#


نکاتی مهم برای استفاده از مواد بازیافتی در خانه

19 دسامبر 2017 يك نظر 3527 بازدید

نکاتی مهم برای استفاده از مواد بازیافتی در خانه

نکاتی مهم برای استفاده از مواد بازیافتی در خانه

با اشاره به اینکه قیمت مواد غذایی و لوازم کاربردی دیگری که در منزل استفاده می شود رو به افزایش است، حال زمان آن رسیده که کمی در مصرف آن ها صرفه جویی کنیم. برای اینکه بتوانید صرفه جویی کنید و از لوازم به درستی استفاده کنید روش های زیادی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید که از وسایل منزل تان چگونه به درستی استفاده کنید وبا آن ها کمی اقتصادی تر برخورد کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

۱-راه کاری خلاقانه برای خمیر دندان های تمام شده

زمانی که خمیر دندان های تان به پایان رسید آن ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و داخل آن ها را پر از آب کنید و به جای دهانشویه از آن استفاده کنید. به همین راحتی می توانید اقتصادی عمل کنید.

۲-استفاده مجدد از دفترهایی که برگه سفید دارند

به کودکان تان بیاموزید که قبل از اینکه دفترهای شان را دور بیندازند آن ها را با دقت بررسی کنند که آیا برگه سفیدی دارد و یا خیر. اگر درون دفتر چند برگه سفید باقی مانده است آن ها را از دفتر جدا کنید و دفترچه ی جدیدی را درست کنید.

۳-مسواک های قدیمی تان را دور نیندازید

مسواک هایی که قدیمی شده اند و دیگر از آن ها استفاده نمی کنید را می توانید برای تمیز کردن شانه ها از آن ها استفاده کنید. برای این کار باید مسواک تان را درون آب و صابون خیس کنید و با استفاده از مسواک ها فضای بین دندانه های آن را تمیز کنید.

۴ دستمال هایی که قدیمی شده اند را دور نیندازید

دستمال هایی که قدیمی و کهنه شده اند برای تمیز کردن لکه هایی که بوی بد از خودشان به جا می گذارند مناسب می باشند مثل تخم مرغی که در کف آشپزخانه تان شکسته است. بعد از اینکه با دستمال های کهنه لکه ها را پاک کردید می توانید ان ها را دور بیندازید و دیگر برای شستن آن ها زحمت نکشید.

۵-پرده های قدیمی، راه حل هایی جدید

اگر پرده های تان قدیمی شده اند آن ها را بشویید و به صورت مربع و مستطیل برش دهید. با انجام این کار دستمال های جدیدی برای تمیز کردن و گردگیری منزل تان دارید.

۶-از بطری های دهان شویه چه استفاده ای می توان کرد؟

از بطری های دهانشویه می توانید برای تمیز کردن آینه ها و شیشه ها به کار ببرید. برای این کار باید درون آن ها کمی آب بریزید. ترکیب آب و محلول دهان شویه بهترین مواد برای تمیز کردن شیشه ها می باشد.

۷-ساخت چسب با آب گرم و آرد

هنگامی که به چسب نیاز فوری دارید موادی که در آشپزخانه تان است می تواند به شما کمک کنند. برای تهیه فوری چسب می توانید کمی آرد و آب گرم را با هم ترکیب کنید و به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و سپس می توانید به عنوان یک چسب قوی از آن استفاده کنید.

۸-از رژ لب هایی که تمام شده اند مجددا استفاده کنید

اگر رژ لب تان تمام شده است محفظه آن را توسط یک شمع گرم کنید و زمانی که رژ لب داخل آن کاملا به حالت مایع در آمد آن را داخل ظرفی مانند قاشق بریزید که بتوانید دوباره به راحتی داخل محفظه برگردانید. چربی که بر روی دیواره محفظه وجود دارد را با یک دستمال تمیز کنید و مایع را دوباره به داخل ظرف بریزید و آن را چند ساعت درون فریزر قرار دهید تا مجددا به حالت اولیه خود در بیاید.

۹-پوست پرتقال و لیمو را در زیر آفتاب خشک کنید

بعد از اینکه پوست پرتقال و لیمو را خشک کردید با استفاده از آسیاب آن را به پودر تبدیل کنید و با پودرهایی که برای شست و شوی لباس و ظروف از آن به کار می برید ترکیب کنید. اگر این کار را انجام دهید دیگر نیازی نیست که از سفید کننده ها استفاده کنید و پولی را بابت آن ها بپردازید.

همچنین می توانید برای خوش بو و خوش طعم تر کردن دمنوش های تان از پوست پرتقال و لیمو استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *