خودروهای کم مصرف تمام بنزینی در سال 2018

معرفی کم ‌مصرف‌ ترین خودروهای تمام بنزینی بازار جهانی در سال۲۰۱۸

خودروهای غیر هیبریدی، هم اکنون هم بیشترین مقدار تولید خودروهای دنیا را در اختیار دارند. در ادامه چند مدل خودروی کم مصرف دنیا که دارای پیشرانه بنزینی هستند را معرفی می کنیم. پردرخواست ترین کلاس خودروها در بسیاری از کشورها، شاسی‌ بلند و کراس‌ اور می باشد؛ ولی همچنان نیز سدان ‌های کوچک، متوسط و هاچ ‌بک‌ ها به خاطر عللی مانند مصرف بنزین، محبوب می باشند. البته هواداران خودروهای پاک و کم ‌مصرف، هنوز مدل ‌های تمام برقی یا هیبرید را ترجیح می ‌دهند. برخی از خودروهایی که در این فهرست وجود دارد در هر صد کیلومتر بزرگراه کمتر از ۵.۸لیتر سوخت استفاده می ‌کنند. کم ‌مصرف ‌ترین خودروی این فهرست، میتسوبیشی میراژ (Mirage) با مصرف در هر صد کیلومتر شهری و بزرگراه به ترتیب ۶.۳و ۵.۴لیتر می باشد. میراژ با کمک از پیشرانه ‌ی سه سیلندر بعید است که در رقابت ‌های درگ برنده باشد؛ اما برای سپری کردن متوسط مسافت ۲۴هزار کیلومتر در سال، تنها به یک هزار دلار نیازمند می باشد.

در این لیست، تنها کم ‌مصرف‌ ترین تیپ یک مدل مشخص قرار گرفته است. به طور معمول تیپ‌ های گوناگون یک نسخه در قسمت های پیشرانه و جعبه‌ دنده فرق دارند که این مورد در مصرف سوخت هر مدل از خودرو، تغییر به وجود می آورد. به ‌عنوان مثال دو تیپ SE (تیپ پایه) و LE Eco (گران ‌تر) تویوتا کورولا با مصرف سوخت بزرگراه و شهری به ترتیب ۶.۷–۸.۷لیتر و ۵.۸–۷.۸لیتر در هر صد کیلومتر، به خاطر تغییرات تیونینگ در پیشرانه ‌ی چهار سیلندر ۱.۸لیتری، مصرف سوخت متعددی دارند.

۱- میتسوبیشی میراژ

قیمت مدل پایه: ۱۴هزار و ۲۶۰دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰کیلومتر شهر– بزرگراه:۶.۳– ۵.۴(لیتر) می باشد.

این خودرو  بهترین تجربه ‌ی رانندگی لذت‌ بخش و اسپرت را در کلاس خودروهای شهری در اختیار قرار نمی دهد؛ اما به حاطر پیشرانه ‌ی سه سیلندر ۱.۲لیتری و جعبه‌ دنده ‌ی خودکار CVT با در نظر گرفتن هر ساله طی کردن ۲۴هزار کیلومتر مسافت، سالانه تنها به یک هزار دلار برای بنزین نیازمند می باشد. این مصرف سوخت را به قیمت و هزینه ‌ی تعمیر و نگهداری پایین بیفزایید تا ارزش خرید میتسوبیشی میراژ به‌ عنوان خودروی شهری بنزینی معلوم شود.

۲- هوندا فیت

قیمت مدل پایه: ۱۷هزار و ۸۰دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۱– ۵.۸(لیتر) می باشد.

این خودرو برخلاف ظاهری که دارد، دارای کابین بسیار جادار و راحتی می باشد. نسخه استاندارد هوندا فیت با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر ۱.۵لیتری و گیربکس شش سرعته دستی در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب ۸.۱و ۶.۵لیتر سوخت استفاده می ‌کند که نسبت به مدل گیربکس اتوماتیک CVT، مصرف بسیاری دارد.

۳- هوندا سیویک

قیمت مدل پایه: ۱۹هزار و ۷۳۰دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۳– ۵.۶(لیتر) می باشد.

برای تهیه کم مصرف‌ ترین نسخه هوندا سیویک، باید تریم گران ‌تر این سدان کامپکت با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر توروبوشارژ ۱.۵لیتری را برگزید. تیپ‌ های استاندارد LX و EX مجهز به پیشرانه ‌ی چهار سیلندر دو لیتری می باشند که در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب۷.۵ و ۵.۸لیتر بنزین استفاده می ‌کنند. برای بعه دست آوردن کم ‌مصرف‌ ترین تیپ سیویک باید دو هزار و ۷۶۰دلار به قیمت پایه بیفزاید؛ اما امکانات و شتاب بیشتر پیشرانه ‌ی توروبوشارژ ۱۷۴اسب بخاری، این قیمت را توجیح می‌کند.

۴- هیوندای الانترا

قیمت مدل پایه: ۱۷هزار و ۸۳۵دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۳ –۵.۸(لیتر) می باشد.

مقدار مصرف سوختی که گفته شده است برای مدل Eco هیوندای الانترا (Elantra) با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر توروبوشارژ ۱.۴لیتری و گیربکس هفت سرعته‌ ی اتوماتیک می باشد. سایر تیپ ‌های دیگر هیوندای الانترا دارای مصرف سوخت بالاتری می باشند که نسبت به تیپ Eco، در طول دوره ‌ی یک‌ ساله و متوسط مسافت ۲۴هزار کیلومتری، برای فراهم بنزین به ۴۵۰دلار بیشتر نیاز دارند.

۵- تویوتا یاریس iA

قیمت مدل پایه: ۱۶هزار و ۸۴۵دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۳ –۵.۸(لیتر) می باشد.

سدان کامپکت کوچک تویوتا یاریس iA در واقع همان مزدا2 با طراحی متنوعی در ظاهر جلو و عقب می باشد. یاریس iA مجهز به پیشرانه ‌ی چهار سیلندر ۱.۵لیتری، فرمان ‌پذیری فوق العاده، امکانات و گجت‌ های فراوان و کابین زیبا می باشد که تمام این موردها در کنار مصرف سوخت و قیمت پایین، ارزش خرید این سدان را دوبرابر می ‌کند.

۶- نیسان ورسا

قیمت مدل پایه: ۱۲هزار و ۹۹۵دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۵– ۶(لیتر) می باشد.

این خودرو که ارزان ‌ترین خودروی مدل۲۰۱۸ در بازار آمریکا به حساب می آید، در مدل پایه با جعبه ‌دنده ‌ی خودکار CVT بهترین مصرف سوخت را عرضه می‌ کند. نسخه پایه نیسان ورسا با گیربکس دستی در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب۸.۷ و ۶.۵لیتر بنزین مصرف می کند.

۷- فورد فوکوس

قیمت مدل پایه: ۱۸هزار و ۷۳۵دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۸ –۵.۸(لیتر) می باشد.

این خودرو با پیشرانه ‌ی سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ اکوبوست (انتخاب به ‌صورت رایگان) به مصرف سوختی که گفته شده است می ‌رسد. نسخه استاندارد فوکوس با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر دو لیتری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب۹ و ۶.۱لیتر بنزین استفاده می ‌کند.

۸- تویوتا کورولا

قیمت مدل پایه: ۱۹هزار و ۴۴۵دلار

مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر شهر– بزرگراه:۷.۸– ۵.۸(لیتر) می باشد.

مصرف سوختی که گفته شده است برای تیپ LE Eco تویوتا کورولا با پیشرانه ‌ی چهار سیلندر ۱.۸لیتری، جعبه‌ دنده ‌ی خودکار CVT و قیمت بیست هزار و ۲۸۰دلار می باشد. کورولا۲۰۱۸ استاندارد با گیربکس دستی، در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب۸.۴ و ۶.۷لیتر سوخت استفاده می‌ کند.

از من بپرس 2

Recent Posts

ایمنی خودرو در سفر

اگر برای سفر کردن خود را آماده کرده اید بهتر است برنامه ریزی های لازم…

5 سال ago

چرا باتری خودرو خالی می شود ؟

دلیل های خالی شدن باتری خودرو بسیار زیاد است و نمی توان همه آن ها…

5 سال ago

ماشین های پلیس ایران

در همه کشورها ماشین پلیس ها باید از بهترین و با کیفیت ترین ماشین های…

5 سال ago

رولزرویس سوپتیل

رولزرویس سوپتیل از جمله گران ترین خودروهای جهان است .به صورت کلی کمپانی رولز رویس…

5 سال ago

رولزرویس فانتوم

شرکت رولزرویس نسل جدید خودروهای فانتوم در سال 2018  وارد بازار کرده است . این…

5 سال ago

با هوشمندترین خودروی جهان آشنا شوید ؟

در این مطلب می خواهیم با هوشمندترین خودروی جهان که توسط شرکت McLaren عرضه شده…

5 سال ago