#


معرفی برترین شاسی بلندهای دست دوم با قیمت ده هزار دلار

4 آوریل 2018 بدون نظر 2053 بازدید

معرفی برترین شاسی بلندهای دست دوم با قیمت ده هزار دلار

شاسی بلندهای دست دوم برتری که قیمت ده هزار دلاری دارند

در تعداد زیادی از کشورها، اختلاف قیمت چشمگیری میان مدل ‌های صفر کیلومتر و دسته دوم وجود دارد. در این مقاله، ۸ شاسی بلند بازار آمریکا که هزینه ‌ای کمتر از ۱۰ هزار دلار دارند را معرفی خواهیم کرد.

در صورتی که از علاقه‌ مندان صنعت خودروسازی هستید، اطلاع دارید که در کشورهای جهان اول مانند آمریکا، با پرداخت ۱۰ هزار دلار نمی ‌توان یک خودروی صفر کیلومتر تولید چین را خریداری کرد. حتی ارزان‌ ترین مدل میتسوبیشی میراژ تقریبا ۱۳ هزار دلار قیمت دارد. با اشاره به این که متوسط هزینه ‌ی مردم آمریکا برای خودروهای جدید، ۳۵ هزار دلار می باشد، نسخه های دست دوم با قیمت پایین تر از ۱۰ هزار دلار، جذابیت مخصوصی در بازار این کشور دارند؛ به خصوص در صورتی که در کلاس شاسی ‌بلند باشند و تقریبا دارای ۱۶۰ هزار کیلومتر (۱۰۰ هزار مایل) کارکرد باشند.

۸- هوندا CR-V مدل ۲۰۰۸

این خودرو به‌ عنوان یکی از خودروهای قابل اعتماد جهان در کلاس خود شناخته می ‌شود. مدل ۲۰۱۸ هوندا CR-V، با داشتن قیمت ۲۶ هزار دلار قابل خرید می باشد و با وجود پیشرانه ‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به اینترکولر به همراه نیروی ۱۹۰ اسب بخار عرضه می گردد. این خودرو می تواند در زمان ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و متوسط مصرف سوخت آن ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

مدل دست دوم تولید ۲۰۰۸، دارای پیشرانه ‌ی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با نیروی ۱۶۶ اسب بخار می باشد که در زمانی تقریبا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و متوسط مصرف سوخت آن ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

۷- سوبارو اوت‌ بک مدل ۲۰۱۱

سوبارو در تولید خودروهای دو دیفرانسیل و همه ‌جارو با مصرف های خانوادگی اختصاص دارد. نسخه اوت‌ بک بزرگ‌ تر از کراس‌ ترک می باشد؛ ولی به اندازه سوبارو فارستر جادار و بلندقد نمی باشد. با این حال، به یک استیشن ۵ در با فنرهای بالاکشیده شبیه می باشد؛ ولی در هر صورت در کلاس کراس‌ اور جای می ‌گیرد. مدل ۲۰۱۸ با داشتن قیمت ۲۶ هزار دلار، مجهز به پیشرانه ‌ی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با نیروی ۱۷۵ اسب بخار می باشد و می تواند در زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و متوسط مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عرضه می کند. جالب است بدانید که نسخه ۲۰۱۱، مشخصات فنی شبیه به نمونه ‌ی پایه از نسخه ‌ی کنونی دارد و تنها کمی کندتر می باشد.

۶- جیپ گرند چروکی اورلند مدل ۲۰۰۸

محصولات جیپ، اصولا خوش‌ قیمت می باشند و در نمونه ‌های دست دوم، دارای قیمت جذابی می باشند. در حال حاضر گرندچروکی به ‌عنوان بزرگ‌ ترین خودروی تولید چیپ شناخته می ‌شود و در مدل اورلند (Overland) آپشن‌ های مخصوص، مانند سیستم دودیفرانسیل، ناوبری ماهواره ‌ای، ارتباط بلوتوث و صندلی ‌های چرم با داشبورد چوب دارد. آستانه ‌ی قیمت این خودرو با وجود پیشرانه ‌ی ۳.۶ لیتری به نیروی ۲۹۵ اسب بخار، تقریبا ۳۲ هزار دلار تخمین زده شده است؛ با وجود این که با آپشن ‌های سری اورلند، دارای ۴۷ هزار دلار قیمت می باشد. این محصول در هنگامی تقریبا ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد و دارای متوسط مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

جیپ گرند چروکی اورلند مدل ۲۰۰۸ با وجود پیشرانه ‌ی ۴.۷ لیتری به نیروی ۳۱۰ اسب بخار قابل خرید می باشد. این شاسی ‌‌بلند، در هنگامی حدود ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید؛ ولی مصرف سوخت آن ۱۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

۵-  نیسان ایکس‌ ترا آف‌ رود مدل ۲۰۱۰

ایکس‌ ترا بر عکس مورانو، یک شاسی ‌بلند مسلح برای نبرد با مسیرهای سخت به حساب می آید. این خودرو با امکانات نسخه‌ ی آف‌ رود، شور رانندگی در طبیعت و سفرهای ماجراجویانه‌ را مهیا می سازد و انتخابی مناسب در بازار دست دوم به حساب می آید. ساخت ایکس ‌ترا از سال ۲۰۱۵ در مجموعه ‌ی نیسان متوقف گشت تا فضای کمپانی تولید کننده به محصولات پرفروش‌ تر اختصاص داده گردد.

ایکس ‌ترا، جای مدل رونیز در خط تولید نیسان را گرفت و مانند سلف خود، از فنربندی ناخوشایند و کمبود زیبایی رنج می ‌برد. در عوض به خاطر پیشرانه‌ ی شش سیلندر چهار لیتری با نیروی ۲۶۰ اسب بخار و قیمت پایه ۲۵ هزار دلار در نمونه ‌ی صفر کیلومتر، علاقه ‌مندان مخصوص به خود را دارد. این خودرو، در زمانی تقریبا ۸.۵ ثانیه می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۴- مزدا CX-7 مدل ۲۰۱۰

محصولات مزدا، هنوز به ‌عنوان انتخابی مناسب و کم‌ استهلاک در بازار دست دوم به حساب می آیند. مدل ۲۰۱۰ از کراس ‌اور CX-7 دارای صندوق بار کوچک و صندلی عقب متوسطی می باشد؛ ولی به ‌عنوان یک محصول خانوادگی با داشتن جذابیت شبیه به خودروی اسپرت مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر، مدل ‌های CX-5 و CX-9 به جای CX-7 در خط تولید جهانی مزدا وجود دارند و این خودرو، با کد CX-8 فقط در بازار ژاپن ارائه می ‌شود.

در بازار آمریکا، مزدا CX-7 نسخه ۲۰۱۰ با وجود پیشرانه ‌ی ۲.۳ لیتری به نیروی ۱۶۱ اسب بخار، بین ۷ تا ۹ هزار دلار قیمت دارد. این محصول در زمان تقریبا یازده ثانیه می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و متوسط مصرف سوخت آن ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

۳- شورولت اکواینوکس مدل ۲۰۱۱

برای سال ‌های طولانی، اکواینوکس در لیست پرفروش‌ ترین محصولات تیم جنرال موتورز جای دارد. این کراس ‌اور همواره با آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار ارائه می گردد و در مدل ۲۰۱۸ با وجود پیشرانه ‌ی ۱.۵ لیتر توربوشارژ و مجهز به اینترکولر، دارای ۱۷۰ اسب بخار نیرو می باشد. این گونه محصول در مدت زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد و متوسط مصرف سوخت آن ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

شورولت اکواینوکس نسخه ۲۰۱۱، با وجود پیشرانه ‌ی ۲.۴ لیتر و ۱۸۵ اسب بخار قابل خرید می باشد؛ با این وجود ۹ ثانیه بعد از آغاز حرکت می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت آن تقریبا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

۲- فورد اکپسدیشن مدل ۲۰۰۸

محصول پهن‌ پیکر فورد که به عنوان بزرگ ‌ترین خودروی تولید این برند به حساب می آید، در حال حاضر با آستانه ‌ی قیمت ۵۶ هزار دلار در بازار آمریکا قابل خرید می باشد. پرچم ‌دار شاسی‌ بلندهای فورد در نسخه ۲۰۱۸، مجهز به پیشرانه ‌ی ۳.۵ لیتری دارای توربوی دوگانه و اینترکولر می باشد تا با نیروی ۴۰۰ اسب بخار، بتواند در زمانی کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و متوسط مصرف سوخت آن ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

با قیمتی حدودا ۸ تا ۱۰ هزار دلار، می ‌توان با سواری از این خوردو لذت برد. مسلما این خودروی با شکوه ، دارای مصرف سوخت ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و در ترافیک شهری، تقریبا ۲۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند؛ ولی در برابر با پیشرانه ‌ی ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی به نیروی ۳۰۰ اسب بخار، در زمانی تقریبا ۹ ثانیه می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و فضای کافی بسیار خوبی در کابین مهیا می سازد.

۱- لندرور LR3 مدل ۲۰۰۸

سواری با لندرور، آرزوی تعداد زیادی از علاقه‌ مندان به خودروهای اصیل می باشد. این برند انگلیسی، نخستین سازنده ی شاسی ‌بلند لوکس در جهان به حساب می آید و همواره با مدل ‌های به نسبت گران ‌قیمت رنجرور، برای بسیاری از افراد دست‌ نیافتنی به نظر می ‌رسد. لندرور LR3، در حال حاضر با نام دیسکاوری شناخته می ‌شود و آستانه ‌ی قیمت ۵۳ هزار دلار دارد. در مدل ۲۰۰۸، از پیشرانه ‌ی ۳ لیتری سوپرشارژ به همراه اینترکولر به کار برده است که نیروی ۳۴۰ اسب بخار مهیا می سازد. جدیدتری نسل دیسکاوری با این مشخصات، در مدت زمان ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد و دارای متوسط مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

با توجه به هزینه ‌ی نگهداری به نسبت بالا در این خودرو، مدل دست دوم و تولید ۲۰۰۸ این خودرو با هزینه ‌ی ۸ تا ۱۱ هزار دلار در بازار آمریکا وجود دارد. این محصول، مجهز به پیشرانه ‌ی ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر با نیروی ۳۰۰ اسب بخار می باشد که در زمان ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد و متوسط مصرف سوخت آن ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.