#


معرفی نسل جدید آئودی A6

28 فوریه 2018 بدون نظر 1375 بازدید

معرفی نسل جدید آئودی A6

جدیدترین نسل آئودی A6 رونمایی شد

نسل هشتم سدان لوکس آئودی A6 با کابین کاملاً دیجیتال و دو مدل موتور بنزینی و دیزل رونمایی شد. بعد از گذشت ساعاتی از لو رفتن تصویرهای A6  جدید در دنیای مجازی، امروز به ‌حالت رسمی نسل تازه سدان لوکس آئودی رونمایی شد. مدل A6 که جایگزین سدان کلاسیک A100 شده است، در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۸ رونمایی از نسل هشتم خود را جشن می‌ گیرد.به همان صورت که انتظار داشتیم، مدل تازه در قیاس با نسل پیشین پایین ترین تغییرات را در طراحی بدنه و ظاهر دارد. آئودی A6 جدید با بالا بردن طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۰.۷، ۱.۲ و ۰.۲ سانتی ‌متر، بزرگ‌ ترین مدل از خانواده ‌ی خود می باشد. نمای روبرو و به ویژه جلو پنجره ‌ی بزرگ و عرض، شباهت بسیاری به نمونهA7  دارد. در اصل در نمای روبرو و کناری، جزئیاتی کم مثل خط برجسته ‌ی بالای چرخ‌ ها تفاوت نسل پیشین و تازهA6  را مشخص می ‌کنند. بالاترین تغییرات طراحی بدنه در قسمت عقب A6 صورت گرفته است. اسپویلر کوچک عقب همراه با نوار طولی کروم که کامل ‌کننده ‌ی طرح چراغ ‌های عقب می باشد، A6  را متفاوت‌ کرده است. نمونه ۲۰۱۹ سدان لوکس A6 با انتخاب هفت رنگ کارخانه‌ ای تازه، در کل با ۱۴ رنگ متنوع به فروش می رسد.

هر قدر تفاوت نسل پیشین و تازه در طراحی بدنه کم بوده، نمای درونی و کابین تا حد امکان متفاوت و جدید است. A6  جدید با دارا بودن صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی (از نمونهA7  برداشته شده است)، صفحه نمایش۸.۶ اینچی برای کنترل سیستم تهویه مرکزی و موارد کنترلی دیگر و صفحه نمایش۱۲.۳ اینچی پنل دیجیتال فرمان، احساس کاربری به روز و لوکس آلمانی را در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهد.فرمان کاملاً جدید در کنار فضای جادارتر سرنشینان جلو، عقب و فضای بار از دیگر تغییرات جالب سدان A6 می باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی مولتی مدیا اینترفیس (MMI) آئودی به ردیاب ماهواره‌ ای هوشمند با قابلیت ذخیره ‌سازی وضعیت مسافت های طی ‌شده و پیشنهاد و تصمیم‌ گیری بهتر تجهیز شده است. سیستم خدمات آنلاین آئودی با ارتباط خیلی سریع با راننده، اطلاعات ترافیک و جاده را فراهم می آورد. در قسمت تجهیزات کمک راننده و ایمنی، A6  جدید به پنج سنسور، پنج دوربین، دوازده سنسور فراصوت و یک لیزر اسکنر برای سیستم کمکی پارک مجهز شده است. پکیج کمکی پارک اتومبیل، بدون نیاز به راننده در پشت فرمان، قابلیت پارک و بیرون آمدن از پارک اتوماتیک را در اختیار قرار می ‌دهد.

گروه مهندسی آئودی مدعی شده است که A6 جدید، هندلینگ مشابه اتومبیل های اسپرت و سواری شبیه به اتومبیل های کامپکت دارد. سیستم تعلیق بازطراحی شده، آلومینیوم بیشتری استفاده کرده است تا مدل جدید آئودی A6 با وجود رینگ‌ های بزرگ ۲۱ اینچی و لاستیک های نازک ‌تر (لو پروفایل)، سواری نرم و راحتی داشته باشد. فرمان A6 دقیق‌ تر از قبل شده است؛ در اصل به علت فرمان ‌پذیر بودن کل چرخ‌ ها تا پنج درجه، مانور دادن با سدان بزرگ آلمانی کار خیلی دشواری نخواهد بود. بر اساس صحبت های گروه مهندسی آئودی، شعاع پیچ A6 جدید ۱.۱ متر کم ‌تر شده است و اکنون به ۱۱.۱ متر برای پیچیدن و دور زدن کامل نیاز دارد.

آئودی A6 سری ۲۰۱۹با دو موتور بنزینی ۶سیلندر V شکل ۳لیتری توربوشارژ (TFSI) با قدرت ۳۴۰اسب بخار و مدل دیزل ۳ لیتری TDI با قدرت ۲۸۶اسب بخار در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. نمونه دیزل A6 از گیربکس ۸دنده ‌ی تیپترونیک و نمونه بنزینی از گیربکس ۷دنده یS  ترونیک استفاده می ‌کند. تمامی نمونه ها به سیستم هیبرید جانبی به خاطر پایین آمدن فشار موتور در محدوده سرعت ۵۵تا ۱۶۰کیلومتر بر ساعت و سیستم استارت/استاپ در سرعت پایین تر از ۲۲کیلومتر بر ساعت با قابلیت خاموش و روشن کردن کامل اتومبیل مجهز می باشند. همان طور که پیش بینی می شد، سیستم تمام چرخ محرک کواترو آئودی (Quattro) به ‌صورت استاندارد عرضه می‌ شود.

نمونه تازه آئودی A6 در روزهای پایانی بهار سال ۱۳۹۷در بازار آلمان عرضه می ‌گردد. نرخ اولیه ‌ی سدان لوکس آئودی تا به حال حاضرمشخص نشده است؛ نمونه ۲۰۱۸آئودی A6 در بازار آمریکا نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که با توجه به این قیمت بالای ۵۰هزار دلار برای نمونه پایه ‌ی مدل ۲۰۱۹، نباید خیلی تعجب‌ کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.