#


چگونه از کپک زدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری کنیم

31 دسامبر 2017 يك نظر 3241 بازدید

چگونه از کپک زدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری کنیم

چگونه از کپک زدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری کنیم

حتماً کپک روی میوه و یا نان به چشم تان خورده است و حتی کپک های قابل خوردن در نمونه هایی از پنیر را مصرف کرده اید. کپک که روی دیوارهای زیرزمین، لبه پنجره، کاشی، حمام و قسمت های دیگر مرطوب خانه کمین کرده، می تواند برای سلامت ما زیان آور باشد.

کپک زدن

میوه، نان و هر خوردنی دیگری بعد از مدتی کپک می زند. حتی اگر شما چند روز از یخچال منزل تان غافل شوید و در آن را باز نکنید فقط یک شیوه برای فرار از بوی بد یخچال تان برای شما باقی می ماند و آن راه حل هم ریختن مواد غذایی خراب شده درون سطل آشغال است!

به این ترتیب سفارش ما به شما این می باشد که در پی یاد گرفتن شیوه هایی باشید که کپک به مواد غذایی یخچال تان راه پیدا نکند یا حداقل اگر سر و کله اش درون یخچال تان پیدا شد، نتواند همه مواد غذایی را خراب کند و با در بسته یخچال منزل شما در مقابل خودش رو به رو شود.

رطوبت نان را بگیرید

نان جزو آن دسته از مواد غذایی قرار دارد که به احتمال زیاد در تمام یخچال های خانه ها دچار کپک زدگی شده است. کپک نان به خاطر اینکه سریعا در نان نفوذ پیدا می کند، اگر تعدادی نان بر روی هم قرار گرفته باشند باقی آن ها را هم آلوده می کند و دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد. زمانی که نان دچار کپک زدگی می شود چاره ای نیست و فقط باید آن را دور بیندازید. اگر می خواهید که این اتفاق برای نان های تان نیفتد نباید قبل از اینکه سرد بشوند بر روی هم قرار دهید. بنابر این برای اینکه کپک نان های تان را خراب نکند بهتر است که آن ها را درون یک پارچه سفید قرار دهید که بهتر از کیسه های پلاستیکی می باشد و می تواند رطوبت نان را به خود جذب کند.

میوه ها را دریابید

میوه ها بعد از نان بیشترین درصد کپک زدگی را در یخچال منزل ها دارند. زمانی که میوه ها در یخچال ها دچار کپک زدگی می شوند باعث ایجاد دردسر می شوند، چرا که جمع کردن و تمیز کردن تکه های له شده ی میوه ها از داخل جا میوه ای و از بین بردن بوی نامطبوع آن ها باعث آزار می شود. برای اینکه بتوانید از کپک زدن میوه های درون بخچال جلوگیری کنید باید یک اسفنج خشکی را درون جا میوه ای یخچال قرار دهید تا رطوبت داخل آن را به خود جذب کند. یکی دیگر از روش هایی که می توانید از کپک زدن میوه ها جلوگیری کنید این است که می توانید آن ها را درون یک دستمال نخی مرطوب قرار دهید.

هوا را به داخل شیشه مربا راه ندهید

اگر در منزل تان مربایی را تهیه می کنید باید بدانید که اگر دچار کپک زدگی شد مربوط به مراحل پخت آن می شود، به گونه ای که اگر مربا را خوب نپخته باشید باعث می شود که خیلی زود دچار کپک زدگی شود. توصیه می شود پیش از آن که در مربا را ببندید بر روی آن یک لایه آلومینیوم بکشید و پس از آن در مربا را ببندید تا به خاطر ورود هوا به داخل شیشه مربای تان کپک نزند. برای اینکه بتوانید از کپک زدن مربا جلوگیری کنید بهتر است که هنگام استفاده از آن از یک قاشق چوبی تمیز استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *