#


الفارومئو جولیتا چه ویژگی هایی دارد؟

8 فوریه 2019 بدون نظر 2055 بازدید

الفارومئو جولیتا چه ویژگی هایی دارد؟

الفارومئو جولیتا از دسته خودروهای هاچ بک گران قیمت و مشهور  است این خودرو مدت زمان زیادی نیست که در بازارهای داخلی عرضه  می شود. الفارومئو جولیتا یک کوپه‌ی جذاب دیفرانسیل عقب مجهز به یک پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری بود. با گذشت سال‌ها، نسخه‌های متفاوتی از این خودرو تولید شده ان قدر که بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۵ حدود ۱۳۵ هزار دستگاه در نسخه‌های مختلف این خودرو تولید شده است.

ظاهر بسیار جذاب الفارومئو جولیتا از دلایلی بود که باعث محبوبیت ان شد شاید بتوان همین ظاهر جذاب ان را از دلایل موفقیت ان در بازار جهانی نامید. اگرچه این خودروی هاچ‌بک جز دسته خودروهای خانوادگی کوچک محسوب می‌شود؛ اما ویژگی‌های فنی و ظاهری آن باعث شده است تا مورد توجه جوانان نیز قرار بگیرد. الفارومئو بعد از 35 سال غیبت به ایران بازگشت و آلفارومئو در سال ۱۳۹۱ توسط شرکت آلفا موتور، که نماینده رسمی الفارومئو در ایران محسوب می شود،دوباره به ایران بازگشت و اولین محصول ان ها در کشور هم جولیتا بوده است.

جولیتا

مشخصات الفارومئو جولیتا

ابن خودرو علاوه بر ویژگی های ظاهری خوبی که دارد از لحاظ فنی نیز ویژگی های قابل توجهی دارد. ، کمپانی آلفارومئو دو پیشرانه را در اختیار مردم قرار داده است که عبارتند از پیشرانه‌‌های ۱.۴ لیتری و ۱.۷۵ لیتری است. مدل ۲۰۱۷ جولیتای به پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری که سوپر هم نام دارد عرضه می شود و برای نسخه‌ای که پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری که ولوچه هم می نامند ،عرضه می شود.البته هر دو پیشرانه چهار سیلندر و به سیستم توربوشارژ مولتی‌ایر آلفارومئو مجهز هستند.

نمونه‌ی ۱.۴ لیتری این قابلیت را دارد که بیشترین  قدرت ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است. پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری قادر است حداکثر قدرت ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و بیشترین گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نشان می دهد که این خودرو در دسته خودروهای به صرفه قرار دارد. مصرف سوخت کم در کنار حجم باک ۶۰ لیتری، باعث می شود تا شما مجبور نباشید در مسافت های کم بنزین بزنید.  این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۶ را به‌ دست اورد پس می توان ان را جز خودروهای دوست دار محیط زیست دانست.

آلفارومئو برای قسمت جلوی جولیتا از سیستم تعلیق مک‌فرسون و برای قسمت عقب آن از سیستم یکپارچه‌ی چند اتصاله استفاده کرده است.  در طراحی سیستم تعلیق این خودرو هماهنگی بسیار عجیبی دارد که باعث می شود جولیتا حتی در پیچ‌های تند هم ثبات و پایداری زیادی داشته باشد.

امکانات جولیتا

جولیتا با صفحه نمایش های ۵ و ۶.۵ اینچی وارد بازار می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو دست پیدا کرد. سیستم Uconnect نصب شده روی جولیتا استاندارد است. سیستم Uconnect در کنار سیستم صوتی حرفه‌ای Bose تجربه‌ای خارق‌العاده از موسیقی‌های مختلف برای شما رقم خواهد زد. این سیستم از طریق صفحه‌ی لمسی رنگی موجود در خودرو یا با استفاده از فرامین صوتی قابل کنترل است.

جولیتا دارای سیستم پیام خوان است که در هنگام رانندگی پیامک‌های دریافت شده  را برای شما خوانده تا مشکلی در رانندگی‌تان به وجود نیاید. همچنین با استفاده از سیستم استریم صدا می‌توانید بدون اتصال کابل، فایل‌های موسیقی یا رادیویی تحت وب گوشی هوشمندتان را از بلندگوهای خودرو پخش کنید.

این خودرو دارای یک سیستم پیشرفته است که با کمک ان می توانید از گره‌های ترافیکی پیچیده عبور کنید، محل دوربین‌های کنترل سرعت را نیز به شما هشدار می‌دهد و با توجه به سرعت میانگین شما بهترین مسیر را در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات جولیتا می‌توان به سیستم تهویه‌ی دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های تاشو عقب، چراغ‌های اتوماتیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم نشان‌گر باد تایرها، آینه‌های جانبی برقی، سیستم اتوماتیک استارت و خاموش کردن خودرو در ترافیک و استارت بدون کلید اشاره کرد.

قیمت جولیتا

قیمت بین المللی جولیتا سوپر مدل ۲۰۱۷، ۳۴۹۰۰ دلار و قیمت نسخه‌ی ولوچه ۴۱۹۰۰ دلار است. طی تماس با آلفا موتور (نماینده‌ی رسمی آلفارومئو در ایران) قیمت جولیتا سوپر مدل ۲۰۱۷، ۱۷۵ میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شد و موعد تحویل خودرو ۳۰ روزه است. آلفا موتور امکان پرداخت اقساطی را نیز در نظر گرفته است و مشتریان می‌توانند با پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان، مابقی قیمت خودرو را با اقساط ۶ یا ۱۲ ماهه بدون بهره پرداخت کنند. قیمت این خودرو شامل تمام هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌ی پلاک خودرو و ۱ سال بیمه‌ی بدنه می‌شود. آلفا موتور، جولیتا را با ۵ سال گارانتی یا ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد ارائه می‌کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.