#


انواع مسابقات موتور سوار- قسمت 2

مسابقات موتور سواری
13 نوامبر 2018 بدون نظر 3949 بازدید

انواع مسابقات موتور سوار- قسمت 2

همانطور که در مقاله گذشته بیان شد مسابقات موتور سواری انواع مختلفی در زمینه های متفاوتی دارد که به دو مورد Trials championship و موتو GP اشاره و به طور مختصر به آنها پرداخته شد.

در این مقاله به سه مورد دیگر از این مسابقات پر از هیجان که نظر علاقه مندان فراوان و همچنین نظر بسیاری از کمپانی های معروف و نامی را برای سرمایه گذاری و کسب درآمد به خود جلب کرده اشاره خواهیم کرد.

مسابقات موتورکراس

مسابقات موتور سواری

این مسابقات را می توان به عنوان مسابقات موتور سیکلت های آفرودی نام گذاری کرد، که تفاوت های نسبت به سری مسابقات اندرو دارد.

نحوه ی ساخت و طراحی این مسابقات به گونه ی می باشد که نحوه استقامت این موتور سیکلت درپرش های بلند و داخل پیست می باشد.

مسابقات موتور سواری

نحوه ی ساخت این موتور سیکلت ها به گونه ای می باشد که توانایی تحمل ضرباتی با فشار 1 تن را نیز دارند. در این مسابقات موتور سیکلت ها با حجم های مختلفی همچون 125، 250 و 450 سی سی می توانند در پیست های که پر از ناهمواری های مختلفی برگذار می شود.

بطور معمول مسافتی که یک شرکت کننده در این سری مسابقات باید طی کند بین 10 تا 25 کیلومتر می باشد، که به دلیل آن که طول پیست های این مسابقات 1 کیلومتر می باشد شخص باید در حدود 10 تا 25 درو در پیست بماند و با موانع های مختلف و گوناگونی روبه رو شود.

مسابقات موتور سواری

نحوه ی امتیاز گیری در این مسابقات به این گونه می باشد که موتور سوار با سرعت بین 80 تا 100 کیلومتر به سراغ موانع رفته و پرش های خود را انجام می دهند و با انجام حرکات نمایشی در حین پرش و همچنین فرود سالم از داوران امتیازات مختلفی دریافت می کنند.

مسابقات رالی داکار

مسابقات موتور سواری

رالی داکار ابتدا در سال 1979 توسط تیری سابین که یک فرانسوی بود طراحی و به مرحله اجرای درآمد. وی زمانی که در بیابان های داکار گم شده بود به این فکر افتاد تا یک مسابقه از پاریس تا داکار که نام پایه تخت کشور سنگال است راه اندازی کند تا در فضایی مسابقات یک تغییر کلی ایجاد کند.

مسابقات موتور سواری

این مسابقه در طول مسافت حدود 8500 کیلومتر که در طی آن از کشور های همچون شیلی، آرژانتین و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی برگذار می شود. دو مورد اصلی برای شرکت کنندگان در این مسابقات وجود دارد، یک در مسیر پر از سختی این مسابقه باقی بمانند و دوم نیم نگاهی به پیروزی داشته باشند.

می توان گفت اغلب موتور سیکلت های موجود در این مسابقات دارای حجم موتور 450 تا 600 cc می باشند. در طول این مسافت استقامت موتور سوار از اهمیت بالای برخوردار است.

مسابقات موتور سواری

در سال 2008 به دلیل تحدیدات گروهک تروریستی القاعده این مسابقه نیمکار ماند و در حین این تحدیدات چندید بمب در طول مسابقات منفجر شد که منجرب به فوت یکی از شرکت کنندگان فنلاندی این مسابقه گردید.

کمک فنر های موجود در این موتور سیکلت در نوع خود منحصر به فرد می باشد که می توان گفت بخش عظیمی از ضربات را جذب کرده و کمترین فشار را به موتور سوار وارد می کند. معیار اصلی برای پیروزی در این نوع از مسابقه زمان ثبت شده توسط شرکت کنندگان می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.