#


با پرسرعت ترین شاسی بلندهای موجود در بازار جهانی در سال 2018 آشنا شوید

6 آوریل 2018 بدون نظر 1881 بازدید

با پرسرعت ترین شاسی بلندهای موجود در بازار جهانی در سال 2018 آشنا شوید

معرفی شاسی بلندهای سریع سال ۲۰۱۸ در بازار جهانی

تاپ‌ گیر، لیستی از پرسرعت ترین شاسی ‌بلندهای جهان در سال ۲۰۱۸ به انتشار گذاشته است که شامل مدل ‌هایی از جیپ، آلفا رومئو، بی ‌ام ‌و و پورشه می باشد.

به طور معمول هواداران خودروهای شاسی ‌بلند به دنبال تجهیزات بیش ‌تر، امکانات لوکس و مد روز می باشند؛ ولی بعضی از افراد از یک خودروی شاسی ‌بلند (با وجود وزن بالا)، انتظار سرعت بسیاری را دارند. تب سرعت هیچ‌ موقع فروکش نمی ‌کند و پیوسته جوانان به دنبال خودروهایی پرسرعت و چابک می باشند؛ در این بین تاپ ‌گیر (TopGear)‌ فهرستی از پرسرعت ترین شاسی ‌بلندهای بازار جهانی خودرو انتشار کرده است که چند مدل از بهترین خودروسازان در آن قرار می ‌گیرند. به طور معمول از حضور شاسی‌ بلندهای آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو و لامبورگینی اوروس همراه با جیپ گرند چروکی در این فهرست تعجب نمی‌ کنیم و حال، خودروهای جگوار F-Pace SVR و مازراتی لوانته تروفئو هم به باشگاه پرسرعت ترین شاسی‌ بلندهای دنیا پیوسته اند. همین موضوع موجب شده است رقابت داغ ‌تر گردد و هر روز شاهد نسخه ‌های پرسرعت تری باشیم. در این مطلب چند نمونه شاسی‌ بلند پرسرعت از نظر وب‌ سایت تاپ ‌گیر مورد بررسی قرار گرفته است و به بعضی از نکات جالب از این خودروها اشاره خواهد شد.

۱۰- بی ‌ام ‌و X5 و X6

تایم سرعت ‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۲ ثانیه

مهم ‌ترین نکته در مورد اتومبیل های تولیدی بی ‌ام ‌و X M این نیست که قدرت، سرعت یا مدل ظاهری متمایزی دارند. بلکه این چیزی می باشد که آن ‌ها بیش از هر اتومبیل دیگری، رانندگان دیگر را درباره بی ‌نظیر و ناعادلانه بودن شان گرد هم می آورد. اگر چه بی ‌ام ‌و X5/X6 در این فهرست تحت عنوان آخرین خودرو قرار می ‌گیرد؛ ولی این از کیفیت بالای رانندگی و راحتی زیاد سرنشین کم نمی کند.

۹- پورشه کاین توربو

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴.۱ ثانیه

پورشه کاین توربو جدید به اندازه همان نسخه توربو S قدیمی سریع است که حاکی از عالی بودن برای آینده دارد. البته نمی ‌توانیم تعجب خود را پنهان کنیم؛ چون به نظر می ‌آید که این میزان شتاب برای پورشه کاین یک مقدار محافظه ‌کارانه باشد. طبق معمول خودروهای تولیدی پورشه خیلی سریع می باشند و در این بین می ‌توان به پورشه 911 اشاره نمود؛ ولی بازار شاسی‌ بلندها کمی متفاوت با اتومبیل های سبک است و عوامل دیگری هم در این جریان دخالت دارند.

۸- جگوار F-Pace SVR

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۴.۱ ثانیه

به نظر می آید جگوار نیت دارد موتور ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندرش را در قالب بزرگ‌ ترین خودروی خود قرار دهد. این پیشنهاد خوبی می باشد؛ چرا که خودروی شاسی ‌بلند جگوار F-Pace با دریافت این موتور می ‌تواند ۵۴۲ اسب بخار قدرت تولید کند و به سقف سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

۷- بنتلی بنتایگا W12

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت‌: ۴.۰ ثانیه

بنتلی ادعا دارد که موتور۱۲ سیلندر W شکل با بهره ‌گیری از ۶۰۸ اسب بخار قدرت، توانایی این را دارد که به سقف سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تعجب ‌آور نمی باشد که قیمت اولیه این شاسی ‌بلند لوکس از ۲۲۵ هزار دلار آغاز می ‌شود؛ در ادامه باید بدانید که ملکه انگلستان با دیدن شاسی‌ بلند بنتلی بنتایگا W12 دستور داد نخستین خودروی خط تولید، خیلی سریع راهی قصر ناتینگهام شود. البته نمونه ارزان ‌تر این شاسی‌ بلند با موتور کوچک‌ تر خورجینی هشت سیلندر و سوخت دیزل، توانایی این را دارد که از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه طی کنند.

۶- شاسی ‌بلند مازراتی لوانته تروفئو

تایم سرعت ‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۹ ثانیه

در پایان شاسی ‌بلند مازراتی لوانته به موتور خورجینی هشت سیلندر تجهیز شد. موتور۳.۸ لیتری با توربو شارژ دوگانه توسط فراری تولید شده است و می ‌تواند ۵۸۲ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید کند. گفته شده است که سقف سرعت این خودروی منحصر به فرد ایتالیایی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد؛ با این تفاسیر مازراتی لوانته تروفئو یکی از سریع ‌ترین شاسی ‌بلندهایی می باشد که می ‌توان خریداری نمود.

۵- مرسدس AMG GLC 63 S

زمان سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۸ ثانیه

شاسی ‌بلند مرسدس AMG GLC 63 S بزرگ ‌تر و سنگین ‌تر از خودروی مرسدس بنز C63 است که از روی نمونه ی آن طراحی و تولید می ‌شود؛ ولی حتماً به معنای کندتر بودن نسبت به آن نیست. تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت از موتور، می ‌تواند بر مسائلی مثل وزن و خصوصیات فیزیکی غلبه نماید. مدل معمولی این کراس‌ اور می ‌تواند به سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و با بهره ‌گیری از بعضی گزینه ‌های اختیاری موتور، می ‌تواند به سقف سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.

۴- آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۸ ثانیه

همچون خودروی آلفا رومئو جولیا QV، در شاسی ‌بلند استلویو کوادریفوگلیو از موتور ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده می ‌شود که به معنی سرعت و چابکی بیشتر استلویو QV است. تایم کمتر از ۴ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت بدون حرکت، همراه با دست ‌یابی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در تایمی کمتر از ۹ ثانیه، این شاسی ‌بلند را به یکی از سریع ‌ترین خودروهای سایز بزرگی مبدل می ‌کند که خریداران علاقه ‌مند می ‌توانند بخرند.

۳- لامبورگینی اوروس

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۶ ثانیه

گفته شده است زمانی که شاسی ‌بلند لامبورگینی اوروس به بازار بیاید، متأسفانه با موتور خورجینی ۱۰ یا ۱۲ سیلندر عرضه نخواهد شد؛ ولی در عوض یک نمونه ۶۵۰ اسب بخاری از موتور خورجینی هشت سیلندر ۴ لیتری مجهز به دو توربوشارژر (همان ‌طور که در خودروهای آئودی و بنتلی مشاهده می ‌شود) زیر کاپوت اوروس قرار خواهد گرفت. استفاده از این موتور موجب می ‌شود که نه‌ تنها در زمان ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، بلکه دست ‌یابی به سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت هم محقق گردد.

۲- جیپ گرند چروکی ترک‌ هاوک

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۵ ثانیه

شاسی ‌بلند جیپ گرند چروکی ترک‌ هاوک به‌ عنوان یکی از سریع‌ ترین خودروهای موجود در رده سایز بزرگ، می‌ تواند در زمان ۳.۵ ثانیه (واقعا عالی برای یک موتور بنزینی و وزن بالا) از حالت بدون حرکت به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. زیر کاپوت از موتور خورجینی هشت سیلندر هل‌ کت با ۷۱۵ اسب بخار قدرت استفاده می ‌شود که به نوبه خود می ‌تواند به سرعتی برسد که هیچ خودرویی با این مشخصات و وزن نتواند به آن دست یابد.

۱- شاسی ‌بلند الکتریکی تسلا مدل X P100D

تایم سرعت‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۲.۹ ثانیه

شاید انتظار داشتید سریع‌ ترین شاسی‌ بلند، یک خودروی مجهز به موتور احتراق داخلی باشد و البته تعجبی هم ندارد؛ ولی باید بدانید که عنوان سریع ‌ترین شاسی ‌بلند در این فهرست به مدل P100D خودروی الکتریکی تسلا مدل X می ‌رسد که در مسابقه درگ واقعاً منحصر به فرد می باشد. اگر فردی نیاز به عملکرد بهتری از شاسی ‌بلند تسلا داشته باشد، می ‌تواند با پرداخت هزینه اضافی حدود ۵۷ هزار دلار (قیمت تقریبی یک پورشه کیمن)، سرعت بیشتر و البته شعاع حرکتی کمتری دریافت نماید.

مشخصات کلی خودرو

  • نام خودرو
  • کشور سازنده
  • سال ساخت
  • موتور
  • حجم موتور
  • حداکثر قدرت
  • حداکثر گشتاور
  • جعبه دنده
  • شتاب 0 تا 100
  • حداکثر سرعت
  • وزن
  • اندازه
  • فاصله بین دو محور
  • مصرف سوخت داخل شهر
  • مصرف سوخت خارج شهر
  • مصرف سوخت ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • استاندارد امنیت
  • میزان تولید co2
  • ترمز و پایداری
  • کیسه هوا
  • سیستم صوتی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.