر دو خودروی شورولت و جی ام سی نمره ‌های بالاتر از حد  متوسط گرفته‌ اند.

هوندا ریجلاین

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۰ هزار و ۷۰۵ دلار

وانت سایز متوسط هوندا ریجلاین (Ridgeline) از دید کارشناسان JD Power و CR با توجه ‌به کل امتیازات اتومبیل قابل اعتمادی است. البته کارشناسان CR به علت وجود مشکلات کوچک امتیاز متوسط  در بخش بدنه و سیستم تعلیق به ریجلاین تخصیص داده ‌اند. تولید وانت ژاپنی ریجلاین در نسل دوم و مدل‌ های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به اتمام رسید و سپس با تغییرات جزئی در طراحی (قوای فنی پیشین) به عنوان نسخه ۲۰۱۷ وارد بازار شد. نسخه ۲۰۱۷ وانت هوندا ریجلاین از دید متخصصان CR به عنوان خودروی قابل اعتماد عرضه می‌ شود.

هیوندای توسان

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۱ هزار و ۳۰۰ دلار

کراس‌ اور کامپکت هیوندای توسان (Tucson) که نسل سوم آن در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، در قسمت قابل اعتماد بودن قوای محرکه از بنیاد JD Power بهترامتیاز را دریافت می‌کند. البته این امتیاز تحت تاثیر عملکرد متوسط این کراس ‌اور کره‌ ای در بدنه و کابین قرار می ‌گیرد تا در مجموع هیوندای توسان به بهترین نمره ‌ی ممکن نرسد. از دید متخصصان CR توسان نسخه ۲۰۱۴ در اکثر بخش‌ ها به ‌جز سیستم تعلیق و تجهیزات برقی نمره ‌ی حد متوسط به بالا می ‌گیرد تا در مجموع ۳ ستاره ‌ی قابل اعتماد بودن را در اختیار داشته باشد. هیوندای توسان که در سال ۲۰۱۶ دوباره طراحی شد، یکی از اتومبیل های پیشنهاد شده توسط کارشناسان CR است.

لکسوس RX

قیمت پایه آخرین مدل: ۴۳ هزار و ۲۷۰ دلار

کراس ‌اور سایز متوسط و لوکس لکسوس RX در اکثر بخش‌ های مورد نظر JD Power امتیاز کامل می‌ گیرد. با وجود این به خاطر مشکلات بخش‌ های بدنه و کابین، کراس‌ اور ژاپنی در مجموع به نمره ‌ی کامل نمی ‌رسد. لکسوس RX  که از سال ۲۰۱۵ با نسل چهارم به بازار جهانی عرضه شده است، در قسمت بدنه و مشکلات جزئی چون تکان‌های زیاد مورد سرزنش کارشناسان CR قرار گرفته است. آخرین نسخه این کراس‌ اور لوکس در اکثر بخش‌ ها بالاترین امتیازات ممکن را از CR گرفته است و به همین خاطر، جزو اتومبیل های پیشنهاد شده توسط این روزنامه است.

کیا اسپورتیج

قیمت پایه آخرین مدل: ۲۳ هزار و ۶۰۰ دلار

دیگر کراس ‌اور کامپکت این لیست، کیا اسپورتیچ کره ‌ای بوده که از JD Power در بخش قابل اطمینان بودن تجهیزات رفاهی، نمره ‌ای پایین تر از حد متوسط اخذ کرده است. بنا بر این در مجموع، اسپورتیج (Sportage) به ویژه در بخش قوای محرکه خودروی قابل قبولی تعریف شده است. نسل چهارم این نمونه و نسخه سال ۲۰۱۵، توسط متخصصان CR به عنوان اتومبیل قابل اعتماد پیشنهاد شده است.

نیسان مورانو

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۰ هزار و ۸۰۰ دلار

نیسان مورانو (Murano) نماینده‌ ی خوب ژاپنی ‌ها در کلاس کراس‌ اورهای سایز متوسط بوده که از دید کارشناسان JD Power در کلیه بخش‌ها به‌ غیر از بدنه و کابین با امتیاز متوسط، اتومبیل قابل اعتمادی است. نسل سوم و نسخه ۲۰۱۴ نیسان مورانو از روزنامه CR بهترین امتیازات ممکن در کلیه بخش‌ ها به‌ غیر از بدنه، کابین و تجهیزات رفاهی برقی را اخذ کرده است. بر اساس دید متخصصان CR، نمونه پایانی نیسان مورانو یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای این کلاس است.

تویوتا 4رانر

قیمت پایه آخرین مدل: ۳۴ هزار و ۶۱۰ دلار

همان طور که انتظار می ‌رفت، شاسی‌ بلند سایز متوسط تویوتا 4رانر به غیر از بخش تجهیزات کابین و سیستم اطلاعات و سرگرمی، بالاترین امتیازات ممکن را اخذ کرده است. این داستان در آزمایش‌های کارشناسان CR هم تکرار شده و 4رانر در بخش تجهیزات برقی نمره ‌ی کامل را نمی ‌گیرد. نسل پنجم شاسی‌ بلند سرسخت تویوتا 4رانر از سال ۲۰۰۹ فروخته می ‌شود.

تویوتا FJ کروزر

قیمت آخرین مدل دست دوم: ۲۸ تا ۳۵ هزار دلار

شاسی ‌بلند سایز متوسط و به نسبت قدیمی تویوتا FJ کروزر تنها خودروی کلاس خود می باشد که بالاترین امتیاز ممکن در قسمت قابلیت اعتماد قوای فنی را کسب می ‌کند. این شاسی ‌بلند ژاپنی در همه ی آزمایش‌ های JD Power به‌ غیر از امکانات رفاهی (۴ستاره)، ۵ ستاره کسب کرده است. متأسفانه تویوتا FJ کروزر به وسیله کارشناسان CR مورد بررسی قرار نگرفته است و صرفاً رضایت مشتریان این مدل در این نشریه بازتاب داده شده است. به غیر از این FJ کروز با ارائه ی مدل ۲۰۱۴، توقف تولید شده است؛ البته همواره بازار دست دوم این خودرو به ویژه در کشور آمریکا داغ می باشد.

از من بپرس 2

Recent Posts

ایمنی خودرو در سفر

اگر برای سفر کردن خود را آماده کرده اید بهتر است برنامه ریزی های لازم…

5 سال ago

چرا باتری خودرو خالی می شود ؟

دلیل های خالی شدن باتری خودرو بسیار زیاد است و نمی توان همه آن ها…

5 سال ago

ماشین های پلیس ایران

در همه کشورها ماشین پلیس ها باید از بهترین و با کیفیت ترین ماشین های…

5 سال ago

رولزرویس سوپتیل

رولزرویس سوپتیل از جمله گران ترین خودروهای جهان است .به صورت کلی کمپانی رولز رویس…

5 سال ago

رولزرویس فانتوم

شرکت رولزرویس نسل جدید خودروهای فانتوم در سال 2018  وارد بازار کرده است . این…

5 سال ago

با هوشمندترین خودروی جهان آشنا شوید ؟

در این مطلب می خواهیم با هوشمندترین خودروی جهان که توسط شرکت McLaren عرضه شده…

5 سال ago