#


نکاتی برای تمیز نگه داشتن رختخواب ها

17 دسامبر 2017 يك نظر 2373 بازدید

نکاتی برای تمیز نگه داشتن رختخواب ها

نکاتی برای تمیز نگه داشتن رختخواب ها

محل خواب جایی است که در طول روز شش تا هفت ساعت از وقت مان را در آن صرف می کنیم، به همین دلیل باید آن را همیشه تمیز نگه دارید و سعی کنید که بهداشت آن را همیشه رعایت کنید، یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین نکاتی که در مورد رختخواب وجود دارد ضدعفونی کردن آن است. ممکن است که بر روی رختخواب تان سلول های مرده ی پوست، مایت ها، گرد و غبار و همچنین عرق و چربی بدن وجود داشته باشد. بنابر این برای تمیز کردن آن ها می توانید از روش هایی که در اختیارتان قرار می دهیم استفاده کنید. اگر رختخواب تان را تمیز نگه دارید می توانید در طول شب یک خواب خوش و استراحت لذت بخشی داشته باشید.

بالش و تشک ها باید در هز سه ماه یک مرتبه شسته شوند. چون با گذشت زمان سلول های مرده پوست، مایت ها، گرد و غبار و عرق و چربی بدن بر روی رختخواب باقی بماند و باعث شود تا رختخواب تان دچار زردی شود و علاوه بر آن بوی ناخوشایندی را به خود می گیرند.

روش شستن بالش ها

۱-در ابتدا ماشین لباسشویی تان را روشن کنید و تنظیمات دمای آن را بر روی گرم ترین حالت بگذارید. سپس تنظیمات مربوط به مقدار بار را بر روی قسمت بار سنگین بگذارید.

۲-زمانی که آب درون ماشین لباسشویی به حرکت در آمد پودر لباسشویی را اضافه کنید. این را به یاد داشته باشید که با توجه به بار سنگین لباسشویی باید مقدرا پودری که برای آن استفاده می کنید مطابق با آن باشد تا بالش ها را به خوبی بشوید.

۳-به آب نصف فنجان کربنات سدیم بیافزایید. کربنات سدیم می تواند لکه های روی بالش ها را از بین ببرد و آن ها را سفید کند.

۴-اگر می خواهید که بالش های تان خوشبو شود و به شما حس آرامش دهد می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس به مواد شوینده اضافه کنید.

۵-در هر مرتبه که لباسشویی را روشن می کنید دو بالش را درون آن قرار دهید. در ضمن این را به یاد داشته باشید که آب  و مواد شوینده را در هر بار استفاده از لباسشویی تعویض کنید تا آلودگی هایی که درون بالش قبلی وجود دارد به طور کامل از بین برود.

۶-زمانی که کار ماشین لباسشویی به پایان رسید بالش ها را در قسمت خشک کن بگذارید و تنظیمات دمای آن را بر روی حالت ملایم قرار دهید. پس از این کار خشک کن را راه بیاندازید تا بالش ها به طور کامل خشک شوند. در نهایت بالش ها همچون قبل پف شان را به دست می آورند و مانند شکل قبلی شان می شوند.

چند روش تمیز کردن تشک ها

روش اول

در قدم اول باید با استفاده از جارو برقی تمام گرد و غبار روی تشک را از بین ببرید. در قدم دوم باید از پاک کننده هایی که معمولا برای برخی از لوازم منزل مانند پرده و یا مبل استفاده می کنید، که از بیرون به طور آماده تهیه می کنید را با استفاده از یک دستمال و یا اسفنج تمیز که به آن مواد آغشته است را بر روی سطح تشک بکشید و ان را به خوبی پاک کنید تا لکه هایی که بر روی آن وجود دارد را از بین ببرد.

در قدم سوم باید از پاک کننده ای که دارای آنزیم های حلال می باشند استفاده کنید و مجددا مانند گام دوم روی تشک را تمیز کنید.

روش دوم

از محلول پاک کننده ای استفاده کنید که دارای عصاره لیمو می باشد و محلول را بر روی سطح تشک بپاشید و اجازه دهید تا تشک به مدت پنج دقیقه به همان حالت خود بماند. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب بدون اینکه روی تشک بسابید مواد روی آن را به آرامی پاک کنید. البته حواس تان باشد که هر وقت دستمال از مواد اشباع شد آن را به خوبی بشویید و آبی که درون آن وجود دارد را به طور کامل خارج کنید. پس از آن دوباره با استفاده از دستمال مرطوب مواد تشک را تمیز کنید. این کار را باید چند مرتبه انجام دهید تا به طور کامل روی سطح تشک تمیز شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *