#


درباره آلفا رومئو بیشتر بدانید

آلفا رومئو
16 سپتامبر 2017 بدون نظر 2399 بازدید

درباره آلفا رومئو بیشتر بدانید

درباره آلفا رومئو بیشتر بدانید

یکی از با کیفیت ترین هاچ بک هایی که وارد کشورمان شده است آلفا رومئو جولیتا نام دارد. کیفیتی که این ماشین دارد باعث شده است که به عنوان یکی از گران ترین هاچ بک هایی به شمار برود که در طول این سال ها وارد بازار ایران شده است.

در سال 1954 در نمایشگاه خودروی تورین از نخستین خودروی آلفا روئو جولیتا رونمایی شد. جذابیت این خوردرو این بود که یک کوپه ی دیفرانسیل عقب داشت و از یک پیشرانه ی 1.3 لیتری استفاده می کرد. در طی چند سال مدل های مختلفی از این ماشین به وجود آمد. در بین سال های 1954 تا 1965 حدود 135 دستگاه خوردو با مدل های گوناگون آلفا رومئو جولیتا ساخته شد.

آلفا رومئو

آلفا رومئو

بعد از آن محصول جدید آلفا رومئو، جولیا جای جولیتا را گرفت ولی باز هم نسل های جدیدی از خودروی جولیتا در سال 1977 وارد بازار شد که تا سال 1985 ساخت این مدل خودرو ادامه داشت. بالاخره در سال 2010 آلفا رومئو به خاطر صدسالگی تاسیس شرکتش و با در جریان بودن نمایشگاه خودروی ژنو از سومین نسل خودروی جولیتا با مشخصات جدید رونمایی کرد و این خودرو ظاهری کاملا متفاوت داشت.

با وجود اینکه این ماشین در رده خودروهای کوچک خانموادگی دسته بندی می شود ولی ظاهرش جذاب می باشد و با وجود مشخصات فنی که این خودرو دارد موجب جذب شدن جوانان به خود می شود. بعد از اینکه شرکت آلفا رومئو 35 سال د رایران غیبت کرد بالاخره در سال 1391 توسط نماینده رسمی خودرو در کشورمان یعنی آلفا موتور دوباره وارد ایران شد. یکی از نخستین محصولاتی که از این شرکت وارد ایران شد جولیتا بود که با ورود مجدد آلفا رومئو وارد بازار شد.

مشخصات فنی

به جز اینکه جولیتا ظاهر جذابی دارد دارای مشخصات فنی بسیار خوبی می باشد. شرکت آلفارومئو امکاناتی را بر روی ماشین های مدل 2017 گذاشته است که به مشتریان امکان برگزیدن بین پیشرانه های 1.75 لیتری و 1.45 لیتری را ایجاد کرده است. نام خودروی دارای پیشرانه 1.4 لیتری مدل 2017 سوپر گذاشته شد و مدل مجهز به پیشرانه 1.75 لیتری به ولوچه معروف شد. این دو پیشرانه چهار سیلندر هستند و مجهز به سیستم توربو شارژ مولتی ایر آلفارومئو می باشند. قدرت مدل مجهز به پیشرانه ی 1.4 لیتری برابر با 170 اسب بخار و دور موتور 550 دور در دقیقه است. بیشترین قدرتی که در پیشرانه 1.75 لیتری وجود دارد 237 اسب بخار می باشد که دور موتور آن به 5750 دور در دقیقه می رسد.

شرکت آلفا رومئو پیشرانه های دیگری را هم در نظر دارد مانند پیشرانه های دیزلی.

آلفا رومئو

آلفا رومئو

طراحی داخلی و خارجی

با توجه به نمای خارجی آلفا رومئو جولیتا می توانید به اصالت ایتالیایی این خودرو پی ببرید. با وجود ظاهر جذابی که این خودرو دارد افراد زیادی با سلیقه های مختلف را جذب خود کرده است. طول این ماشین 4351 میلی متر، عرضش 1798 میلی مترو ارتفاعش 1465 میلی متر است. این خودرو وزنی معادل 1310 کیلوگرم دارد و فاصله بین دو محورش 2634 میلی متر است.

با وجود اینکه تعدادی از منتقدان از نمای جلوی این ماشین رضایت چندانی ندارند اما همه آن ها نمای عقب آلفا رومئو را دوست دارند و از آن راضی هستند.

آپشن ها و امکانات رفاهی

طیف وسیعی از امکانات رفاهی و تکنولوژی ها گوناگون در نسل سوم آلفا رومئو جولیتا استفاده شده است. آلفا رومئو جولیتا دارای صفحه نمایش 5 و 5.6 اینچی می باشد که توسط آن ها می توانید از سیستم های اطلاعات و سرگرمی در این ماشین بهره ببرید. سیستم Uconnect به صورت استاندارد بر روی این ماشین نصب شده است. این دستگاه به همراه سیستم صوتی Bose به شما این امکان را می دهد که تجربه ی خوبی از شنیدن موسیقی داشته باشید. کنترل این سیستم از طریق صفحه لمسی رنگی خودرو امکان پذیر است.

این خودرو دارای سیستمی برای خواندن پیام شما می باشد؛ یعنی موقعی که شما در حین رانندگی هستید پیام هایی که دریافت می کنید را می خواند، در این صورت موقع رانندگی مشکلی برای شما پیش نمی آید.
امکانات ایمنی و تست ها تصادف جولیتا آپشن های ایمنی زیادی دارد و طبق تکنولوژی روز دنیا می باشد. این ماشین یک تجربه ی فوق العاده ای را از ایمنی و رانندگی به مالکش می دهد. برای بدنه آلافا رومئو از آلیاژ فولاد، آلومینیوم و منیزیم استفاده شده است که این باعث مستحکم شدن بدنه و کم وزن بودن آن بشود. در این خودرو به جز بدنه مقاوم از ترمزهای ABS، سیستم کنترل ترمز EBD، سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ های محرک ASR، سامانه کشش الکترونیکیESC، سیستم کنترلی دینامیکی خودرو VDC،دیفرانسیل الکتریکیQ2، سیستم حفظ پایداری خودرو موقع ترمزگیری در پیچ ها، سیستم الکترونیکی کمی فرمان و سیستم کمکی پیش ترمز که در حالت رانندگی دینامیک فعل می شود را برای بیشتر شدن امنیت ماشین جولیتا استفاده می شود.

شرایط خرید و خدمات پس از فروش

قیمت این ماشین سوپر 2017 در دنیا 34900 دلار است و مدل ولوچه ی آن را به قیمت 41900 دلار می فروشند. قیمت این ماشین در ایران توسط آلفا موتور به 175 میلیون و 500 هزار تومان می رسد و تعداد روزهای تحول آن 30 روزه می باشد. افرادی که به این ماشین علاقه دارند می توانند آن را به صورت قسطی هم خریداری کنند آن ها می توانند 120 میلیون تومان اول بدهند و باقی مانده آن را در اقساط 6 ماهه و یا 1 ساله بدون هیچ سودی پرداخت کنند. قیمتی که بر روی این ماشین گذاشته شد تمام هزینه های این ماشین را در بردارد مانند 1سال بیمه و هزینه پلاک کردن ماشین. گارانتی این ماشین تا 150هزار کیلومتر کارکرد و یا 5 ساله می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.