#


خودروهای عجیبی که در نمایشگاه ژنو2018 وجود داشتند

10 مارس 2018 بدون نظر 2949 بازدید

خودروهای عجیبی که در نمایشگاه ژنو2018 وجود داشتند

با عجیب ترین خودروهایی که در نمایشگاه ژنو 2018 حضور داشتند آشنا شوید

نمایشگاه خودروی ژنو۲۰۱۸ امسال نیز با حضور صدها برند و خودرو، برپا شد. در این مقاله عجیب ‌ترین، ناامیدکننده‌ ترین و بدترین مدل ‌هایی که در این نمایشگاه حضور داشته اند را مورد بررسی قرار می دهیم. نمایشگاه خودروی ژنو، سالانه میزبان صدها کمپانی بزرگ و کوچک فعال در صنعت خودروسازی و محصولات آن‌ ها می باشد. بر عکس اکثر نمایشگاه ‌های خودرو، پیش ‌بینی در خصوص خودروهایی که به سوئیس آورده می ‌شوند مشکل می باشد و باید انتظار مدل ‌های عجیب‌ یا بسیار نوآورانه را داشت. سال جاری هم ژنو، پر از خودروهای جدیدی بود که آینده ‌ی روشن در صنعت خودروسازی را ضمانت می کنند.

به غیر از محصولات تازه و قابل توجه که برای شناساندن آن‌ ها مقاله ‌ای جدا می خواهد، مدل ‌هایی نیز وجود داشتند که واقعاً از دید عموم بازدیدکنندگان، ناامید کننده به نظر می‌رسیدند. در اکثر موارد، گرچه برای تولید یا تیونینگ این نمونه ‌ها، گروه ‌های مهندسی گوناگون سعی بی ‌اندازه ‌ای داشته‌ اند، اما در حقیقت نتیجه ‌ی کار یک خودرو قابل احترام نبود. در هر صورت نباید انتظار داشت همه ی کمپانی ‌ها همیشه بهترین محصولات را بسازند. در این مقاله چند خودروی عجیب و ناامیدکننده که در این نمایشگاه به نمایش درآمده بودند، معرفی خواهد شد. گر چه قضاوت در خصوص این نمونه ‌ها، به ویژه طراحی و ظاهر آن‌ ها به طور کامل سلیقه ‌ای می باشد، اما می ‌توان گفت که بیشترین نقد منفی را از بازدیدکنندگان، کسب کرده اند.

احیای لانچیا استراتوس

کمپانی طراحی و مهندسی ایتالیایی منیفتورا اتومبیلی تورینو (Manifattura Automobili Torino) یا به اختصار MAT با هدف تولید نسخه افسانه ‌ای لانچیا استراتوس (Stratos) محصول خود را با عنوان «استراتوس جدید» به ژنو آورده بود. MAT Stratos بر اساس شاسی فراری430 اسکودریا به همراه پیشرانه ‌ی هشت سیلندر v شکل تنفس طبیعی و حداقل نیروی ۵۴۰اسب بخار و گشتاور ۵۱۹نیوتن ‌متر در اندازه محدود ۲۵دستگاه ساخته خواهد شد.

مسلما سعی و کوشش گروه طراحی این شرکت ایتالیایی با مدیریت پائولو گارلا مشهور نتیجه نداده است و استراتوس MAT به هیچ عنوان جذابیت استراتوس لانچیا را ندارد. با کنار یکدیگر قرار دادن طراحی ناپخته، ناهماهنگ و ناامیدکننده و البته پانصد هزار یورو (تقریبا ۶۱۶هزار دلار) در کنار مبلغ پایه برای خرید فراری 430، استراتوس MAT یکی از ناامیدکننده ‌ترین خودروهای ژنو سال جاری بوده است.

سین‌ کارز Sin S1

چندی پیش خبر از معرفی سوپراسپرت پلاگین هیبرید کمپانی بلغاری سین کارز (Sin Cars) در نمایشگاه خودروی ژنو۲۰۱۸ دادیم. این برند تا حدودی ناآشنا با نسخه جدید Sin S1 همه را به دو علت به طور کامل متفاوت متعجب کرد. این نسخه در کلاس خودروهایی قرار گرفته است که اجزا و پنل ‌های گوناگونی آن از تمام بدنه تا اجزای کابین قابل تعویض می باشد. به طور مثال می ‌توان پنل ‌های گوناگون بدنه را با سایر پنل ‌های دیگر عوض کرد و نمای خودرو را به طور کامل متفاوت نشان داد. مدیران سین‌ کارز، Sin S1 را به عنوان خودروی مدول با قیمت مطلوب معرفی کردند. ولی به ‌نظر نمی ‌رسد که قیمت اصلی ۴۹هزار و ۹۰۰دلار برای این خودروی عجیب با پیشرانه‌ ی هشت سیلندر V شکل جنرال موتورز برای مشتریان جذاب باشد.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو با تیونینگ منصوری

درست سال قبل در ژنو بود که نمونه استیشن شوتینگ ‌بریک سدان لوکس پورشه پانامرا معرفی شد. مسلما خودروهای استیشن مشتریان بسیاری را در بازار اروپا دارند و قرار گرفتن برند پورشه در کنار این نسخه، رویداد خوشایندی بود. مورد نهایت ظرافت و تعادل گروه طراحی پورشه، در تیونینگ منصوری از پانامرا اسپرت توریسمو و شلوغ ‌کاری بی حد مشخص می باشد. مهندسین برند منصوری با کم کردن ارتفاع و تزئینات فیبرکربن (تکنولوژی کامپوزیت شکل داده شده) در قسمت های گوناگون بدنه در کنار رنگ قهوه ‌ای و رینگ‌ های حدودا برنزی، پورشه‌ ی لوکس را مناسب سلیقه ‌ی کودکان تبدیل کرده ‌اند. البته ۹ مدل خودروی منصوری، کم و بیش شایسته‌ ی وجود در این لیست را دارند.

لندرور دیفندر110 با شش چرخ

کمپانی تولید بدنه و کوچ ‌بیلدینگ (Coachbuilding) بریتانیایی فعال در زمینه ی تیونینگ و شخصی‌ سازی با عنوان کمپانی کامیون چلسی (Chelsea Truck Company) نسخه های گوناگونی نظیر لندرور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس G کلاس را سفارشی ‌سازی خواهد کرد. تازه ترین محصول این کمپانی با همکاری برند طراحی کان دیزاین (Kahn Design) فلایینگ هانتزمن (Flying Huntsman)، مدل سه محوره از لندرور دیفندر افسانه ‌ای می باشد.

لندرور دیفندر به اندازه ی یک خودروی افسانه ‌ای آف ‌رود می باشد که نیازی به کپی‌ برداری از G واگن شش چرخ مرسدس ندارد. ولی ناامیدکننده ‌ترین مورد در هانتزمن، کپی ‌برداری نمی باشد؛ بلکه کیفیت پایین تولید و مونتاژ پنل ‌های آن می باشد که حتی با مشاهده تصاویر پخش شده در فضای مجازی می‌ توان به آن پی برد.

کوربلاتی میسل

دائما باید انتظار یک نسخه مفهومی قابل چشمگیری را در نمایشگاه خودروی ژنو داشت. ابرخودروی مفهومی کمپانی تازه احداث شده کوربلاتی (Corbellati) با اداعاهای بزرگ و رنگ خیلی عجیب سفید روی بدنه ‌ی فیبرکربن در ژنو حضور داشت. این هایپرکار با عنوان میسل (Missile، به معنای موشک) از پیشرانه ‌ی هشت سیلندر V شکل نه لیتری با نیروی ۱۸۰۰اسب بخار و گیربکس شش سرعته‌ ی دستی بهره می برد. پیش از این که بر سر گیربکس شش سرعته دستی و ترکیب آن با پیشرانه ‌ی نه لیتری و گشتاور گفت و گو شود، باید بدانید که میسل با ادعای باورنکردنی حداکثر سرعت پانصد کیلومتر بر ساعت معرفی شده است. تنها یک دید کوتاه به رنگ بدنه‌ و طراحی آن که گویا نیمه‌ کاره رها شده است، برای گذاشتن آن در لیست عجیب‌ ترین خودروهای ژنو۲۰۱۸ در کنار محصولات منصوری کافی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.