#


معرفی خودروهای برقی ارزشمند در بازار جهانی

5 مارس 2018 بدون نظر 1757 بازدید

معرفی خودروهای برقی ارزشمند در بازار جهانی

با ارزش ترین خودروهای برقی که در بازار جهانی وجود دارد

در این مقاله با ارزش ترین خودروهای برقی موجود در بازار جهانی را با مقایسه ‌ی نسبت بین قیمت نهایی و ظرفیت باتری، معرفی کرده ایم. خودروهای برقی به مرمر در حال تصاحب کردن سهم بیشتری از بازار کشورهای پیشرفته هستند. در حال حاضر کمپانی ‌های گوناگون با هدف قرار دادن مصرف‌ کننده ‌های عمومی، به دنبال پیشرفت فناوری خودروهای الکتریکی و بر طرف کردن مشکلات آن‌ ها در ظرفیت باتری، شتاب ‌گیری و شعاع حرکتی می باشند. لیست های گوناگون رده ‌بندی از خودروهای برقی بر پایه قیمت، هزینه ‌ی تعمیر و نگه داری، شعاع حرکتی و … در رسانه ‌های معتبر خودرویی دنیا انتشار پیدا کرده است. در این مطلب، با طبقه بندی به نسبت جدیدی در خودروهای برقی آشنا خواهید شد. در حقیقت خودروهای این لیست ، بر طبق نسبت بین ظرفیت باتری (واحد کیلووات ساعت) و قیمت آن‌ ها به دلار رده ‌بندی شده ‌اند.

قیمت شش خودروی موجود در این لیست، بر طبق مبلغ گزاش شده است که توسط کمپانی سازنده اعلام گردید. به همین دلیل احتمال دارد که رقم نهایی آن ها در کشورهای  گوناگون (اعتبارهای مالیاتی و تخفیف‌ های محلی) تغییر کند و مسلما معاملات لیزینگ وسوسه کننده در جوامع گوناگون هم در نظر گرفته نشده است. برای «با ارزش» خواندن خودروها راه ‌های گوناگونی وجود دارد؛ احتمالا قیمت اصلی با در نظر گرفتن امکانات موجود در مدل استاندارد تعریف دیگری از ارزش خودرو باشد. ولی در رابطه با خودروهای برقی، ظرفیت باتری دارای نقش مهمی  می باشد. به همین دلیل در نظر گرفتن دو فاکتور باتری و قیمت کلی یافته های جالبی را به همراه خواهد داشت. در ادامه با باارزش ترین خودروهای برقی حال حاضر در بازار جهانی، بیشتر آشنا شوید.

1-تسلا مدل3 نسخه ‌ی Long Range

ظرفیت باتری: ۸۰.۵کیلووات ساعت

قیمت: ۴۴هزار دلار

هزینه ‌ی نهایی: ۵۴۷دلار به ازای هر کیلووات ساعت

سدان سایز متوسط این خودرو در دو نسخه ‌ی استاندارد و شعاع حرکتی بالا (Long Range) پیش فروش خواهد شد که مسلما ظرفیت باتری نسخه استاندارد این سدان تمام برقی در وب‌ سایت تسلاموتورز ثبت نشده است. چنانچه مشکلات خط تولید این نسخه را نادیده بگیریم و تحویل با دیرکرد آن به خریدارانی که حداقل یک‌ سال گذشته این سدان را پیش خرید کرده ‌اند را نیز از یاد ببریم، مدل ‌هایی که در حال حاضر با قیمت ۴۴هزار دلار و توانایی سپری کردن ۴۹۹کیلومتر مسافت با یک دفعه شارژ تحویل داده می ‌شوند، با ارزش ترین خودروهای برقی دنیا می باشند.

البته در صورتی که هم اکنون متقاضیان قصد خرید مدل3 را داشته باشند، باید این خودرو را با قیمت ۴۹هزار دلار با موعد تحویل دوازده تا هجده ماه آینده، سفارش دهند و پیش خرید کنند. با این وجود و با در نظر گرفتن قیمت ۴۹هزار دلار، تسلا مدل 3 مدل با شعاع حرکتی بیشتر، با هزینه ‌ی نهایی ۶۰۹دلار به ازای هر کیلووات ساعت، باز هم در صدر این لیست قرار دارد.

2-شورولت بولت

ظرفیت باتری: ۶۰کیلووات ساعت

قیمت: ۳۶هزار و ۶۲۰دلار

هزینه ‌ی نهایی: ۶۱۰دلار به ازای هر کیلووات ساعت

هاچ ‌بک شورولت بولت که به طور کامل برقی می باشد به خاطر داشتن باتری ۶۰کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی مناسب ۳۸۳کیلومتر، توانسته است تا نظر تعداد زیادی از متقاضیان خودروهای برقی را به خود جلب کرده است. قیمت ۳۶هزار دلاری بولت در بازار کشورهای آمریکا و کانادا که باعث ضمانت فروش خوب آن شده است، در کنار نمونه ‌های آینده ‌ی شورولت، تیم خودروسازی جنرال موتورز را مجددا بر سر زبان‌ ها انداخته است. شورولت بولت را می توان در نروژ و کره‌ ی جنوبی هم خریداری کرد.

3-نیسان لیف

ظرفیت باتری: ۴۰کیلووات ساعت

قیمت: ۲۹هزار و ۹۰۰دلار

هزینه ‌ی نهایی: ۷۵۰دلار به ازای هر کیلووات ساعت

بعد از پرده برداری از جدیدترین نسل  یکی از پرفروش‌ ترین خودروهای برقی دنیا و مجهز شدن آن به باتری ۴۰کیلووات ساعتی، نیسان لیف با شعاع حرکتی ۲۴۳کیلومتر همواره مهره ‌ی مهمی در میدان رقابت خودروهای برقی به حساب می آید. قیمت مناسب ۲۹هزار دلاری و ضمانت‌ های فوق العاده برند ژاپنی نیسان، لیف را به یکی از با ارزش ترین خودروهای برقی اکنون تبدیل کرده است. به غیر از این در سال ۲۰۱۹میلادی نسخه جدید نیسان لیف به باتری ۶۰کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد که بدون شک جایگاه آن در میان خودروهای برقی بالاتر نیز می رود.

۴- فولکس واگن گلف

ظرفیت باتری: ۳۸.۵کیلووات ساعت

قیمت: ۳۰هزار و ۴۹۵دلار

هزینه‌ ی نهایی: ۸۵۲دلار به ازای هر کیلووات ساعت

نمونه برقی هاچ ‌بک گلف (e-Golf) که چندین بار با فورد فوکوس در رسانه‌ های خودرویی دنیا مقایسه شده است،  داستان شبیه به مدل ‌های بنزینی و برقی فورد فوکوس را دارد. به خاطر داشتن باتری ۳۸.۵کیلووات ساعتی، قیمت ۳۰هزار دلاری و شعاع حرکتی ۱۳۰تا ۱۹۰کیلومتر (باتوجه به حالت رانندگی) ارزش خریداری این هاچ ‌بک آلمانی مورد توجه قرار گرفته است. این نسخه با وجود این که در بازار اروپا به عنوان یکی از پرفروش‌ ترین خودروهای برقی به حساب می آید(فروش بیشتر در مقابل رنو ZOE و بی‌ ام‌ و i3 REX)، ولی به خاطر ارائه نشدن آن در همه ی نمایندگی‌ های فولکس واگن، در بازار آمریکا کمیاب شده است.

۵- فورد فوکوس

ظرفیت باتری: ۳۳.۵کیلووات ساعت

قیمت: ۲۹هزار و ۱۲۰دلار

هزینه‌ ی نهایی: ۸۶۹دلار به ازای هر کیلووات ساعت

بعد از افزایش ظرفیت باتری نسخه فوکوس از ۲۳به ۳۳.۵کیلووات ساعت در نسخه۲۰۱۷، مسئولان فورد به وعده ‌ی خود و شعاع حرکتی حداقل ۱۶۰کیلومتر عمل کردند و این مقدار را به ۱۸۵کیلومتر رساندند. البته نسخه برقی این هاچ ‌بک دوست داشتنی و به نسبت خوش قیمت، قبل از این تنها در ایالت کالیفرنیای آمریکا ارائه می ‌شد. ولی  در سال۲۰۱۸  مردمان چند ایالت دیگر هم امکان تجربه‌ ی رانندگی با این نسخه را دارند. فورد فوکوس برقی در سال۲۰۱۲، به عنوان کم‌ مصرف‌ ترین خودروی کامپکت بازار آمریکا به شمار می رفت.

۶- تسلا مدل S نسخه 100D

ظرفیت باتری: ۱۰۰کیلووات ساعت

قیمت: ۹۴هزار دلار

هزینه ‌ی نهایی: ۹۴۰دلار به ازای هر کیلووات ساعت

در صورتی که فکر می ‌کردید که قسمت زیادی از خودروهای این لیست را مدل‌ های ارزان‌ قیمت در برمی گیرند، ممکن است با دیدن تسلا مدل S با قیمت ۹۴هزار دلار دچار تعجب شده باشید. نکته ‌ی مهم رده ‌بندی این لیست، مقایسه ظرفیت باتری در کنار قیمت نهایی می باشد. به همین خاطر با توجه به ظرفیت بالای ۱۰۰کیلووات ساعت نمونه S نسخه ‌ی 100D ارزش نهایی این خودروی تمام برقی را مشخص‌ تر می شود. این خودروی لوکس که در سه مدل گوناگون ارائه می ‌شود (ارزان ‌ترین مدل ۷۹هزار ۵۰۰دلار می باشد) با وجود شعاع حرکتی ۵۳۹کیلومتر، ارزش خرید بسیاری دارد.

به‌ نظر می ‌رسد مشتریان خودرو‌های لوکس هم به ارزش بالای این نمونه تمام برقی آمریکایی پی برده ‌اند. نسخه S حتی در بازار اروپا هم بیش از خودور‌های لوکس غول ‌های آلمان از جمله بی ‌ام ‌و سری7 و مرسدس‌ بنز S کلاس فروش داشته است.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.