#


چگونه گل های تان را می توانید در خانه بیارایید؟

گل آرایی
3 اکتبر 2017 يك نظر 2133 بازدید

چگونه گل های تان را می توانید در خانه بیارایید؟

چگونه گل های تان را می توانید در خانه بیارایید؟

به هنر تزیئین کردن گل ها، شاخه ها، میوه ها و عناصر تزئینی دیگر در کنار یکدیگر گل آرایی می گویند که زیبایی گل ها را بیشتر جلوه می دهد. یکی از زیباتری خلقت ها گل است که با سایه ای که در گلبرگ هایش انداخته است نهایت اعجاز طبیعت را به نمایش در آورده است. این گل ها زمانی که روح انسان ازگرفتاری ها ناآرام است آرامش می بخشد.

تاریخچه گل آرایی

گل آرایی هم همانند هنرهای دیگر در طول تاریخ دچار تغییرات زیادی شده است و  با فراز و نشیب های مختلف هنری تحت تاثیر محیط اطراف  قرار گرفته است و بعضی مواقع پیرو ابتکارات و گاهی هم تحت تاثیر سبک های گوناگونی که به وسیله ی صاحب نظران فضاهای هنری ایجاده شده است تغییر کرده و همانند هنرهای نقاشی، مجسمه سازی و سایر هنرهای تزئینی دوره ی پر فراز و نشیبی را طی کرده است. بعضی از هنرهای گل آرایی و گل کاری که توسط قدیمی ها انجام شده است را می توانید در دره نیل که مربوط به بیش از هزاران سال است را بیابید و گلدان هایی که از گورهای مصریان پیدا شده است این موضوع را تایید می کنند.

از زمان های قدیم در شرق زمین گل آرایی جزء آداب و رسوم بوده است که این موضوع به ژاپنی ها مربوط می شود. گل آرایی از قدیم از کشور ژاپن شروع شد. ژاپنی ها تقریبا در قرن ششم میلادی برای آموزش الفبای این هنر گفته اند که اگر نمی توانید یک احساس لطیف را بازگو کنید آن را توسط گل ها بگویید.

گل آرایی

گل آرایی

در زمان رنسانس  گل آرایی مانند یک هنر واقعی در اروپا شناخته شده است. گل آرایی گاهی عجیب است و گاهی زیبا و همین دلباختگی ها و ستایش گل ها است که در منزل باعث ایجاد تعادل در زندگی های امروزی شده است. هلندی ها در غرب زمین برای این پیش قدم بودند و در لندن با درخواست ملکه ویکتوریا گل آرایی بدون تشریفات انجام شد. میوه ها و خوشه ها و شاخه های درختان دسته های گل را آراسته کردند.

گل در فرهنگ ایران

اولین کسی که گل را هدیه داد ایرانیان بوده اند. امروزه زیباترین و باشکوه ترین کادویی که می توان داد یک شاخه گل و یا یک سبد گل می باشد. این کادوها هم در دسترس تر است و هم ارزان قیمت تر که می توان آن را در هر مناسبی اهدا کرد.

قدیمی ترین سندی که درباره ی گل در ایران وجود دارد، گل و غنچه هایی است که در دستان داریوش در سنگ نگاره های تخت جمشید وجود دارد که این مسئله به بیش از ۲۵۰۰سال پیش سابقه دارد. این نقش هایی که بر روی این سنگ ها هستند نشان دهنده ی مراسم جشن نوروز و یا بعضی  مراسمات تاج گذاری است.

بعد از اسلام حرمت واعتبار گل و دسته گل در ایران حفظ شد و ایرانیان برای هر مراسمی از گل و دسته گل استفاده می کردند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *