#


معرفی تویوتا آوالون مدل 2019

18 ژانویه 2018 بدون نظر 4375 بازدید

معرفی تویوتا آوالون مدل 2019

معرفی تویوتا آوالون مدل 2019

شرکت تویوتا جدیدترین مدل خودروی آوالون را تحت ‌عنوان سدان شیک و پرمیوم این کمپانی، در نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا معرفی کرد.

این غول خودروسازی دنیا در نمایشگاه خودروی دیترویت از مدل۲۰۱۹ تویوتا آوالون رونمایی کرد. جدیدترین نسخه آوالون ساختار خود را از نمونه های قبلی الهام گرفته است؛ تنها تفاوت هایی که دارد این است که تویوتا سعی کرده است به این سدان مجلل خود فضای بیشتر، طراحی متنوع و البته تجهیزات بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی آن اضافه کند. تویوتا آوالون مدل۲۰۱۹ که تعداد زیادی از کارشناسان آن را مدل لوکس و پرمیوم تویوتا کمری به حساب می آورند، در قسمت پیشرانه و قوای فنی نیز دارای بهبودهایی می باشد؛ به صورتی که در مقایسه با مدل های امروزی، دارای قدرت و گشتاور بیشتر در کنار افزایش بازدهی مصرف سوخت می باشد.

مدل جدید آوالون بر اساس پلتفرم جدید تویوتا با عنوان «معماری جدید جهانی» و یا TNGA طراحی و تولید شده است؛ خودروهای کمری و پریوس نیز بر اساس این پلتفرم طراحی و تولید می ‌شوند. همچون بسیاری از مهندسان قسمت طراحی در غالب شرکت‌ های خودروساز مشهور جهانی که خودروهای تازه ی خود را طولانی تر، پهن تر و کوتاه ‌تر طراحی می‌ کنند؛ متخصصین بخش طراحی تویوتا هم مدل جدید آوالون را با همین خصوصیات به تولید رسانده‌ اند. به ویژه در قسمت فاصله‌ ی محوری که دارای افزایش طول پنج سانتی‌ متری می باشد که در کل باعث اضافه شدن هفت سانتی ‌متر به طول خودرو شده است. این در صورتی است که ارتفاع خودرو به اندازه ۲.۵سانتی ‌متر کمتر و عرض خودرو ۲سانتی‌ متر افزایش یافته است. با افزایش طول مدل۲۰۱۹ آوالون بیشترین تاثیر را در قسمت داخل کابین و برای راحت بودن سرنشینان این خودرو در نظر گرفته شده است به‌ گونه ای که تویوتا مدعی شده که کسانی که در قسمت عقب خودروی آوالون در مدل۲۰۱۹ می نشینند در مقایسه با نسخه ‌های قبلی، ۱۷سانتی ‌متر فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار داده است و این مسئله باعث شده است که به راحتی و آرامش سرنشینان عقب این خودرو چندین برابر اضافه خواهد شد.

چنانچه با توجه زیادی به این خودرو نگاه کنیم شباهت غیر قابل انکار در بین این خودرو و تویوتا کمری را می توانید به سادگی مشاهده کنیم. چراغ‌ های قسمت عقب LED از یک طراحی یکپارچه و به‌ هم ‌پیوسته استفاده شده است و چراغ ‌های قسمت جلوی این خودرو به خاطر استفاده از چراغ‌ های LED ظریف، زیبایی چشمگیری را به آن بخشیده است. آوالون مدل۲۰۱۹ همچون خودروی کمری به علت استفاده از اِلِمان ‌ها و تریم‌ های مشکی، اگزوزهای چهار گانه در قسمت عقب و بال صندوق ‌عقب باعث شده است تا به این خودرو چهره ‌ای بی باک و خشنی بدهد.

به‌ خاطر منتقل کردن پلتفرم خودروی آوالون در مدل جدید۲۰۱۹ به پلتفرم جدید TNGA تویوتا، این خودرو برابری به‌ مراتب بیشتری برای کارگذاری سیستم تعلیق قسمت عقب خودرو را دریافت کرده است و در این نسخه تویوتا به ‌جای بعه کار بردن تعلیق قدیمی، از سیستم توسعه یافته ‌ی چند اتصاله استفاده شده است. در تیپ تورینگ آوالون مدل2019، از سیستم تعلیق انطباقی متغیر به کار برده شده است که می تواند فقط در بیست میلی ‌ثانیه شوک‌ های وارده به خودرو را از راه سیستم دامپینگ مدیریت کند.

علاوه بر این پلتفرم TNGA باعث شده است تا مقدار ورود صدا به داخل فضای کابین به کمترین حد خود برسد و به خاطر درهای توسعه یافته و ایزوله، به سرنشینان این خودرو این امکان را می ‌دهد تا از سکوت حاکم در داخل کابین، حداکثر لذت را ببرند. شرکت تویوتا اعلام کرده است که حتی طراحی‌ آئرودینامیک آينه ‌های بغل خودرو نیز به‌ طوری می باشد که باعث قطع جریان باد می شود و از بروز صدا و ورود آن به داخل کابین ممانعت می‌ کند. ولی تویوتا از سیستم ‌های به وجود آورنده ی صدا نیز در این خودرو به کار برده است. صدای مکش هوا به داخل و صدای توسعه یافته ‌ی پیشرانه فقط دو مدل از سیستم‌ های آماده ‌شده در این خودرو می باشد که هماهنگ با تغییر وضعیت و حالت های رانندگی با بروز صداهایی مختلف، راننده و سرنشینان را به شوق می ‌آورد. برای منتقل کردن هر چه بهتر صدای پیشرانه به راننده و سرنشینان، تویوتا از سیستم صوتی JBL برای مدل جدید آوالون به کار برده است.

این مدل زیبا با دو نوع پیشرانه ۳.۵لیتری شش سیلندر بنزینی و هیبرید، ساخته و وارد بازارهای جهانی می شود. مدل بنزینی این خودروی شش سیلندر دارای سیستم تزریق دو گانه‌ی D4-S می باشد. شرکت تویوتا اعلام کرده است که این خودرو از قدرت خروجی ۲۶۸اسب بخار و گشتاور ۳۳۵نیوتن ‌متر بهره می برد. این در صورتی است که همین پیشرانه، در تویوتا کمری دارای قدرت ۳۰۱اسب بخار و ۳۳۵نیوتن‌ متر گشتاور می باشد.

در صورتی ‌که در مدل های قبلی این خودرو ، وظیفه‌ ی منتقل کردن قوای محرکه بر عهده جعبه ‌دنده شش سرعته اتوماتیک بوده است؛ تویوتا این دفعه پیشرفت کرده است و از جعبه‌ دنده هشت سرعته اتوماتیک به کار برده است. بر اساس گفته ‌ی مسئولان این شرکت، مدل جدید این خودرو نسبت به مدل های قبلی پربازده‌ تر و مصرف سوخت بهینه ‌تری داشته است. در تیپ‌ های تورینگ و XSE، برای منتقل کردن بیشترین قدرت و سرعت در هنگام رانندگی، از سیستم تعویض دنده دستی در پشت فرمان (Shifte paddle) برای این جعبه‌ دنده‌ی هشت سرعته به کار برده می ‌شود.

ولی مدل هیبریدی این خودرو دارای پیشرانه‌ ی ۲.۵لیتری خطی چهار سیلندر و یک پیشرانه ‌ی دو موتوره ‌ی هیبریدی به همراه مجموعه ‌ی باتری ‌های نیکلی می باشد. مجموعه‌ ی باتری جای این که در زیر صندوق‌ عقب قرار بگیرد ، این دفعه در زیر صندلی‌ عقب خودرو نصب شده است و بر اساس ادعای تویوتا تمام سیستم‌ های موثر در قسمت پیشرانه ‌ی الکتریکی با کم شدن سایز و وزن رو به رو شده‌ است. با این که مسئولان شرکت تویوتا از بهتر شدن مصرف سوخت و مقدار قدرت پیشرانه در آوالون۲۰۱۹ با پیشرانه ‌ی شش سیلندر بنزینی حرف می زنند؛ ولی آمار و اطلاعات دقیق در این خصوص وجود ندارد. مصرف سوخت ترکیبی جدیدترین مدل آوالون  در حال حاضر در هر صد کیلومتر معادل شش لیتر می باشد.

قسمت زیادی از بخش ‌های داخل فضای کابین با الهام گرفته از تویوتا کمری می باشد؛ با این که به نظر می ‌رسد که نسخه جدید آوالون از طراحی گوناگونی در کنسول میانی و کلید‌های لمسی آن استفاده شده است. به طور مثال از چوب طبیعی و تریم‌ های آلومینیومی در مدل لیمیتد این خودرو به کار برده شده است.

در کل این طور که به نظر می‌ رسد تویوتا به قولی که داده است برای تغییر در آوالون و تولید خودرویی مجهزتر و لوکس‌ تر در مقایسه با مدل‌ های قبلی عمل کرده است و نسخه ی۲۰۱۹ این خودروی ژاپنی، به سرنشینان این خودرو لذت رانندگی را به معنای واقعی کلمه اهدا می کند.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.