#


نکاتی که باید موقع خرید لباسشویی به آن توجه کنید

خرید لباسشویی
6 دسامبر 2017 بدون نظر 2417 بازدید

نکاتی که باید موقع خرید لباسشویی به آن توجه کنید

نکاتی که باید موقع خرید لباسشویی به آن توجه کنید

اگر اطلاعاتی در مورد لباسشویی داشته باشید فضای زیادی از حافظه تان را نمی گیرد ولی همین اطلاعات به شما کمک می کند تا موقع خرید لباسشویی ضرر نکنید و از خرید لباسشویی نامناسب جلوگیری می کند. بیشتر نکاتی که باید در هنگام خرید لباسشویی به آن توجه کنید نکته هایی هستند که بعد از چند سال به آن ها پی می برید.

در حال حاضر یکی از وسایل ضروری و پرکاربرد در منزل ماشین لباسشویی می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از اینکه لباسشویی را خریداری کنید به پارامترهای اصلی آن توجه کنید.

انواع لباسشویی

برای انتخاب و خرید لباسشویی سه گزینه متنوع وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

۱.ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

زمانی که می خواهید لباسشویی را خریداری کنید به مقدار مصرفی آب آن نیز توجه کنید. مخزن آب را در این مدل ها پر از آب می کنند و حرکت چرخشی همزن کار شستشو را انجام می دهد. مزایایی که این لباسشویی ها دارند قیمت آن ها است که نسبت به نمونه های اتوماتیک قیمت کمتری دارند و کاربردشان نسبت به آن ها راحت تر و آسان تر است و مزایای دیگر آن سبکی، کوچکی و کم جاگیری آن ها در نمونه های مینی واش می باشد.

خرید لباسشویی

خرید لباسشویی

این مدل معایبی هم به همراه دارد که می توان به نداشتن کاربرد دستگاه چند کاره اشاره کرد. ظرفیت شستشوی آن ها بین ۳تا۷ کیلوگرم است و مصرف آب این نوع لباسشویی ها بالا است و نسبتا دارای سر و صدای زیادی می باشند و ظرفیت شان نامتعادل است.

  1. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

این نمونه از لباسشویی برای شستشوی لباس ها از شیوه ی معلق شدن استفده می کند. این لباسشویی ها دارای ظرفیت محدودی هستند به همین دلیل از آب کمتری استفاده می کنند و برای چرخاندن از سرعت بالایی استفاده می کند و با تولید کف کمتر و استفاده مناسب از مواد شوینده عمل می کنند.

مزایایی که این نوع لباسشویی ها دارند داشتن ظرفیت بالای آن ها می باشد که برخی از آن ها تا نه کیلوگرم لباس را در خود جای می دهند. در کل این مدل لباسشویی ها شستشوی بهتری دارند. به خاطر سرعت بالایی که در خشک کن دارد باعث شده است تا زمان خشک شدن لباس ها کاهش یابد.

خرید لباسشویی

خرید لباسشویی

معایبی که این لباسشویی ها دارند این است که به خاطر سرعت بالای خشک کردن ممکن است که لباس ها به هم بپیچند و چروک شوند.

  1. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

در این نمونه لباسشویی آب تا یه حدی درون مخزن آن پر می شود. مدل شستشوی لباس در این لباسشویی ها به این گونه است که لباس را بلند می کند و آن را به درون آب تمیز پرتاب می کند. این مدل لباسشویی کف کمی را تولید می کند و از مواد شوینده به بهترین راه ممکن استفاده می کند.

مزایایی که در این لباسشویی ها وجود دارد این است که نسبت به ماشین های لباسشویی درب از بالا بهتر و مقرون به صرفه تر هستند و قیمت شان نسبتا بالا نیست. خارج کردن رطوبت در چرخش دایره ای شکل، باعث کاهش زمان خشک کردن و صرف انرژی می شود. این نوع ماشین لباسشویی صدای کمی دارد و به خاطر جلو بودن درب آن می توان از قسمت بالای آن استفاده کرد. ولی در لباسشویی هایی که در آن ها در بالا قرار دارد باعث می شود که فضای بالای آن ها بدون هیچ استفاده ای قرار بگیرد.

خرید لباسشویی

خرید لباسشویی

پس از اینکه لباسشویی تان را طبق کاربردی که می خواهید انتخاب کردید حال باید به معیارهای دیگر آن توجه کنید.

برنامه های ماشین لباسشویی

هنگام خرید ماشین لباسشویی به تعداد برنامه ای که هر دستگاه دارد توجه کنید. برنامه های متنوعی که در مدل های گوناگون ماشین لباسشویی دارد به شما این اجازه را می دهد که طبق لباس های تان بهترین برنامه را انتخاب کنید و نتیجه بهتری را به دست بیاورید. در برخی از لباسشویی های جدید به جز برنامه هایی که از پیش تعیین شده است به افراد این امکان را می دهد که با توجه به سلیقه خود برنامه ای را برای شست و شو انتخاب و تنظیم کند.

موارد مهم در انتخاب و خرید لباسشویی

-توجه به برچسب انرژی لباسشویی و استاندارد بودن آن اولین و مهترین نکته ای است که باید در هنگام خرید لباسشویی به آن توجه کنید. این را به یاد داشته باشید که بدون اینکه به این نکات توجه کنید لباسشویی را خریداری نکنید. در طول هفته از لباسشویی ممکن است که دو بار استفاده شود پس بهتر است که پیش از خرید این دستگاه به پارامترهای اصلی آن توجه کنید.

-با توجه به تعداد اعضای خانواده برای هر بار استفاده از لباسشویی میزان مورد نظر ظرفیت را انتخاب کنید. بهتر است که در هنگام خرید ماشین لباسشویی این نکته را رعایت کنید.

-لباسشویی هایی که تمام اتوماتیک هستند به طور معمول با حداکثر ظرفیت ۵، ۶، ۷و۸ کیلوگرم تولید می شوند.

خرید لباسشویی

خرید لباسشویی

-بدون شک مقدار پولی که برای خرید ماشین لباسشویی در نظر می گیرید از عوامل مهم تعیین کننده در انتخاب آن می باشد. ولی این را به یاد داشته باشید که با بیشتر کردن این پول می توانید لباسشویی بهتری را خریداری کنید.

-داشتن برنامه های مختلف در لباسشویی این اجازه را به شما می دهد که برنامه شست و شو را طبق نوع و جنس لباس های تان انتخاب کنید و از نتیجه بهتری بهره مند شوید.

-اگر لباسشویی تان در محلی قرار می گیرد که دارای شیر آب گرن است به شما توصیه می کنیم که لباسشویی هایی که دارای ورودی آب سرد و گرم هستند را خریداری کنید. با این کار انرژی کمتری صرف می شود و اگر آب گرم وصل نباشد المنت لباسشویی باید دمای آب را به حد مطلوب برساند.

-یکی دیگر از مشخصه های یک ماشین لباسشویی سرعت خشک کن می باشد که با واحد دور در دقیقه مشخص می شود. اگر می خواهید که لباس های تان را خشک و یا نیمه خشک از درون لباسشویی خارج کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از دور خشک کن بیشتر استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *