#


انواع مسابقات موتور سیکلت در سطح بین المللی

مسابقات موتور سیکلت
13 نوامبر 2018 بدون نظر 2253 بازدید

انواع مسابقات موتور سیکلت در سطح بین المللی

با توجه به هیجان موجود در مسابقات موتور سیکلت و همچنین سود آوری بالای این ورزش، باعث آن گشت که کمپانی های بزرگ موتور سیکلت سازی و همچنین شرکت های دیگر اقدام به شرکت در این مسابقات کنند.

ورزش موتور سواری به دلیل دارا بودن هیجان زیاد، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده و همین امر موجب شد تا در این مقاله به برخی از مسابقات و نحوه ی اجراء آن در سرتاسر دنیا اشاره خواهیم کرد.

ورزش موتور سواری انواع مختلفی را در روش های متفاوتی همچون trials championship ، speed way GP ، موتور کراس، موتو GP اشاره کرد که هر کدام از موارد گفته شده از سبک های مختلفی برخوردار می باشد.

موتو GP

مسابقات موتور سیکلت

رشته موتو GP یکی از شناخته شده ترین و همچنین پر طرفدار ترین رشته ها در زمینه مسابقات می باشد که با دارا بودن بیش از 56 سال سابقه علاقه مندان فراوانی را جذب خود کرده است.

اولین دوره این مسابقات بعد از پایان جنگ جهانی اول در سال 1949 برگزار گردید و می توان گفت نکته ی که این مسابقات را از سایر مسابقات جدا می سازد نحوه ساخت این موتور سیکلت ها و تفاوت های ظاهری و سرعت بالای این موتور سیکلت ها اشاره کرد.

مسابقات موتور سیکلت

از دیگر تفاوت های موجود می توان به نوع لاستیک آنها اشاره کرد، زیرا نحوه تولید این لاستیک ها به گونه ای می باشد که راننده توانایی پیچیدن در سرعت های بالا و با زاویه های بیش از 65 درجه را خواهد داشت.

حجم این موتور سیکلت 1000 cc و قدرت آن بالغ بر 240 اسب بخار می باشد، که این امر سرعت این موتور سیکلت را تا 350 کیلومتر بر ساعت می رساند. می توان گفت تا حدود زیادی حکم رانان بر این مسابقات موتور سیکلت های ژاپنی می باشند.

مسابقات Trials championship

مسابقات موتور سیکلت

همان طور که میدانید این مسابقات با نام رقص باله با موتور در جهان شهرت دارد، یکی از نکانی که این ورزش را از باقی مسابقات موتور سواری متمایز می سازد این می باشد که سرعت در این مسابقات معنایی ندارد و معیار سنجش حفظ تعادل موتور سوار در مواجه با موانع موجود می باشد.

اگر شرکت کننده پای خود را در هر شرایطی یه زمین بگذارد این یک خطا محسوب شده و یک امتیاز منفی در کارنامه موتور سوار به حساب می آید و اگر موتور سوار 5 امتیاز منفی کسب کند مسابقه برای آن شرکت کننده به پایان خواهد رسید.

مسابقات موتور سیکلت

شخص موتور سوار تنها می تواند به عنوان همراه یا مربی یک فرد را همراه با خود در مسابقات داشته باشد. این ورزش به گونه ای می باشد که موتور سوار تا هنگامی که امتیاز های منفی آن به حد مشخص شده نرسد می تواند به مسیر خود ادامه داده و امتیاز های خود را افزایش دهد.

حجم موتور این موتور سیکلت 299 cc بوده و توانایی تولید 45 اسب بخار را دارا می باشد. این مسابقات اغلب در محیط های بسته و با موانع از پیش طراحی شده برگذار می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.