#


استون مارتین: خودروی دوستدار طبیعت

استون مارتین
17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1191 بازدید

استون مارتین: خودروی دوستدار طبیعت

استون مارتین: خودروی دوستدار طبیعت

در سال 1913 شرکت استون مارتین به دست لیونل مارتین و رابرت بمفورت بازگشایی شد. آن ها با هم اقدام به فروش ماشین های کردند که توسط شرکت سینگر از منطقه ای در کالو استریت واقع در لندن بود. لیونل مارتین و رابرت بمفورت خودروهای جی دبیلیو کی و کالتروپ را در این بخش سرویس می کردند.

لیونل مارتین در آستون هیل که نزدیک آستون کلینتون بود در یک مسابقه شرکت کرد و سپس آن ها تصمیم گرفتند که ماشینی به نام خود بسازند. اولین خودرویی که به اسم استون مارتین ساخته شد به دست مارتین طراحی شده بود. این خودرو متشکل از یک موتور چهار سیلندری و بر روی اتاق یک ایزوتا فرانچینی مدل 1908 بود.
این دو نفر توانستند مالکیت بعضی مناطق را در هنیکر بر عهده بگیرند و بالاخره موفق شدند که در سال 1915 نخستین خودروی خود را بسازند.

به تازگی خودروی استون مارتین از پیشرانه جدید خود رو نمایی کرده که این پیشرانه 12 سیلندر است. علاوه بر این که قدرتمند است بیشتر دوستدار محیط زیست می باشد. این پیشرانه از توربو شارژر برای کوچک کردن حجم موتور به کار برده است. با ماهمراه باشید تا با جزئیات بیشتر این خودرو آشنا شوید.
بیش از 10 سال است که این خودروی شش لیتری 12 سیلندری خرجینی به نام استون مارتین وارد این شرکت شده است. شما می توانید پایه آن را در خودروهای 3لیتری شش سیلندری که به شکل V است را جستجو کنید.

به طور دقیق باید گفت که پیشرانه استون مارتین 5.9 لیتر حجم دارد و زاویه های بانک های سیلندر آن نسبت به هم 60 درجه است. فضای خالی که برای جا به جا کردن پیستون ها وجود دارد دقیقا 5935 سی سی می باشد. در مدت چند سال مهندسان گیدون به این نتیجه رسیدند که یک پیشرانه جذاب تری را وارد بازار کنند که عملکرد آن بسیار بالا باشد و پاسخگویی دریچه گاز آن بیش از حد سریع باشد و همچنین صدای دلنوازی داشته باشد.

استون مارتین

استون مارتین

پیشرانه جدید خودروهای استون مارتین در اواخر آوریل وارد سمپوزیوم بین المللی موتورهای احتراقی وین شد.
مدید بخش مهندسی استون مارتین برایان فیتسیموز است و او در این رابطه می گوید: پیشرانه دوازده سیلندری کامل شده و توسعه یافته تنفس طبیعی فعلی را اجتناب ناپذیر می کند. چون عوامل زیست محیطی و قانون های سختگیرانه ای که در این زمینه وجود دارد شرکت ها را مجبور می کند تا محصولات خود را ارتقا دهند.

موتور احتراقی جدید 5.2 لیتر است که دوازده سیلندر دارد و شبیه Vمی باشد که این پیشرانه شامل قطر پیستون 89 میلی متری و طول شاتون 68.7 میلی لیتری است.این شرکت دو توربو شارژر دوقلو به این خودرو اضافه کرده است.
مهندسان استون مارتین توانستند سیسمی را طراحی کنند که مانند خودروسازان دیگر نیازی نیست سیلندرها را به طور کامل از مدار خارج کنید بلکه فقط سوپاپ های شش سیلندر غیر فعال به شکل معمولی به کار خود ادامه می دهد. این پیشرانه می تواند زمانی که ماشین با یک حرکت ثابت در بزرگ راه ها و یا در ترافیک است یکی از بانک های سیلندر را غیر فعال می کند تا از مصرف سوخت کاسته شود.
این پیشرانه توانی بر حسب 600 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه دارد و هم اینکه گشتاور تولیدی آن 568 پوند فوت در 1750 دور در دقیقه می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.