#


وسایل مورد نیازی که برای آشپزخانه ها لازم است

آشپزخانه
10 نوامبر 2017 بدون نظر 5399 بازدید

وسایل مورد نیازی که برای آشپزخانه ها لازم است

وسایل مورد نیازی که برای آشپزخانه ها لازم است

علاوه بر این که در تمام آشپزخانه ها ظروف غذا ، شیشه و بلور وجود دارد ، باید وسایل ضروری دیگری هم برای نیازهای روزانه و آشپزی تان تهیه کنید. تا به حال به این فکر کرده اید که به چه چیزهایی نیاز دارید؟ با چه وسیله ای می توانید سریع تر غذا درست کنید؟ ما در این مطلب برخی از لوازمی که در آشپزخانه مورد نیاز و ضروری است را به شما معرفی می کنیم.

۱-تخته برش بزرگ در آشپزخانه

اگر تا به حال استفاده از تخته برش بزرگ را تجربه کرده اید می دانید که دیگر برای آشپزی نباید نباید اشک و آه بکشید. هنگامی که برای برش و آماده کردن وعده غذایی از یک تخته ی بزرگ استفاده می کنید می توانید در یک چشم به هم زدن آشپزخانه تان را تمیز کنید. فرقی نمی کند که از یک تخته ی قصابی استفاده می کنید و یا سطحی صاف را برای پخت و پز انتخاب می کنید ، زمانی که از یک سطحی بزرگ و وسیع برای بریدن مواد غذایی استفاده می کنید ، هیچ وقت از کاری که انجام داده اید پشیمان نخواهید شد.

تخته برش

تخته برش

۲-دستگاه مخلوط کن

هر شخصی که آشپزی را بر می گزیند ، استفاده های گوناگونی از مخلوط کن خواهد کرد. نکته ای که در مورد دستگاه مخلوط کن مهم است ، وجود تیغه های تیز با اندازه های مناسب می باشد. برندهای مختلفی برای مخلوط کن وجود دارد که طبق نیازها و سلیقه هایی که هر شخصی دارد باید بهترین گزینه را انتخاب کند. ولی این را بدانید که در همه ی آشپزخانه ها وجود یک مخلوط کن الزامی می باشد. می توانید در روزهای گرم اسموتی و آبمیوه های خوش طعم و در روزهای سرد سوپ های گرم را با مخلوط کن تجربه کنید.

مخلوط کن

مخلوط کن

۳-دستگاه همزن برقی

یکی از وسایلی که عروس ها آن ها زودتر از همه در لیست جهیزیه شان قرار می دهند غذا ساز چند منظوره و همه کاره می باشد. این دستگاه می تواند کارهای بسیاری را انجام دهد و مانند یک دستیار حرفه ای در آشپزی کمک تان بکند. قسمت همزن برقی که در این دستگاه ها وجود دارد یکی از پرکاربرد ترین بخش های آن می باشد.

همزن برقی

همزن برقی

۴-سرویس قابلمه با کیفیت

یکی از اصلی ترین ظروفی که برای پخت و پز در آشپزخانه  ضروری است ، سرویس قابلمه می باشد. مواد غذایی برای اینکه پخته شوند به حرارت نیاز دارند و قابلمه این حرارت را به مواد غذایی انتقال می دهد. ویژگی هایی که سرویس قابلمه دارد تاثیر مستقیمی بر اندازه پخت و پز و یا عناصر مفید یا مضر غذا دارد. بنابراین به شما توصیه می شود که برای خرید سرویس قابلمه هزینه ی زیادی کنید تا بتوانید با انتخاب مناسبی که می کنید یک سرویس با عمر بالا را خریداری کرده باشید.

قابلمه

قابلمه

۵-چاقوهای تیز و برنده در آشپزخانه

اگر برای برش مواد غذایی از یک چاقوی تیز استفاده کنید ، فرآیند آشپزی تان سریع تر می شود. افرادی که علاقه ی زیادی به آشپزی دارند خوب می دانند که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. ابزار و وسایلی که برای آشپزخانه هستند اگر کارکرد خوبی داشته باشند ، یکی از بهترین دوستان شما در آشپزخانه خواهند بود.

چاقو

چاقو

۶-دستمال از جنس پارچه کتان

تمام خانم های خانه دار باید یک سرویس حوله ی آشپزخانه داشته باشند. زمانی که آشپزخانه تان شلوغ و یا آلوده می شود می توانید با استفاده از یک پارچه و یا حوله مناطق آلوده شده را تمیز کنید و جنس آن باید طوری باشد که بتواند مایعات و لکه های مواد غذایی را جذب خود کند. این وسیله در آشپزخانه با اینکه کوچک است ولی می تواند انقلابی را به پا کند.

دستمال

دستمال

۷-قهوه جوش وسیله ضروری در آشپزخانه

کسانی که طرفدار قهوه هستند هر روز با نوشیدن قهوه در خانه لذت می برند و به آرامش دست پیدا می کنند. بهترین کار این است که قهوه مورد علاقه تان را خودتان آماده کنید. اگر قهوه جوشی را در خانه داشته باشید می توانید سریع تر و در زمان کمتری قهوه تان را درست کنید. یکی از گزینه های بسیار خوبی که می توانید داشته باشید قهوه سازی است که قابلیت برنامه دهید و ساخت انواع گوناگون قهوه را دارد.

قهوه جوش

قهوه جوش

۸-ظروف نگه دارنده شفاف

در تمام آشپزخانه ها وجود ظروف نگهدارنده برای نگهداری انواع مواد خوراکی ، حبوبات ، بنشن ، ادویه و… ضرورت دارد. به شما پیشنهاد می کنیم که از ظروفی که شیشه ای هستند برای نگهداری مواد خوراکی استفاده کنید تا بتوانید با دیدن آن مقدار محتویات آن را ببینید. مهم ترین نکته ای که در مورد این ظروف وجود دارد این است کع درب های آن ها باید کامل بسته شوند تا رطوبت باعث فاشد شدن و یا خشک شدن مواد خوراکی داخل ان نشود.

ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای

۹- بخارپز در آشپزخانه

اگر این وسیله را داشته باشید می توانید غذاهای سالم ، خوش طعم و در عین حال رژیمی را تهیه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که از بخارپز های بامبو ، جای بخارپز های فلزی استفاده کنید. به دلیل این که این بخارپز ها آب را به خود جذب می کنند و باعث سفت ماندن و محکمی سبزیجات می شود. زمانی که می خواهید غذایی را بخارپز کنید بهتر است یک حوله تمیز را درون ظرف قرار دهید ، با این کار بخار داخل ظرف جذب حوله می شود و سریع تر غذا پخته می شود.

بخارپز

بخارپز

۱۰-قیچی آشپزخانه

اکر در آشپزخانه تان یک قیچی مخصوص داشته باشید کار برای تان راحت تر می شود. شما می توانید از قیچی آشپزخانه در بریدن بسیاری از مواد خوراکی استفاده کنید مانند: سبزی ها ، نان ، مرغ و گوشت خام و حتی پیتزا.

قیچی

قیچی

۱۱-خرد کن در آشپزخانه

با اینکه غذاساز را می توان در کارهای گوناگونی استفاده کرد ولی شستن آن کار ساده ای نیست ، در حالی که استفاده از یک خردکن کوچک می تواند کار شما را راحت تر کند.

خردکن

خردکن

شما می توانید با استفاده از آن پیاز و جعفری را به راحت یخرد کنید و در کنار غذاهای تان استفاده کنید و از فواید بسیاری که دارند بهره مند شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *