#


شکایت های جالب صنعت خودرو

شکایت های جالب صنعت خودرو
10 آگوست 2017 بدون نظر 2205 بازدید

شکایت های جالب صنعت خودرو

در هفته ای که پورشه استون مارتین را مجبور به تغییر نام خودرو ونتیج GT3 به GT12 کرد، ما نگاهی به دیگر درگیری های خودرو سازان بر سر نام محصولات انداختیم.

  • تغییر نام استون مارتین GT3 بعد از ادعای پورشه

    شکایت های جالب صنعت خودرو

استون مارتین GT3 در نمایشگاه ژنو را به یاد دارید؟ یک ونتیج خالص و بهینه شده برای مسابقه و پیست، اما مشکل اینجا بود که پورشه به همه چیز گند زد. وکیل ها را درگیر کردند و اواخر هفته کمپانی استون مارتین خبر داد که نام و نشان محصول به GT12 تغییر خواهد کرد.

  • پژو برای پورشه 901 سر و صدا راه می اندازد و 911 به وجود می آید

    شکایت های جالب صنعت خودرو

یکی از نمادین ترین نشان گذاری ها در صنعت خودرو بعد از این که فرانسوی ها حق رقم 0 در بین اعداد سه رقمی را ادعا کردند. البته نمی شود گفت که این مسئله به پورشه ضرر زده باشد.

  • خانواده پیکاسو با سیتروئن سارا پیکاسو به مشکل بر می خورد

    شکایت های جالب صنعت خودرو

به سال 1999 بر می گردیم، سیتروئن در حال آماده سازی مدل سارا پیکاسو MPV است و با کلودیه پیکاسو، نوه پیکاسو و مالک اموال پیکاسو، قراری می گذارند. همه چیز خوب به نظر می رسد تا وقتی که مارینا پیکاسو، دیگر نوه پیکاسو ی نقاش، یک چالش قانونی با این عنوان را برای سیتروئن ایجاد می کند که “نمی توانم استفاده از نام پدر و پدر بزرگم برای فروش چیز پیش پا افتاده ای مثل خودرو را تحمل کنم.” و همچنین افزود “او یک نابغه بود که حالا به طور ظالمانه ای مورد سو استفاده قرار گرفته است. نامش، روحش نباید برای چیز دیگری به جز هنر والای خودش استفاده شود.”

  • فورد اجازه استفاده GT40 برای خودروی خودش را نداشت

    شکایت های جالب صنعت خودرو

فورد GT40 را به یاد دارید؟ سوپر ماشین تولید شده توسط بیضی آبی (فورد) و برنده لمانز؟ دیترویت تحقیقاتی برای نام استفاده شده در سال 2004 به عمل آورد و متاسفانه آن ها حق استفاده را به یدک فروشی GT40 سفیر در شهر سینسیاتی در ایالت اوهایو دادند. متخصص یدک فروشی بسیار اصرار داشت که نشان GT40 را به فورد بسپرد ولی فورد با دیدن رقم پیشنهادی آن ها (40 میلیون دلار!!!) از 40 دست کشید و به همان GT خالی بسنده کرد.

  • فورد، فراری را مجبور به تغییر نام خودرو فرمول 1 خود یعنی F150 می کند

    شکایت های جالب صنعت خودرو

بازگشت به 2011. فراری و فورد برای نام F150 به مبارزه پرداختند. در یک شکایت نزد دادگاه ناحیه ای آمریکا واقع در دیترویت، فورد ادعا می کند: “فراری نام تجاری F150 را برای نام گذاری محصول مسابقه ای جدیدش، به منظور استفاده از سود قابل توجهی با استفاده از نام F150 و رسمیت و معروفیتی که فورد برای آن به دست آورده است، به غارت برده است.” و عکس العمل ایتالیایی ها چه بود؟ نام گذاری مجدد خودرو به نام F150th Italia و سفارش یک کاپوچینوی دیگر!!!!

  • درگیری آئودی و آلفا رومئو بر سر نشان Q4

    شکایت های جالب صنعت خودرو

تولید بدون پایان آلمانی ها شامل مدلی بین Q3 و Q5 نیز می شود. ولی آیا می شود آن را Q4 نامید؟ البته این شدنی بود اگر آلفا رومئو صاحب حق و حقوق این نام تجاری برای سیستم چهار چرخ متحرک خود نبود. مذاکرات ادامه دارند.

  • خانم زوئی رنو، رنو زوئی را به دادگاه می کشاند

    شکایت های جالب صنعت خودرو

خانواده های دو دختر جوان در فرانسه که زوئی رنو نام داشتند نام گذاری محصول الکتریکی رنو را متوقف کردند. یکی از پدران، کدریک رنو، می گوید: “ما این اقدام را انجام دادیم چون نمی خواهیم نام دخترمان به صورت دائمی همراه نام یک خودرو باشد.” وکیل های شرکت رنو این بحث را مطرح کردند که 122 محصول دیگر نیز زوئی نام دارند و اشاره کردند که این یک شکایت مضحک است. دادگاه نیز بدون هیچ گونه تعجبی با وکلای رنو موافق بود.

  • AC Cobra و نام گذاری در دست تغییر

AC Cobra یکی از سر سخت ترین نام های این صنعت است. اما چالش های قانونی که بر سر نامش ایجاد شد بی شمار و هزینه بر بودند. تعجبی ندارد که نسخه های رسمی آن در حال حاضر AC MkVI نامیده می شوند.

  • مدل E تسلا توسط فورد متوقف شد

    شکایت های جالب صنعت خودرو

الون ماسک، بنیان گذار شرکت تسلا موتورز، تصمیم داشت تا در جلسه عمومی سالانه خود مدل سوم برای ارائه به بازار را مدل E بنامد اما فورد (دوباره!!) جلوی آن ها را گرفت. او به سهام داران گفته بود که برای بازه مدل های S-E-X برنامه ریزی کرده است که توسط تهدیدات فورد خنثی شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.