#


از خودروهای برقی بیش تر بدانید

22 می 2019 بدون نظر 1423 بازدید

از خودروهای برقی بیش تر بدانید

در سال های اخیر خودروهای برقی در نمایشگاه های خودروهای جدید بسیار یافت می شوند و شرکت های خودروسازی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. همه روزه نیز شرکت ها و اشخاص مختلفی روی این خودروهای برقی تمرکز می کنند و درنهایت نیز تعداد این خودروها روز به روز در دنیای ماشین بیش تر می شود و بر قابلیت های آن ها نیز افزوده می شود.

برای اولین بار در سال 1830 خودروی برقی در راوپا ساخته شد و این خودرو به یک گاری شبیه بود که تنها دو چرخ داشت . این خودروی برقی اولیه را فردی به نام رابرت اندرسون اختراع کرده است .

پس از آن نیز اولین تاکسی های برقی در نیویورک اختراع شدند. بعد از آن نیز خودروی برقی در بلژیک ساخته شد که قادر بود به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد درست از همین زمان بود که خودروهای برقی در تمام جهان شناخته شده بودند.بعدها خودروهای برقی بسیار زیادی وارد بازار شد که باعث شد تا کشورهای زیادی در این زمینه به سرمایه گذاری بپرازند.

شرکت تسلا امروزه از شرکت هایی است که در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی کرده است و همین نیز باعث شده است تا در بین تولید کننده ها از همه برندها برتر باشد و توانسته است 60 هزار دستگاه خودرو را تولید کرده و روانه بازار کند.

خودروهای برقی

میزان تولید خودروهای برقی

در سال 2016 میزان خودروهای برقی به فروش رسیده در کل دنیا برابر 80 میلیون بوده است و اما این تعداد در سال 2010برابر 400 میلیون خودرو بوده است . البته از این تعداد در 10 کشور خاص تعداد فروش خودروهای برقی به بیش ترین میزان خود رسیده بوده است که برخی از آن ها عبارتند از : نروژ ، سوئد ، چین و …

تفاوت خودروهای برقی و هیبریدی در چیست ؟

خودروهای برقی برای این که حرکت کنند تنها از نیرویی استفاده می کنند که از یک موتور الکتریکی بدست می آید و این خودروها باتری هایی را دارند که می توانند در ایستگاه های مخصوصی شارژ شوند و با توجه به توانی که دارند قادرند تا مسافتی را برابر 100 تا 400 کیلومتر طی کنند.

خودروهای هیبریدی آن دسته از خودروهایی هستند که برای این که حرکت کنند نیاز دارند تا از چند منبع قدرتی استفاده کنند. تکنولوژی هایی که در این خودروها استفاده می شود بسته به شرکت سازنده آن می تواند بسیار با هم فرق داشته باشد . البته به صورت کلی این خودروها از دو موتور یکی الکتریکی و یکی درون سوز استفاده می کند که موتور درون سوز کار وسخت گیری را انجام می دهد و موتور الکتریکی نیز با استفاده از انرژی حرکتی موتور می تواند شارژ شود و درنهایت خودرو با استفاده از این دو موتور می تواند حرکت کند. جمع این فناوری ها باعث می شود تا هم در مصرف سوخت صرفه جویی شود و هم باعث شود تا گازهای گلخانه ای کم تری در محیط انتشار یابد.

در خودروهای برقی برای حرکت کردن خودرو تنها موتور الکتریکی نیرو تولید می کند و میزان نیروی خودرو به توان آن بستگی دارد و اما در خودروهای هیبریدی دو موتور الکتریکی و بنزینی با هم هماهنگ می شوند و پس توان و گشتاور حاصل از آن ها از خودروهای برقی بیش تر است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.