#


خودروهای ستاره های بالیوود چیست؟

4 نوامبر 2018 بدون نظر 7004 بازدید

خودروهای ستاره های بالیوود چیست؟

آشنایی با خودروهای ستاره های بالیوود

بالیوود دنیای مخصوص خود را دارد و علاوه بر مردمان کشور هفتاد و دو ملت، مردم کشورهای دیگر هم به این سینما علاقه بسیاری نشان می‌ دهند و این موضوع بالیوود را به یکی از پرکار ترین سازندگان فیلم در جهان تبدیل کرده است.

کاملاً معلوم است کار و تلاش در هر حوزه ای ثروت و دارایی را هم به دنبال خود دارد و به لطف اقتصاد فوق العاده بالییود، هنرمندان معروف حاضر در فیلم ‌های هندی به حدی پول به دست می آورند که حساب آن از دست شان در رفته است. این مبالغ صرف موارد زیادی می‌ شود که یکی از مهم ‌ترین آن‌ اتومبیل های زیر پای آن ها است. بنابراین قصد داریم ببینیم هنرمندان حال حاضر بالیوود چه خودروهایی سوار می ‌شوند.

آمیتا باچان

بزرگ سینمای هند، هنرمند هزاره و پادشاه بالیوود فقط قسمتی از القابی است که آمیتا باچان با آن ‌ها خطاب می‌ شود. این هنرمند۷۶ ساله نخستین بار در سال۱۹۶۹ با فیلم سیاه و سفید هفت هندی وارد دنیای بازیگری و سینما شد و از آن موقع تاکنون همواره موفق بوده و افتخارات بسییاری را به دست آورده است.

کسب این افتخارات باعث شده است پول خوبی هم برای آمیتا به دنبال داشته باشد و عنوان شده است که چیزی بیشتر از بیست اتومبیل دارد، رنج‌ روور، بنتلی کنتیننتال جی ‌تی، بی‌.‌ام‌.‌و، مرسدس بنز و چند خودروی گران قیمت دیگر را می‌ توان از نام ‌هایی دانست که در کلکسیون اتومبیل های آمیتا باچان به چشم می ‌خورد.

نکته جالب توجه اینجاست که آمیتا باچان یک خودرو رولز رویس فانتوم هم دارد که از طرف دوست بهترین دوستش ویدهو وینود چوپرا به او هدیه شده است. یک خودروی مینی‌ کوپر اس هم در بین کلکسیون اتومبیل های آمیتا باچان دیده می شود که پسر و نوه ‌اش به او هدیه داده ‌اند.

سلمان خان

این هنرمند معروف سینمای هند کارنامه کاری خیلی پر افتخاری دارد و در بیشتر از پنجاه فیلم ایفای نقش کرده است. سلمان خان از سال۱۹۸۸ در سینمای بالیوود بازی می کند و با بازی در فیلم «منه پیار کیا»، تولید سال۱۹۸۹ به معروفیت رسید. این فیلم در سینمای دنیا هم با رونق زیادی مواجه شد و به یکی از پر فروش‌ ترین فیلم ‌های دهه۹۰ تبدیل شد. این کار مسیر سلمان خان را برای حضور پررنگ تر در فیلم ‌های بالیوودی باز کرد و پول زیادی از این کار به دست آورد.

این سرمایه خرج موارد مختلفی شده است که در میان آن‌ ها اتومبیل های سلمان خان بیشتر به چشم می آید. این هنرمند سینمای بالیوود در کلکسیون شخصی خود آئودی آر ۸، آئودی کیو ۷، بی‌.‌ام‌.‌و ایکس۶ و لندروور وُوگ را نگه ‌داری می ‌کند.

عامر خان

اغلب ایرانی ‌ها عامر خان را بیشتر با اسم امیر خان می ‌شناسند، او یکی از بهترین ستاره های سینمای بالیوود است و سابقه داوری در جشنواره فیلم برلین را هم در کارنامه کاری خود دارد. عامر خان در یک خانواده مسلمان متولد شد و بعد از ایفای نقش در فیلم «قیامت سی قیامت تک» در سال۱۹۸۸ شناخته شد و از آن زمان تا به امروز همیشه شاهد فیلم‌ های جذابی از عامر خان بوده ‌ایم.

این روزها عامر خان در سن۵۳ سالگی به سر می برد و مثل دیگر همکارانش علاقه زیادی به گشت و گذار با اتومبیل های گران ‌قیمت و لوکس دارد. به همین خاطر نمونه باز‌سازی شده از خودروی رولز رویس گوست را در کلکسیون خودروهای خود نگهداری می کند. نکته جالب اینجاست که عامر خان سومین شهروند در هند به حساب می آید که یک خودروی مرسدس بنز اس۶۰۰ دارد، علاوه بر او فقط نخست وزیر سابق هندوستان و یکی از تاجرین ثروتمند این کشور مالک این خودروی گران ‌قیمت می باشند.

شاهرخ‌ خان

در سینمای هندوستان شاهرخ خان را با لقب پادشاه بالیوود خطاب می کنند و بیشتر از۵۵ فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود دارد. شاهرخ خان در حال حاضر حدود۵۲ سال سن دارد و در یک خانواده مسلمان متولد شده است. نکته جالب توجه اینجاست که شاهرخ خان علاوه بر حضور بسیار فعال در حرفه سینما، اهل فعالیت ‌های اجتماعی هم می باشد و به همین دلیل با اعضای کابینه دولت اسرائیل که به هند سفر کرده بودند دیدار نکرد تا ناراحتی خود را به دولت این کشور ابراز کند.

هم اکنون شاهرخ خان به ‌عنوان پر درآمد ‌ترین هنرپیشه بالییود محسوب می ‌شود و لوکس ‌ترین اتومبیل های دنیا را می ‌توانید در کلکسیون‌ خودروهای این شخص پیدا کنید. جدیدترین مدل بی‌.‌ام‌.‌و کوپه، رولز رویس فانتوم، بنتلی کانتیننتال جی‌ تی، میتسوبیشی پاجرو، تویوتا لند کروزر، بی‌.ام.‌و سری ۶، آئودی کیو ۶ و چند دستگاه از خودروهای سری۷ بی‌.‌ام.‌و را می ‌توان از اتومبیل هایی نام برد که در کلکسیون شاهرخ خان به چشم می‌ خورد.

پریانکا چوپرا

پریانکا یکی از سودآور ترین هنرمندان بالیوود است و در سال۲۰۰۸ با ایفای نقش در فیلم «دوستانا» ثابت نمود که یکی از برترین هنرپیشه های زن بالیوود است. پریانکا چوپرا۳۶ سال سن دارد و علاوه بر بازیگری به عنوان یک هنرمند معروف و فعال مدنی در هندوستان شناخته می ‌شود.

نکته جالب اینجاست که پریانکا وسواس خیلی زیادی در انتخاب اتومبیل دارد و امکان دارد مثل همکاران دیگرش خودروهای زیادی را در کلکسیون خود ندارد ولی بهترین مدل‌ های خودرو را در اختیار دارد. در این خصوص می‌ توان به یک نمونه باز‌سازی شده از رولز رویس گوست اشاره نمود، یک اتومبیل بی‌.‌ام‌.‌و سری۷ با رنگ سفید و مرسدس بنز کلاس E را می‌ توان از دیگر اتومبیل های پریانکا چوپرا نام برد. علاوه بر این خودروها پریانکا یک پورشه کاین هم دارد.

ریتیک روشن

ما ایرانی ‌ها ریتیک را بیشتر به اسم هیتریک می‌ شناسیم، او یکی از گران ‌قیمت ‌‌‌ترین ستاره های بالیوود محسوب می شود و علاوه بر بازیگری ید طولایی در رقص و آواز دارد. نکته جالب اینجاست که دست راست ریتیک شش انگشت دارد و با توجه به این که برداشتن این انگشت با یک عمل جراحی نه خیلی سخت انجام می ‌شود، ولی ریتیک ترجیح داده است که این انگشت اضافه را قطع نکند. او ادعا می کند این انگشت برای او شانس به همراه دارد!

در حال حاضر ریتیک روشن۴۴ سال سن دارد و هنوز هم به عنوان یکی از  برجسته ترین هنرمندان بالیوود به حساب می آید، این موفقیت پول زیادی را هم برای ریتیک به همراه داشته و خودروهای گوناگونی را از برند‌های بی.‌ام‌.‌و در کلکسیون خودروی ریتیک روشن شاهد هستیم. ریتیک علاوه بر بی.‌ام‌.‌و یک خودروی پورشه کاین هم در پارکینگ خود دارد و خودروهای رنج روور اسپرت، مرسدس‌ بنز کلاس اس و جگوار ایکس را در کلکسیون خودروی این هنرمند می ‌توان مشاهده کرد.

سیف علی خان

این هنرپیشه پر طرفدار در یک خانواده مسلمان به دنیا آمد و ریشه‌ ‌اش به کشور افغانستان باز می ‌گردد. در حال حاضر سیف علی خان۴۸ سال سن دارد و آن طور که باید و شاید موفق نشده است تا مانند دیگر ستاره های مرد بالیوود افتخار به دست آورد ولی باز هم به اندازه ‌ای سرمایه و ثروت دارد که بتواند هر خودرویی که قصد خرید آن را داشته باشد را سوار شود.

یک فورد موستانگ بی نظیر آمریکایی، رنج‌ روور، بی‌.‌ام‌.‌و سدان از سری ۷، لکسوس ۴۷۰، تویوتا لند کروز و آئودی آر۸ اسپایدر را می ‌توان از اتومبیل هایی دانست که سیف علی خان آن ها را در اختیار دارد.

سانجی دات

این هنرمند بالیوود هم که هم اکنون۵۹ سال سن دارد در بین طرفداران با نام سانجو بابا هم خطاب می ‌شود. او در یک خانواده کاملاً هنری متولد شده است و پدرش هم بازیگر سرشناس بالیوود بود. چهره خشن سانجی موجب شده است تا اغلب در نقش ‌های منفی بازی کند و انصافاً هم باید گفت کارکتر آدم ‌های بد فیلم را به خوبی ایفا می ‌کند.

اولین همسر سانجی به سرطان مبتلا شد و دار فانی را وداع گفت، پس از مدتی هم به او اتهام همدستی در بمب‌ گذاری‌ های تروریستی در هندوستان نسبت داده شد و مدتی را در زندان سپری کرد ولی بعد از ثابت شدن بی گناهی از زندان آزاد شد و موفق شد تا مشکلات را پشت سر بگذارد و روی پای خودش بایستد تا باز هم شاهد حضور درخشان سانجی در بالیوود باشیم.

فراری ۵۵۹، آئودی آر ۸ کوپه، بی‌.‌ام.‌و سری ۷، یکی از مدل‌ های شاسی ‌بلند لکسوس، مرسدس بنز سری M و آئودی کیو۷ را می ‌توان از خودروهایی عنوان کرد که در کلکسیون سانجی دات دیده می شود. علاوه بر این این خودروها یک پورشه شاسی ‌بلند، تویوتا لند کروز و رولز رویس گوست را هم می ‌توان از خودروهای دیگری گفت که سانجی دات صاحب آن ‌ها می باشد.

اجی دیوگن

اجی پسر یکی از سرشناس ترین کارگردانان بالیوود می باشد و به خاطر اسم و رسم پدر و همین طور استعداد درونی که خود او دارد موفق شده تا پله ‌های سینمای بالیوود را خیلی سریع بالا برود و به افتخارات بسیاری دست پیدا کند.

اجی دیوگن برای نخستین بار در فیلم «پهول کانتی»، بازی کرد و این فیلم فروش خیلی خوبی داشت. در نهایت بعد از این فیلم سالی یکی دو مرتبه در فیلم ‌های گوناگون ایفای نقش کرد و کارنامه خیلی پرکاری را برای خود به ارمغان آورده است.

از کلکسیون خودروهایی که اجی دیوگن مالک آن ها می باشد می توان به یک دستگاه مازراتی کوآرتوپورته، فراری، رنج‌ روور رُوگ، یک مدل سفارشی از تویوتا سلیکا، مرسدس بنز کلاس زد، بی‌.‌ام‌.‌و زد۴ و نمونه ای قدیمی محصول سال۱۹۶۷ از یک خودرو که در فیلم روزی روزگاری در بمبئی مورد استفاده قرار گرفته بود اشاره کرد.

کاترینا کایف

این هنرمند جذاب سینمای بالیوود اصالتاً هندی انگلیسی است و بعد از ایفای نقش در فیلم «ویپول شاه» به شهرت رسید. کاترینا کایف در سینمای بالیوود به عنوان یک ستاره زن خیلی با جرأت و جسارت شناخته می‌ شود که نقش‌ های نا متعارف و دشواری را بر عهده می‌ گیرد و خیلی خوب از عهده اجرای آن ‌ها بر می ‌آید.

کاترینا کایف علاوه بر داشتن یک صورت زیبا و جذاب، از اندام خوب و خوش‌ تراشی هم برخوردار می باشد و به همین خاطر طرفداران به او لقب باربی هالیوود را داده ‌اند.

کاترینا علاقه زیادی به خودروهای آئودی دارد و یک آئودی کیو۷ را علاوه بر خودروی آئودی کیو۳ می ‌توان در کلکسیون خودروهای این ستاره زیباروی بالیوود پیدا کرد.

رانبیر کاپور

تجربه نشان داده است که رسیدن به موفقیت در بالیوود موروثی است و اغلب ستاره های موفق بالیوود به خاطر یکی از بستگان خود به اسم و رسم خوبی دست پیدا کرده ‌اند. این واقعیت در مورد رانبیر کاپور هم درست است.

در صورتی که از طرفداران قدیمی بالیوود باشید احتمالاً نام راج کاپور، هنرپیشه اسطوره هندی به گوش تان خورده است. نکته جالب اینجاست که رانبیر کاپور نوه راج کاپور است و فیلم ‌هایی که رانبیر در آن‌ ها ایفای نقش می ‌کند، همواره به پر فروش‌ ترین فیلم های بالیوود تبدیل می‌ شود.

اگر نگاهی به کلکسیون خودروهای رانبیر بیندازید خواهید دید که او عاشق خودرو است و یک آئودی آر ۸، رنج روور، مرسدس بنز جی‌۶۳ ای‌.‌ام.‌جی را می‌ توان از بهترین اتومبیل هایی نام برد که رانبیر آن‌ها را سوار می شود.

بیپاشا باسو

بیپاشا یکی از ستاره های نسبتاً قدیمی بالیوود می باشد که از سال۲۰۰۱ تا به حال فعالیت خیلی خوبی در صنعت سینمای هندوستان داشته است. این هنرمند خوش چهره بالیوودی در حال حاضر۳۰ سال سن دارد و در بیشتر از سی فیلم موفق و پرفروش بازی کرده است.

باسو علاقه زیادی به پورشه کاین دارد و علاوه بر این خودرو یک فولکس‌ واگن قورباغه ‌ای هم دارد که به عنوان یک خودروی نوستالژیک در کلکسیون خودروهای خود نگهداری کرده است. یک آئودی کیو۷ و مرسدس کلاس اس را می‌ توان از خودروهای دیگر بیپاشا نام برد.

آکشی کومار

آکشی از آن دسته از هنرمندان بالیوود می باشد که علاقه مندان او ادعا می کنند که هیچ وقت پیر نمی ‌شود و با توجه به این که مرز پنجاه سالگی را هم رد کرده است ولی همواره جوان و جذاب دیده می شود. آکشی کومار نخستین بار در فیلمی به اسم «سوگند»، محصول سال۱۹۹۱ بازی کرد از آن زمان تا به حال در بیشتر از صد فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

این فیلم ‌ها جوایز متنوعی را از جمله جایزه «پادما شری» را برای وی به ارمغان آورده‌ است. این را هم باید بگوییم که آکشی کومار دوره ورزش‌ های رزمی را هم در هند گذرانده و دارای کمربند سیاه تکواندو هم می باشد. همین طور او در تایلند یک در دوره آموزشی موی تای حضور داشته و به همین خاطر در فیلم ‌های اکشن و پر زد و خورد شاهد هنرنمایی خاص آکشی کومار هستیم.

آکشی را اغلب سوار بر یک اتومبیل فیات می ‌بینیم، در حالی که در کلکسیون او خودروهایی از برندهای مرسدس و هوندا هم دیده می شود. بنتلی کانتیننتال و یک پورشه کاین که در هندوستان خخیلی طرفدار دارد هم از خودروهای دیگر آکشی کومار محسوب می شود.

جان آبراهام

این هنرمند سینمای بالیوود ریشه پارسی دارد و نام فارسی او فرهان است. مادر وی زنی با اسم فیروزه است و پدرش اصالتاً هندی است. جان آبراهام با۴۵ سال سن در بین هنرپیشه‌ های دیگر بالیوود کارنامه خیلی پرکاری را ندارد و فقط در طول دوره حرفه ‌ای خود در حدود سی فیلم ایفای نقش کرده است ولی همه ی این فیلم ‌ها فروش خیلی خوبی را تجربه کرده‌ اند و موجب شده تا جان آبراهام ولخرجی زیادی برای خریدن خودرو انجام دهد.

اطلاعات کاملی در خصوص کلکسیون خودورهای جان آبراهام به دست نرسیده است و در بیشتر مواقع او را سوار بر یک مدل سفارشس شده از لامبورگینی گالاردو مشاهده کرده اند. با این وجود می ‌توان گفت آبراهام امکان دارد سلیقه خیلی خوبی در انتخاب خودرو دارد و سوار بر یکی از بهترین خودورهای حال حاضر دنیا در خیابان ‌های هندوستان چرخ می ‌زند.

شاهد کاپور

شاهد فرزند یکی از هنرمندان نسل قدیمی فیلم ‌های کلاسیک هندوستان است و مادرش هم از رقصنده ‌های قدیم هندوستان به حساب می آید. در نهایت شاهد کاپور علاوه بر تسلط به حوزه بازیگری رقصنده خیلی خوبی هم می باشد و همان ‌طور که شما اطلاع دارید این قابلیت برای موفقیت در فیلم ‌های هندی یک امر خیلی مهم به شمار می رود.

شاهد کاپور فیلم ‌های پر فروش زیادی را در کارنامه کاری خود دارد و سرمایه حاصل از این فیلم ‌ها را خرج خودروهایی نظیر مرسدس بنز جی ‌ال کلاس، رنج روور و جگوار ایکس کی‌‌.آر.اس کرده است.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.