#


مرسدس بنز و فناوری های برتر آن در خودروهای امروزی

3 آوریل 2018 بدون نظر 2133 بازدید

مرسدس بنز و فناوری های برتر آن در خودروهای امروزی

تکنولوژی های برتر مرسدس بنز در خودروهای امروزی

تعداد زیادی از آپشن ‌های امروزی در صنعت خودروسازی، چندین سال پیش در مدل ‌های مفهومی معرفی شده ‌اند. مرسدس بنز به کمک یک فیلم کوتاه، ۵ تکنولوژی خاص در خودروهای مفهومی اش را نام می‌ برد که برای نخستین بار به تولید رسیده ‌اند. برای تعداد زیادی از علاقه ‌مندان به صنعت خودرو، علت طراحی و تولید مدل ‌های مفهومی معلوم نمی باشد. از یک طرف، انگیزه‌ های تبلیغاتی و نمایشی مطرح می‌ شوند و از طرفی دیگر، توضیح زبان طراحی در مدل‌ های آینده. ولی نباید فراموش کرد خودروهای مفهومی در چندین سال اخیر دارای تکنولوژی های فراتر از مدل ‌های امروزی و مجهز به آپشن‌ های فنی یا رفاهی کارآمد می باشند. در کمال تعجب، تعداد زیادی از تجهیزات موجود در خودروهای امروزی، چندین سال‌ پیش در یک محصول مفهومی به دنیا معرفی شده است.

نمونه‌ های مفهومی مرسدس بنز، یکی از خودروهای جذاب در هنگام نمایش و رونمایی می باشند. این محصولات به غیر از ظاهر تحسین ‌برانگیز، به طور معمول با انبوهی از فناوری ‌های آینده ‌نگر همراه می‌ شوند. در این مطلب، ۵ آپشن جالب در خودروهای مفهومی مرسدس بنز که در حال حاضر به وسیله سایر برندها در محصولات جاده ‌ای مشاهده می ‌شوند، معرفی شده است.

۵- فناوری ارتباط بین خودروها؛ مدل مفهومی F125

نمای مرسدس بنز F125 با چراغ‌ های باریک و دو در به‌ طور گال ‌وینگ (gullwing) انتقادهایی را به همراه داشت؛ زیرا تمام افراد به چراغ‌ ها و جلوپنجره ‌ی عریض در محصولات غول صنعتی اشتوتگارت عادت کرده بودند. این مدل در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و با کد F125، یادآور ۱۲۵ سال فعالیت مرسدس بنز در دنیای خودروها بود.

از جمله مهم‌ ترین تکنولوژی ‌های معرفی ‌شده در F125، سیستم ارتباط بین خودروها به حساب می آید که می ‌تواند امکان برخورد با سایر وسایل نقلیه یا سایر انواع حوادث را به شدت کاهش دهد. همواره بستر مناسب برای تبادل اطلاعات میان خودروها در بسیاری از کشورهای دنیا مهیا نمی باشد؛ ولی تعداد زیادی از برندهای مشهور دنیا بر توسعه ‌ی این تکنولوژی تمرکز دارند و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۵ با حضور اینترنت 5G، می‌ توان از تجهیزات مربوط با این سیستم استفاده کرد.

۴- سقف پانورامیک نامرئی؛ مدل مفهومی F200

سقف شیشه‌ ای و پانورامیک، آپشن جذابی در خودروهای مدرن می باشد؛ ولی در زمان تابش آفتاب شدید یا وضعیت خاص محدودیت‌ هایی دارد. این مسئله در سال ۱۹۹۶ باعث اختراع سقف نامرئی (Transparent) در مرسدس بنز مفهومی F200 شد. هم اکنون می ‌توان با فشردن یک کلید در خودروهای شیک، کریستال مایع در شیشه ‌ی شفاف روی سقف را تبدیل به رنگ تیره و حالت تاریک می کند.

۳- فناوری دید در شب؛ مدل مفهومی F500

تا قبل از سال ۲۰۰۳ و معرفی خودروی مفهومی مرسدس بنز F500، به کار بردن مادون قرمز در وسایل نقلیه مشاهده نشده بود. به خاطر این تکنولوژی، دید مناسب در تاریکی تا شعاع ۵۰۰ متر و توانایی رانندگی با امنیت بیشتر در شب مهیا شد. در حال حاضر استفاده از دوربین دید در شب و رانندگی به وسیله صفحه نمایش روی پنل فرمان برای کاربران خودروهای شیک مانند مرسدس بنز کلاس S، در دسترس می باشد؛ ضمن این که تکنولوژی خودران هم به آن وابستگی دارد.

۲- آمادگی پیش از برخورد؛ مدل آزمایشی ESF

در سال ۲۰۰۹ میلادی، مرسدس کلاس S هیبرید با کد S400 به همراه آخرین تکنولوژی های کمپانی سازنده در زمینه ‌ی ایمنی (Experimental Safety Vehicle) رونمایی شد. این خودروی آزمایشی، نخستین محصولی بود که به خاطر سنسورهای پیشرفته در همه ی زوایا، امکان برخورد از زوایای کوناگون را تحلیل می ‌کرد و قادر بود لحظاتی قبل از حادثه، سیستم ‌های کیسه‌ ی هوا و ترمز اضطراری را فعال نماید.

۱- کروز کنترل هوشمند؛ مدل مفهومی F800

ترکیب کروز کنترل با تکنولوژی ‌های مرتبط به سیستم ‌های ایمنی، باعث اختراع کروز کنترل‌ انطباقی (Adaptive cruise control) شد. تا قبل از سال ۲۰۱۰ و معرفی مرسدس بنز مفهومی F800، کروز کنترل‌ تنها به حرکت خودرو با سرعت ثابت می ‌پرداخت و فقط در مدل‌ های شیک فول ‌آپشن، قبل از برخورد با مانع روبرو ترمز می‌ کرد. در حال حاضر حتی در خودروهای خانوادگی و میان‌ قیمت نیز می ‌توان از خصوصیات کروز کنترل هوشمند (انطباقی) بهره برد. به لطف این تکنولوژی، سرعت خودرو با فعال شدن کروز کنترل ثابت می ‌ماند؛ ولی قادر است با تغییر سرعت خودروی روبرو، به غیر از حفظ فاصله ‌ی مجاز، اقدام به کاهش و افزایش سرعت تا میزان مشخص ‌شده کند. تکنولوژی هدایت خودکار میان خطوط جاده نیز در مرسدس بنز F800 به تکامل بیشتری در مقایسه با قبل رسید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.