#


بررسی ویژگی های خودروهای خودران

23 می 2019 بدون نظر 1531 بازدید

بررسی ویژگی های خودروهای خودران

اولین گامی که برای هوشمندسازی خودروها در پیش گرفته شده است دست یافتن به خودروهایی خودران و یا نیمه خودران بوده است در مرحله بعد نیز شرکت ها به دنبال این بوده اند تا خودروهایی را بسازند که بتوانند به صورت خودران باشند و کاملا ذر این زمینه هوشمند عمل کنند. امروزه و در این زمینه خودروهای شرکت تسلا نیز وارد بازار شده اند که توانسته است در این زمینه دیده شوند.در خودروهای خودران از هوش مصنوعی نیز استفاده شده است و در ادامه به بررسی این ویژگی ها در خودروهای خودران می پردازیم.

خودران

ویژگی های خودروهای خودران

1-ترمز هوشمند :از جمله سیستم هایی که در ترمز کردن خودرو بسیار تاثیرگذر است می توان به سیستم ترمز آن اشاره کرد . این باعث می شود تا راننده راحت تر بتواند پدال ترمز را بفشارد و فشار در روغن ترمز به صورت خودکار صورت می گیرد. البته دانشمندان امروزه ویژگی های بسیار زیادی را از جمله سنسورها ، دوربین و سیستم برنامه نویسی را نیز به آن افزوده است که باعث شده است تا ترمز خودرو بسیار هوشمند شود . همین ویژگی باعث می شود تا خودرو بتواند مانع ها را تشخیص دهد و می تواند با اعمال میزان خاضی از ترمز از حادثه های بسیار زیادی جلوگیری کنند.

این ترمزها قادرند تا در هر لحظه با استفاده از سنسورها فضای روبه روی خودرو را اسکن کنند تا بتوانند در صورت به وجود آمدن هر شرایطی آن را کنترل کنند . در این ترمزهای هوشمند راننده هیچ کاری را انجام نمی دهد و با توجه به پردازشگرهایی که در این خودرو تعریف می شود می تواند سیستم را متوقف کند.

2-تشخیص دادن عابران پیاده :منظور از خوردوهای هوشمند این است که راننده کم ترین دخالت را در راه اندازی خودرو داشته باشد برای این که این سیستم به این هدف دست پیدا کند باید اطراف خود را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهد. کاری که عابرین پیاده انجام می دهند مسلما با خودروهایی که در اطراف حرکت می کنند متفوات است و به همین دلیل هم اگر در جهت عمودی با خودرو حرکت کندد باعث می شود تا احتمال به وجود آمدن خطرها نیز بیش تر شود .

این خودروها با استفاده از سیستم تشخیص عابران پیاده می توانند مانع هایی که در روبه روی خودرو وجود دارند را تشخیص دهند و در صورت این که تشخیص دهند موقعیت خطرناک است ترمز کنند.برای این که این سیستم افراد پیش رو را تشخیص دهد به سنسورها و دوربین هایی مجهز شده است .

3-تشخیص دادن تابلوهای ایمنی : خودروهای خودران دارای سیستم هایی هستند که می تواند محیط اطراف را اسکن کند و پس از آن نیز تابلوهایی که در کنار جاده قرار دارند را تشخیص دهد و بعد آن را روی صفحه نمایش کوچکتری نشان دهد و راننده را از آن ها مطلع کند.

سیستمی که در این خودرو وجود دارد به محض این که با این تابلوها رو به رو شد آن تابلو را ترجمه می کند و بعد از این که این تصاویر را تطبیق داد آن ها را برای راننده نمایش می دهد. این امکانات در خودروهای نیمه خودران این قابلیت را به راننده می دهد تا حتی اگر آن علائم را مشاهده نکرد بتواند از عوارض آن اطلاع یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.