#


ترفند های خانه داری

17 می 2018 بدون نظر 2435 بازدید

ترفند های خانه داری

کیسه فریزرچندی از ترفند های خانه داری که باید بدانید

یکی از ترفند های خانه داری سالم نگه داشتن فریزر منزلتان است تا بتواند سال ها برایتان کار کند. فضاهای خالی که در فریزر شما وجود دارد را با بطری های مملو از آب پر کنید؛ ممکن است که برای تان عجیب به نظر برسد ولی فریزر زمانی که پر باشد بهتر کار می کند.

چطور از منتشر شدن بوی غذای سرخ کردنی در فضای خانه جلوگیری کنیم؟

برای این کار کافی است کنار اجاق گاز شمعی را روشن کنید، شمع باعث می شود که از پخش شدن بوی غذا در خانه جلوگیری شود و همین اثر را بر روی بوی سیگار نیز دارد. از بین بردن بوهای نامطبوع در خانه یکی دیگر از ترفند های خانه داری است.

چگونه از رنگ پریدگی لباس های مشکی در زمان شستشو جلوگیری کنیم؟

برای این کار باید درون تشتی یک فنجان سرکه، مایع لباس شویی، آب سرد و مقداری مایع ظرفشویی بریزیم و سپس لباس مشکی را به مدت نیم ساعت در آن بخیسانیم و پس از آن با دست لباس را بشوییم.

فریز کردن گوشت

برای فریز کردن گوشت از بسته های پلاستیکی زیپ دار که ایجاد کننده ی خلا هستند استفاده کنید. هیچ هوایی وارد این کیسه ها نمی شود و همین موضوع باعث می شود تا خواص تغذیه ای آن بهتر حفظ شود.
اگر با کیسه فریزر گوشت را فریز می کنید دقت کنید که هیچ منفذی نداشته باشد، اکر کیسه فریزر آسیب دید حتما باید آن را عوص کنید.
اگر مرع یا ماهی یا گوشت را از هایپر مارکت ها تهیه کردید نباید آن ها را به همان صورت فریزر کنید زیرا پوشش آنها مناسب نیست و محتوای داخل آنها نیز آلودگی دارند و آلودگی را به بقیه محتوای فریزر نیز انتقال می دهند پس پوشش آنها را باید عوض کنید.

برش نان باگت

یکی دیگر از ترفند های خانه داری روش صحیح برش نان باگت است. برای این که زمان برش نان باگت خرد نشود، باید چاقو را داخل آب جوش قرار دهید و پس از آن نان را ببرید. چاقو را داخل آب جوش بگذارید و یا این که آب جوش را با دست بر روی چاقو بپاشید و پس از آن برش بزنید.

چگونه مانع کپک زدن نان،مربا و ترشی خانگی شویم؟

یکی دیگر از ترفندهای خانه داری که در سلامتی شما نیز بسیار ناثیر گذار است جلوگیری از کپک زدن ترشی و مرباهای خانگی است. برای این کار باید به مربا مقداری پودر دارچین بیفزایید، از جمله نکاتی که باید بدانید این است که کپک زدن مربا بسیار بستگی به مراحل پخت مربای شما دارد، از ترفند های خانه داری که در این مورد می توانید استفاده کنید این است که پس از پخت مربا  و انتقال آن به شیشه ها باید ابتدا روی آن یک برگه ی آلومینیومی بگذارید و سپس درب آن را محکم ببندید.
نکته ی دیگری که میتوانید در مورد مربا ها رعایت کنید این است که زمان سرو از یک قاشق چوبی تمیز استفاده کنید.

در جعبه نان یک چوب دارچین بگذارید، دارچین باعث ضدعفونی می شود و دشمن کپک می باشد. برای تازه نگه داشتن نان نیز میتوانید از شب یک ساقه ی کرفس را در کیسه ی نان بگذارید تا صبح بماند تا هم طعم آن حفظ شود و هم رطوبت آن.

از جمله آلودگی های که در ترشی می تواند ایجاد شود کپک آن است. ما در خانه قدرت تشخیص اینکه بدتانیم کپک ها ی روی ترشی بیماری زا هستند یا خیر را نداریم و به دلیل سرکه ای که در ترشی وجود دارد کپک می تواند به تمام ترشی سرایت کند پس هر ترشی که در آن حتی کمی کپک وجود داشته باشد را باید کاملا دور ریخت.

خلاص شدن از بوی فلفل تند:

وقتی می خواهید فلفل های تند را برش بزنید و ریز کنید دستتان بعد از آن به شدت بوی فلفل میگیرد که برای جلوگیری از آن می توانید دستتان را با روغن چرب کنید و پس از ان شروع به ریز کردن فلفل کنید.

ترفندهای خانه داری با تمیز کردن ظروف مسی:

برای تمیز کردن ظروف مسی میتوانید از جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید بدین شورت که مقداری جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوظ کنید و سپس آن را با یک برس به ظروف مسی بکشید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

از دیگر ترفند های خانه داری که می توان از آن استفاده کرد تمیز کردن ظروف سوخته با عذا می باشد. برای اینکه بتوانید این ظروف را کاملا تمیز کنید، میتوانید مقداری آب گرم و نمک و کمی سرکه را در این ظروف بریزید و بگذارید بجوشد وو سپس آن را کاملا بشویید و تمیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.