#


رنو کولئوس

10 می 2019 بدون نظر 1539 بازدید

رنو کولئوس

رنو از قددیمی ترین برندهای حاضر در بازار ایران است . طرح مفهومی رنو کولئوس در سال 2000 مطرح شد و این مژده داده شد تا در بین کراس اوور ها و شاسی بلند ها قرار گیرد. نسل دوم کولئوس نسبت به مدل های قبلی بسیار جذاب تر خواهد بود و اما نسبت به ابعاد از مدل های گذشته بزرگ تر خواهد بود .

بررسی ویژگی های فنی رنو کولئوس

درابتدای مطرح شدن این خودرو نیز قرار بوده است تا در پیشرانه ها و نمونه های مختلفی ساخته شود . درنهایت دو مدل دیزلی و یک نمونه بنزینی برای این خودرو ساخته شده است که البته نمونه ای از آن که در ایران موجود می باشد نمونه بنزینی آن است . حجم پیشرانه ای از رنو کولئوس که در ایران ارائه شده است 2.5 لیتری است و می تواند قدرتی را برابر 170 اسب بخار تولید کند و هم چنین گشتاور حاصل از آن نیز برابر 226 نیوتون بر متر است . در دور موتور 6000 دور بر دقیقه بیش ترین قدرت و نیروی پیشرانه به وجود می آید و بیش ترین گشتاور حاصل از آن نیز برابر 4400دور بر دقیقه است .

شتاب رنو کولئوس نیز برابر 10.2 ثانیه است . و با استفاده از امکانات استاندارد این خودرو  در هر 100 کیلومتر سوختی برابر 8.5 لیتر خواهد داشت. البته با سرعت ثابت این خودرو درجاده در هرصد کیلومتر 7 لیتر است  اما با ترافیک های شهری در هر صد کیلومتر برابر 11 لیتر خواهد بود .

رنو کولئوس

طراحی ظاهری و داخلی

طراحی ظاهری رنو کولئوس در مقابل نمونه های قبلی بسیار متفاوت است . و از همه طرف ابعاد آن بسیار تغییر کرده است و بیش تر شده است. خط هایی روی کاپوت این خودرو وجود دارند که اندکی به سمت پایین و قسمت جلویی خودرو ها کشیده شده اند که باعث طراحی بسیار جذاب آن شده است . چراغ های LED این خودرو نیز باعث شده است تا هم چراغ ها با هم تقارن بیش تری داشته باشند و هم در روز می تواند روشنایی را تامین کند.

در قسمت عقبی این خودرو نیز با یک طراحی ساده رو به رو نیستیم بلکه مانند فرم کلی رنو تالیسمان خواهد بود که چراغ های آن پهنای کمی داردو هم چنین طول آن نیز بسیار زیاد است. در قسمت صندوق عقب نیز طراحی مناسبی وجود دارد که جایی برای قرار دادن دست نیز در آن تعبیه شده است . اگزوز های این خودرو نیز به صورت چهار گوش است که نمای انتهایی خودرو را بسیار جذاب می کند.

پوشش داخلی رنو کولئوس نیز از چرم است و در کنسول ها و سایر قسمت های این خودرو نیز از جنس های مرغوبی برای ساخت استفاده شده است. روی فرمان این خودرو نیز کلیدهای بسیار زیادی وجود دارد که در بسیاری از خودرو های امروزی نیز وجود دارند و با استفاده از آن ها می توان سیستم سرگرمی و کروز را کنترل کرد.

این خودرو با همین امکاناتی که در ایران عرضه می شود در بازار جهانی به قیمت 25 هزار دلار فروخته می شود و اما قیمت رنو کولئوس در ایران برابر 230 میلیون است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.