#


چگونه لکه شمع را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

لکه شمع
7 دسامبر 2017 يك نظر 3017 بازدید

چگونه لکه شمع را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

چگونه لکه شمع را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

ممکن است که بسیاری از افراد تجربه ریختن شمع بر روی رومیزی را داشته اند که حسی بسیار ناخوشایند است. پاک کردن این لکه از روی پارچه آن گونه که به نظر می آید دشوار نمی باشد. با روشی که در زیر در اختیارتان می گذاریم می توانید لکه شمع را از روی رومیزی، دستمال سفره و زیر بشقابی های تان تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز: ۱-اتو بخار معمولی، ۲-چند عدد پاکت میوه، ۳-چند تکه و یا یک بسته یخ

درابتدا منتظر شوید تا موم سرد و سفت شود. پس از آن یخ هایی که تهیه کرده اید را بر روی آن بگذارید. یخ باعث شکننده شدن موم می شود و می توانید راحت تر آن را بتراشید.

با استفاده از یک چاقوی کره خوری می توانید موم را بتراشید. این را به یاد داشته باشید که چاقو هیچ گونه لبه دندانه داری نداشته باشد چون باعث می شود که به پارچه آسیب وارد کند. علاوه بر چاقو می توانید از یک وسیله محکم و نازک مانند کارت اعتباری و یا کاردک پلاستیکی برای تراشیدن استفاده کنید.

لکه شمع

لکه شمع

حال نوبت به استفاده از پاکت میوه رسیده است. یک لایه از آن را در زیر پارچه و لایه دیگر را بر روی آن قرار دهید. اتو را بر روی درجه ای قرار دهید که باعث سوختگی پارچه نشود. حالا اتو را بر روی پاک بگذارید تا موم جذب آن شود. برای این مرحله از یک پاکت جدید استفاده کنید تا تمام مومی که بر روی پارچه مانده است به پاکت بچسبد. سپس پس از سرد شدن آن پاکت ها را دور بیندازید. برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشید باید پارچه را پس از این مرحله بشویید.

لکه شمع بر روی شمع و موکت

بهترین زمانی که می توانید هر لکه ای را از روی سطوح از بین ببرید درست زمانی است که همان لحظه به وجود آمده است و هنوز تازه می باشد. این مسئله در مورد شمع نیز صدق می کند. پس اگر زمانی پارافین شمع بر روی جسمی مخصوصا سطوح بافت دار همچون موکت و یا فرش ریخته شد باید فورا پارافین را با استفاده از قاشق فورا از روی سطح بردارید و پس از آن برای از بین بردن آثارش اقدام کنید.

لکه شمع

لکه شمع

نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که اگر پارافین شمعی که بر روی سطوح ریخته است رنگی می باشد می توانید برای از بین بردن آن از تینر استفاده کنید. به این صورت که پارچه ای را آغشته به تینر کنید و به صورت ضربه ای بر روی لکه بزنید و این کار را تا جایی انجام دهید تا لکه از بین رود.

لکه شمع بر روی چوب

در قدم اول با استفاده از هوای گرمی که از سشوار خارج می شود لکه را نرم کنید. زمانی که پارافین در حال ذوب شدن بود می توانید با یک پارچه ی تمیز پارافین های اضافه را بردارید و در نهایت پارچه ای را به محلول پولیش و سرکه آغشته کنید و بر روی آن قسمت بمالید و آثاری که از شمع باقی مانده است را از بین ببرید.

لکه شمع بر روی شمعدان ها

برای از بین بردن لکه شمع بر روی شمعدان های فلزی می توانید آن ها را برای چند دقیقه در یخچال و یا حتی فریزر قرار دهید و زمانی که پارفین سفت شد آن را به راحتی بکنید. ولی اگر شمعدان هایی بلوری و کریستالی داشتید، باید پنبه ای را به الکل صنعتی آغشته کنید و بر روی شمعدان ها بمالید و پس از آن با یک پارچه ی تمیز آثار باقی مانده را از بین ببرید. این نوع شمعدان ها را نباید در سرما و یا گرمای زیاد قرار داد.

لکه شمع

لکه شمع

لکه شمع بر روی کفپوش پارکت

اگر شمعی بر روی کفپوش ریخت باید با یک تکه یخ آن را سفت کنید و پس از آن با استفاده از یک جسم تیز پارافین جامد شده را بتراشید. حواس تان باشد که خطی بر روی کفپوش به وجود نیاورید. بعد از این کار مقداری پولیش مخصوص کفپوش بر روی آن سمت بمالید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آثاری که به جا مانده است را تمیز کنید.

لکه شمع بر روی کاغذ دیواری

در قدم اول باید با استفاده از یخ پارافین را سفت کنید و سپس با وسیله ای نازک و تیز آن را بکنید. لکه چربی به جا مانده را با استفاده از اتو و دستمال حوله ای و یا پاکت میوه آن را از بین ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *