#


نکاتی که باید در مورد یخچال و فریزر بدانید

یخچال و فریزر
11 دسامبر 2017 يك نظر 2677 بازدید

نکاتی که باید در مورد یخچال و فریزر بدانید

نکاتی که باید در مورد یخچال و فریزر بدانید

۱-محل قرارگیری یخچال

سعی کنید یخچال و فریزرتان را در کنار دستگاه های گرمازا مانند اجاق گاز، سوفاژ، آب گرمکن و نور مستقیم خورشید قرار ندهید. یخچال را باید حداقل بیست سانتی متر از دیوار فاصله بدهید تا هوا بتواند به راحتی رفت و آمد کند. دقت کنید که یخچال و یا فریزرتان بر روی یک سطح هموار قرار گرفته است و در آن کاملا بسته می شود.

۲-انتخاب صحیح یخچال

زمانی که می خواهید یخچالی را خریداری کنید مدل هایی را انتخاب کنید که مصرف انرژی آن ها کم و بازدهی بیشتری دارند. علاوه بر این مطمئن شوید که بر روی آن برچسب انرژی وجود داشته باشد.

یخچال و فریزر

یخچال و فریزر

۳-جابه جایی یخچال

اگر می خواهید که یخچال تان را جابه جا کنید این را به یاد داشته باشید که حداقل دو تا سه ساعت بعد از جابه جا کردن آن، یخچال را به برق نزنید.

۴-تنظیم ترموستات یخچال

دمای فریزر باید سه تا چهار درجه زیر صفر و دمای یخچال باید سه تا چهار درجه بالای صفر باشد. اگر ترموستات را به طور نادرست تنظیم کنید باعث می شود که مواد غذایی داخل یخچال و فریزر دچار فاسد شدن و یخ زدگی شوند و همچنین مصرف انژی نیز بیشتر می شود.

۵-قرار دادن چیزهای گرم در یخچال

مواد غذایی گرم را هرگز نباید در یخچال قرار دهید، چون با گرمایی که دارد باعث می شود از سرمای داخل یخچال کاسته شود و همچنین باعث آب شدن ذرات برفک و یخ می شود و علاوه بر آن آلودگی های احتمالی درون غذاها می چکد و باعث آلوده شدن آن ها می شود.

یخچال و فریزر

یخچال و فریزر

۶-هوای سرد و گرم در یخچال

یخچال هایی که در قسمت بالای آن ها یخدانی وجود ندارد، طبقات پایین تر هوای سردتری نسبت به طبقات بالا دارند، چون هوای سرد نسبت به هوای گرم سنگین تر می باشد. علاوه بر این موادی که بر روی در یخچال قرار می گیرند به خاطر باز و بسته شدن فراوان و قرار گرفتن در مجارت هوا ، کمتر از سرمای ضروری بهره می برند.

۷-باز و بسته کردن در یخچال

به شما توصیه می کنیم که در یخچال را هیچ وقت به مدت طولانی باز نگه ندارید و سعی کنید که در تابستان آن را بیهوده باز و بسته نکنید.

۸-حفظ سرمای یخچال

چنانچه برق قطع شد و یا اینکه به هر دلیلی یخچال تان از کار افتاد در آن را بیهوده باز و بسته نکنید و اگر امکانش هست روی آن را با پتو و یا لحاف بپوشانید تا سرمای آن تا جایی که امکان دارد حفظ شود. در فصل تابستان با هر دفعه باز و بسته کردن در یخچال سرمای داخل آن خارج می شود و باعث بالا رفتن دمای آن می شود و باید درجه آن را بالا ببرید تا سرمای بیشتری تولید کند و یخچال را خنک نگه دارد.

یخچال و فریزر

یخچال و فریزر

۹- رفع بوي يخچال

برای اینکه بوی یخچال را از بین ببرید می توانید مقداری زغال را بکوبید و در پارچه نازکی بریزید و در طبقات بالای یخچال قرار دهید. بعد از مدتی کیسه زغال را در معرض خورشید قرار دهید تا خشک شود و دوباره بتواند بوگیری را انجام دهد. هر چند وقت یک بار جدار داخل یخچال را با استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب تمیز کنید.

۱۰-زیاد شدن برفک فریزر

اگر لاستیک های دور در خراب شوند باعث می شود که داخل فریزر زیاد برفک بزند که برای برطرف کردن این مشکل باید لاستیک های آن را عوض کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *