#


نگاهی بر تاریخ پژو از گذشته تا کنون

پژو
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1763 بازدید

نگاهی بر تاریخ پژو از گذشته تا کنون

نگاهی بر تاریخ پژو از گذشته تا کنون

یکی از مهم تری برندهای ماشین در فرانسه پژو است که بخشی از PSA Peugeot Citroen رتبه دوم از بزرگ ترین خودروسازی های جهان را به اختیار خود در آورده است که هم اکنون در اروپا مشغول به تولید است. این شرکت 201690 کارمند دارد. در سال 1810 میلادی این شرکت خانوادگی شروع به کار کرد.

امیلی پژو در سال 1858 میلادی علامت تجاری پژو را به شکل شیر تایید کرد و این شرکت نخستین خودروی خود را در سال 1891 میلادی وارد بازار کرد.
این خانواده در قرن 18 تصمیم گرفتند که دست به تجارت بزنند و برای محصولاتی مانند قهوه، فلفل و نمک آسیاب تولید کنند. بعد از تولید ژیفون دامن توانستند دوچرخه را وارد بازار کنند.

نخستین دوچرخه به نام LE Grand BI توسط آرمند پژو که از نوع penny farthing بود در سال 1882 به بازار معرفی شد. چرخ جلوی این دوچرخه بزرگ و چرخ عقب آن کوچک است و تولید این دوچرخه تا چند سال اخیر ادامه داشت.
آرمند کم کم علاقه خود را به صنعت اتومبیل نشان داد و با مشورت با اشخاصی نظیر گاتلیب دیملر به این نتیجه رسید که می تواند این کار را انجام دهد. نخستین اتومبیل پژو که تنها چهار نمونه داشت در سال 1889 میلادی تولید شد. موتور بخار این خودرو بسیار سنگین بود و فضای زیادی را در بر می گرفت و برای گرم شدن به مدت زمان زیادی نیاز داشت. استفاده از موتور بخار در سال 1890 ممنوع شد و به تولید کنندگان اتومبیل پیشنهاد شد که از موتورهای سوختی در خودروها استفاده کنند. این موتورهای سوختی توسط پانهارد و تحت لیسانس دیملر تولید شده بود.

پژو

پژو

این خودرو نسبت به نمونه های قبلی خود پیشرفته تر بود. کم کم ماشین های بیشتری ساخته شد. تعداد 29 خودرو در سال 1882میلادی، تعداد چهل خودرو در سال 1884 میلادی ، تعداد 72 خودرو در سال 1895 میلادی ،تعداد 156 خودرو در سال 1898 میلادی و در انتها تعداد 3000 خودرو در سال 1899 میلادی تولید شد. نخستین شرکتی که برای خودروهای خود از چرخ های لاستیک دار استفاده کرد پژو بود. همچنین نخستین شرکتی بود که در سال 1894 میلادی با 5 خودرو در مسابقات رالی پاریس شرکت کرد و توانست به رتبه های دوم، سوم، و پنجم دست پیدا کند.

این شرکت توانست در سال 1896 میلادی اولین موتور را تولید کند و دیگر به خرید موتور از دیملر نیازی نداشت. قدرت اولین موتور تولیدی 6 کیلو وات بود که در قسمت عقب موتور به شکل افقی قرار می گرفت.
شرکت پژو در سال 1907 میلادی توانست نخستین موتور 6 سیلندر خود را به نمایش بگذارد و تونی هوبر به عنوان تولید کننده موتور همکاری اش را با این شرکت شروع کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.