#


نکاتی برای تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام
8 دسامبر 2017 3 نظر 2155 بازدید

نکاتی برای تمیز کردن حمام

نکاتی برای تمیز کردن حمام

طبق بررسی هایی که پژوهشگران انجام داده اند نشان می دهد که دوش و چاه حمام محلی برای تجمع باکتری ها می باشد و باعث به وجود آمدن بیماری های عفونی و اسهال در کسانی که در خانه زندگی می کنند می شود. علاوه بر این بر اساس این نتایج به دست آمده در این محل ها ویروس سرماخوردگی نیز شایع می باشد.

ولی تمیز کردن حمام کار خیلی راحتی نمی باشد و برخی مواقع با مشکلات زیادی روبه رو می شویم. در این مطلب چند راه حل را در اختیارتان قرار داده ایم تا این مشکلات را برطرف کنید.

تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام

۱-روی پرده حمام آلودگی نشسته است؟

اگر پرده حمام تان آلوده شده است باید آن را با محلول سفید کننده بشویید. تقریبا نصف فنجان سفید کننده را در سه نیم لیتر آب گرم در یک لگن پلاستیکی بریزید و پرده حمام را درون آن بگذارید. با استفاده از دستکش آن را شست و شو دهید و برای آب کشی آن می توانید از دوش حمام استفاده کنید.

۲-از کپک زدن پرده حمام می خواهید جلوگیری کنید؟

پیش از آن که پرده ی حمام را آویزان کنید باید آن را در ترکیب آب و نمک خیس کنید.

۳-طبقه های حمام کدر شده اند؟

می توانید با استفاده از جوش شیرین و آبلیمو آن ها را براق کنید. این دو مواد را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی یک فرچه و یا مسواک بریزید و به آرامی بر روی سطوح کشید. بگذارید تا چند دقیقه این محلول بر روی آن ها بماند و سپس با استفاده از یک پارچه ی تمیز آن را پاک کنید و برق بیندازید.

تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام

برای اینکه حمام تان را خوش بو کنید می توانید از کمی عطر و یا روغن معطر استفاده کنید و آن را بر روی حباب روشنایی حمام بمالید. زمانی که چراغ حمام را روشن می کنید گرمایی که از لامپ به وجود می آید باعث می شود که بوی عطر در هوا بییچد.

۴-تمیز کردن گوشه و کنار حمام و درز دیوارها سخت است؟

می توانید از مسواکی که کهنه شده است استفاده کنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن حمام مسواک است. دستمال کوچکی را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و آن را به دور مسواک بپیچید. سپس برای تمیز کردن آلودگی ها آن را در گوشه و در درزهای دیوار بکشید.

جرم هایی که در کنار وان حمام وجود دارد را با استفاده از مسواک تمیز کنید و سپس با ابر مرطوبی آن را پاک کنید.

۵-روی شیر حمام رسوب نشسته است؟

می توانید رسوباتی که بر روی شیر حمام نشسته است را با استفاده از سرکه سفید پاک کنید. هیچ شخصی از شیر آبی که با رسوب پوشیده شده است و زبر می باشد خوشش نمی آید. باید برای این کار مقداری سرکه سفید و چند حوله کاغذی تهیه کنید. شب قبل از اینکه بخوابید حوله را آغشته به سرکه سفید کنید و دو شیر بپیچید. صبح زمانی که از خواب بیدار شدید آن را بردارید.

تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام

درون لگنی آب گرم بریزید و مقداری مایع ظرفشویی به آن بیافزایید. سپس با استفاده از مسواک این محلول را بر روی شیر به آرامی بکشید تا رسوباتی که بر روی شیر نشسته اند را از بین ببرید.

۶-روی در حمام جای کف صابون وجود دارد؟

شما می توانید برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید از روغن مبلمان استفاده کنید. این کار بسیار سخت است و زمان زیادی را می خواهد. می توانید با استفاده از روغن مبلمان مانع این مشکل شوید. دفعه ی بعدی که در حمام تان را تمیز کردید می توانید پارچه ای که به روغن مبلمان آغشته شده است را بر روی در بکشید و اجازه دهید که دو دقیقه بر روی در بماند و پس از آن با استفاده از یک دستمال خشک آن را پاک کنید. لایه نازکی از روغن که بر روی در مانده است می تواند مانعی برای کف های صابون شود.

۷-درهای شیشه ای حمام کدر شده اند؟

شما می توانید با استفاده از جوش شیرین، سرکه و نمک آن ها را تمیز کنید. سرکه را به صورت اسپری بر روی در اسپری کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. سپس با جوش شیرین و نمک به مقدار مساوی خمیری را تهیه کنید. ابر نم داری را بردارید و این خمیر را بر روی در بمالید و پس از آن با آب به خوبی بشویید.

۸-بین کاشی های حمام کثیف شده است؟

درون ظرفی مقداری سرکه سفید بریزید و مسواکی را به آن آغشته کنید و بر روی محل کثیف بمالید. همچنین می توانید سرکه را درون یک ظرف آبفشان بریزید و بر روی محل اسپری کنید. بعد از ده دقیقه با آب شست و شو دهید و اگر نیاز بود از مسواک کمک بگیرید.

تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام

برای تمیز کردن کاشی ها می توانید از محلول سفید کننده استفاده کنید. آب و سفید کننده را به مقدار مساوی بر روی کاشی اسپری کنید و بعد از گذشت چد دقیقه توسط یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

۹-بوی فاضلاب حمام آزارتان می دهد؟

می توانید مقداری جوش شیرین درون فاضلاب بریزید. همچنین یک دوم پیمانه سرکه سفید را به آن اضافه کنید و سپس درب آن را ببندید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *