#


پرز لباس هایتان را با انجام چند روش از بین ببرید

از بین بردن پرز لباس
23 سپتامبر 2017 بدون نظر 17219 بازدید

پرز لباس هایتان را با انجام چند روش از بین ببرید

پرز لباس ها را با شیوه ی زیر از بین ببرید

دیرتر دچار پرز گرفتگی می شوند ولی کم کم به مرور زمان مقداری پرز در کل لباس پیدا می شود. علت پرز گرفتن لباس این است که در لباس های بافتنی فیبرهایی وجود دارد که بعد از مدتی با استفاده ای که می شود باعث آزاد شدن آن فیبرها می شود.

وقتی که این فیبر ها آزاد می شوند در کنار هم جمع می شوند و به هم گیر می کنند و ما آن را به شکل پرز می بینیم.
ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه پرز لباس ها را از بین ببرید.با استفاده از این مرحله ساده و با وسایلی که در خانه دارید شما می توانید این پرزها را از بین ببرید و به لباسی که دوست دارید برسید و آن را در مدت زمان بیشتری بپوشید.

جــــادویی برای لبــــاس ها

اگر لباس شما دچار پرز گرفتگی شده باشد شما را از پوشیدن آن پشیمان می کند. بیشترین پرزی که لباس ها می گیرند لباس های زمستانی هستند. پالتویی که شما برای گرم کردن استفاده می کنید اگر خز مصنوعی داشته باشد بیشتر باعث پرز دادن می شود.
در این مطلب ما راه های از بین بردن پرز را از رو پارچه های مختلف به شما ارائه می دهیم تا شما بتوانید راحت تر از لباس هاو پارچه هایی که دچار این مشکل شده اند استفاده کنید.

– شما می توانید برای لباس هایی که از جنس ماهوت و مخمل هستند و زودتر دچار پرز گرفتگی و جذب مو می شوند از تکه ای نوار چسب استفاده کنید و آن را در محل هایی که مو جذب شده و پرز گرفته شده است به آرامی بکشید تا پرزهای آن از بین برود و خواهید دید که تمام پرزها و موهای روی لباس کم کم از بین خواهد رفت.

– اگر برای لباس های تان از دکمه های چرم استفاده شده است شما می توانید برای جلوگیری از خراب شدن آن روی آن ها را با مقداری فویل آلومینیومی بپوشانید.

طرز شست و شوی ابریشم

۱- سعی کنید که هر وقت از این جنس لباس ها به تن کردید بعد از استفاده از آن لباس را بشویید.
۲- لباسی که از ابریشم خام تهیه شده است را حتما خشکشویی کنید.
۳- سعی کنید که برای لباس های ابریشم از پودر رخشویی یا صابون و آب ولرم استفاده کنید و آن را هرگز چنگ نزنید. و برای اینکه لباسهای ابریشم سفیدک نزند وقتی که می خواهید آن را آبکشی کنید مقداری سرکه درون آن بریزید.

اگر می خواهید آن را اتو بزنید از دمای ۸۰ درجه اتو استفاده کنید و بعد از اتو زدن در یک نایلون و در جای خشک نگه دارید.
اگر لباس تان دچار سوختگی سطحی شده است شما می توانید با استفاده از قند آن لکه را از بین ببرید.
برای اینکه لباس ابریشم شما چروک نشود کافی است که آن را کمی آبدار آویزان کنید.
برای شستن لباس های نوزاد از صابونی که قلیای کمی دارد استفاده می کنیم.

از بین بردن پرز لباس

از بین بردن پرز لباس

راه ساده برای از بین بردن پرز لباس های بافت

استفاده از ماهوت پاک کن بهترین روش و ساده ترین کار برای از بین بردن پرز لباس ها است. ولی اگر برای این کار ماهوت پاک کن ندارید و می خواهید پرز لباسی را از بین ببرید می توانید خودتان در منزل یک ماهوت پاک کن تولید کنید.

۱. یک مجله را بردارید و آن را لوله کنید و با استفاده از یک چسب پهن طوری دور آن را بهم بچسبانید که قسمتی که چسبنده است را به طرف بیرون قرار بگیرد. اکنون شما یک ماهوت پاک کن به دست آورده اید و برای استفاده از آن می توانید بر روی لباس بغلتانید تا پرزهای آن کنده شود.

۲. راه دیگری که وجود دارد این است که مقداری نوار چسب به دور انگشت خود بپیچید و با استفاده از طرف چسبنده آن پرزها را از روی لباس بردارید.
با این کار پرزها به چسب روی انگشت شما می چسبد که شما می توانید از این کار برای پارچه های ظریف مانند شال یا روسری استفاده کنید. حواس تان رپباشد که چسب بافت پارچه را خراب نکند.

روش از بین بردن پرز لباس

وسایل مورد نیاز:
شما برای این کار یه دو وسیله نیاز دارید که بسیار آسان است همانند انجام این کار.
– لباس پرز پرز شده
– تیغ اصلاح

طرز انجام آن

لباس تان را بر روی یک سطحی که صاف است پهن کنید. شما می توانید از میز اتو و یا زانوی خود استفاده کنید. سعی کنید که شلوار جین به پا داشته باشید زیرا باعث می شود که اصطحکاک برای نگه داشتن لباس پرزدار را به وجود آورد.
لباس را طوری قرار دهید که پرزهای آن رو به بالا باشد و پس از آن تیغ اصلاح را بردارید و بر روی لباس بکشید. بعد از اینکه چند بار این کار را انجام دادید با استفاده از یک دستمال پرزهایی که جدا شده است را از روی لباس بردارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *