#


نکاتی برای خرید یک روتختی زیبا و با کیفیت

روتختی
3 نوامبر 2017 بدون نظر 1969 بازدید

نکاتی برای خرید یک روتختی زیبا و با کیفیت

نکاتی برای خرید یک روتختی زیبا و با کیفیت

شیوه انتخاب روتختی

از جمله بخش های منزل که باید علاوه بر زیبایی فضایی پر از آرامش را داشته باشد اتاق خواب می باشد ، اگر اتاق خواب زیبا و ساده باشد در به وجود آوردن آرامش نقش بسزایی دارد. روتختی یکی از گزینه های مهمی است که در زیبایی اتاق خواب نقش بسیار مهمی دارد. روتختی اولین چیزی است که در چیدمان اتاق خواب نقش اول در زیبایی را دارد ، ولی این را بدانید علاوه بر اینکه روتختی شما باید زیبا باشد بلک باید از کیفیت و مقاومت بالایی هم برخوردار باشد. برای اینکه بتوانید یک رو تختی خوب و مناسب را انتخاب کنید به شما پیشنهاد م یکنیم که این مطلب را بخوانید.

۱-سایز تختواب

شما می خواهید که روتختی تان تا چه حدی از تخت و تشک پایین تر بیاید. قبل از همه چیز تخت تان را اندازه بگیرد و بعد تصمیم بگیرید که می خواهید تا چه اندازه روتختی تان از تخت پایین بیاید.

روتختی

روتختی

۲-رنگ رو تختی متناسب با اتاق خواب

سعی کنید که رنگ رو تختی تان را با رنگ اتاق خواب تان ست کنید. این را بدانید که رنگ اتاق خواب هم بسیار مهم است. برای اینکه رنگ را انتخاب کنید دو راه دارید: اول اینکه رنگی که انتخاب می کنید با سایر رنگ هایی که در اتاق خواب وجود دارد هماهنگ باشد و دوم اینکه رنگی انتخابی با رنگ تمام وسایل موجود در اتاق فرق داشته باشد.  اگر علاقه زیادی به رنگ هایی که تن سرد دارند ، دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مدل های تک رنگ را انتخاب کنید. برای داشتن تنوع بیشتر می توانید رنگ هایی را انتخاب کنید که کمتر از آن استفاده می شود.

به خاطر تنوع زیاد رنگ و مدل رو تختی ، انتخاب آن یک کار دشوار است. چنانچه قبل از خرید به برخی نکات مانند مجلل یا ساده بودن ، سنتی و یا امروزی و رنگ سرد یا گرم بودن آن را در نظر بگیرید راحت تر می توانید روتختی را انتخاب کنید.

این نکته بسیار مهم است ، اگر تخت شما از چوب های سنگین ساخته شده باشد و کار شده باشد حتما باید روتختی انتخابی تان مجلل و منحصر به فرد باشد و برای تخت هایی که ساده هستند و تاجی ندارند باید ازر نگ های ملایم استفاده کنید.

۳-مرغوبیت روتختی

به شما پیشنهای م یکنیم قبل از اینکه روتختی و روبلاشی را خریداری کنید اول اندازه تشک و بالش های تان را بگیرید ، چون برخی از بالش ها و تشک ها سایزشان استاندارد نمی باشد.

ملحفه ای که روی تشک تان می اندازید باید جنسش کتان یا نخ و نرم و لطیف باشد ، تا زمانی که بدن با ان برخورد کرد حساسیت به وجود نیاید. جنس روتشکی باید مرغوب و با کیفیت باشد ، به خاطر اینکه آن را زیاد شست وشو می دهید.

روتختی

روتختی

۴-نوع پارچه روتختی

یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب نوع پارچه روتختی می باشد. اگر می خواهید که روتختی شما فقط برای دکوری استفاده شود می توانید مدل های متنوعی را انتخاب کنید. اگر میخواهید که آن را به عنوان روکش استقاده کنید باید مقداری گرم تر باشد. اگر برای فرزندتان می خواهید بخرید باید روتختی را انتخای کنید که به مراقبت کمتری نیاز دارد و راحت تر می توانید آن را تمیز کنید.

۵-روتختی های کتان

برای اتاق هایی که وسایل آن فانتزی می باشد و لوسترهای تک حبابی و آباژورهای شیشه ای آن را در بر گرفته است به شما پیشنهاد می کنیم که از روتختی هایی استفاده کنید که جنس آن کتان می باشد که نرم و طرح های شاد و رومانتیک دارد ، این امر باعث می شود که اتاق خواب تان امروزی و جوان پسندانه شود.

۶-روتختی هایی از جنس ابریشم و ساتن

اگر اتاق خواب تان فانتزی و اسپرت است به شما پیشنهاد می شود که از روتختی های ساتن و ابریشمی استفاده نکنید. جنس و رنگی که روتختی ها دارند در زیبایی اتاق خواب نقش بسزایی دارند. بنابراین سعی کنید که جنس های موغوب و باکیفیت را خریداری کنید تا زمانی که آن را شستید کیفیت و زیبایی آن از بین نرود و رنگش تغییر نکند. روتختی هایی که جنس شان از ساتن و ابریشم هستند به خاطر براق و نرم بودن شان و همچنین متنوع بودن رنگ و شکل شان برای اتاق خواب ها گزینه ی مناسبی می باشد.

روتختی

روتختی

۷-آلرژی و حساسیت

یکی دیگر از بحث هایی که در انتخاب روتختی مهم است مسئله ی سلامتی می باشد. به خاطر اینکه اکثرا ۵تا ۹ساعت از روزشان را در تخت می گذارنند باید تشک و لحافی که استفاده می کنند از ایمنی بالایی برخوردار باشد. امروزه مدل هایی وارد بازار شده اند که از محصولات ارگانیک به دست آمده اند. در این محصولات خبری از چسب ها ، رزین و رنگ های صنعتی نیست و به طور کامل سالم و طبیعی هستند.

برخی از افراد به بعضی از موادی که در روتختی ها استفاده شده است حساسیت دارند. اگر شما هم نسبت به پلی استر ، پشم و مواد شیمیایی آلرژی زا حساسیت دارید ، باید زمانی که می خواهید روتختی را انتخاب کنید به این نکات توجه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *