#


نوشابه چه کاربردهای غیر خوارکی در خانه دارد؟

نوشابه
26 اکتبر 2017 بدون نظر 1757 بازدید

نوشابه چه کاربردهای غیر خوارکی در خانه دارد؟

نوشابه چه کاربردهای غیر خوارکی در خانه دارد؟

یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها نوشابه های گاز دار هستند که با وجود مضراتی که برای سلامتی دارند هنوز هم افراد بسیاری هستند که از این نوشیدنی استفاده می کنند. برخی از عناصری که در این نوشیدنی وجود دارد باعث می شود که سلامت دندان و استخوان های تان را تهدید کنند مانند مواد افزودنی، شکر بالا، دی اکسید کربن و غیره. همچنین این نوشیدنی می تواند شما را دچار چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و …کند. ما می خواهیم شما را با این نوشیدنی عجیب  بیشتر آشنا کنیم تا متوجه شوید که با بدن شما چه کاری می کند.

۱-از بین برنده لکه چربی لباس ها

شاید این موضوع برای شما کمی عجیب باشد ولی خاصیتی که کوکاکولا دارد می تواند لکه چربی رو لباس های تان را به خوبی از بین ببرد. دو عاملی که در این نوشینی وجوددارد و باعث لکه بری می شود اسید کربنیک و اسید فسفریک می باشد. شما می توایپنید برا این کار زمانی که لباس های تان را داخل ماشین لباس شویی گذاشتید قبل از اینکه پودر ماشین را در مخزن آن بریزید یک لیوان نوشابه در مخزنش بریزید.

نوشابه

نوشابه

۲-تمیز کننده سپر اتومبیل

استفاده از نوشابه می تواند سپر ماشین تان را به خوبی تمیز کند و آن را برق بیندازد. هیچ ماده ای مانند نوشابه نمی تواند این کار را انجام دهد.

۳-نابود کننده حشرات

شما می تانید از این ماده به مدت سی ثانیه برای پشه ها و مگس ها تله ای بسازید. درون یک بطری مقداری نوشابه بریزید و آن را در کنار درختان و یا بخش از حیاط قرار دهید. تمام حشرات سمت این نوشیدنی می روند و دیگر کمتر شما را اذیت می کنند.

۴-جدا کردن پیچ و مهره های زنگ زده

شاید تا به حال برای شما این اتفاق افتاده باشد و شما نتوانید پیچ و مهره ای که زنگ زده است را به راحتی باز کنید ، ولی اگر از این روش استفاده کنید دیگر مشکلی برای تان پیش نخواهد آمد. ظرفی را بردارید و مقداری نوشابه درون آن بریزید و پیچ و مهره ها را درون آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵دقیقه درون آن بماند و به راحتی از هم جدا شوند.

۵-نظافت سریس بهداشتی

شما می توانید به جای مواد شیمیایی از این پاککننده استفاده کنید که هم با صرفه تر و هم کم خطر می باشد. برای این کار می توانید از این ماده به مقدار یک بطری کوچک استفاده کنید و آن را روی سرویس بهداشتی تان بریزید ، اجازه دهید این ماده به مدت یک ساعت بماند و پس از آن با آب زیاد شست وشو دهید. بعد ازاینکه تمیزی آن را دیدید مطمئنا دهان تان باز خواهند ماند. این نوشیدنی به خاطر اسید فسفریکی که دارد می تواند بر روی رسوبات آلوده اثر بگذارد. اگر از این ماده به جای مواد شیمیایی استفاده کنید می توانید محیط زیست را حفظ کنید.

۶- رهایی از موش ها

موش ها باعث به وجود امدن بیماری های زیادی می شوند و بسیار خراب کار هستند. برخی اوقات ممکن است که نتوان این موجودات ریز را بخ راحتی به دام انداخت ، ولی راه حل موثر و راحتی برای دور کردن آن ها از محیط زندگی وجود دارد. موش های علاقه ی زیادی به نوشابه دارند ولی اگر این نوشیدنی را بخورند باعث می شود که چاق و بیمار شوند و در نهایت بمیرند ، چون بدن آن ها نمی تواند گاز کربنیک نوشابه را خارج کند. بررای اینکه بتوانید موش ها را نابود کنید می توانید از جند بطری نوشابه در نقاط مختلف خانه تان استفاده کنید و با این کار دیگر اثری از موش ها نخواهید دید.

نوشابه

نوشابه

۷-برق انداختن مس و نقره

شما می توانید از نوشابه برای جلا دادن به ظرف های مسی ای که رنگ شان مات شده است استفاده کنید. بر روی یک پارچه ی تمیز مقداری نوشابه بریزید و آن را بر روی ظروف مسی مخصوصا جاهایی که کثیف و اکسید شده اند بکشید. پس از آن توسط آب ظروف تان را شست وشو دهید و به وسیله یک پارچه خشک و تمیز آن را خشک کنید. شما می توانید با استفاده از نوشابه ظروف و زیورآلات نقره تان را هم برق بیندازید. فقط کافیست که آن ها را داخل ظرفی که نوشابه ریخته اید بگذارید تا خیس بخورد و سپس با آب و صابون آن را بشویید و خشک کنید.

۸-تمیز کردن قابلمه سوخته

نوشابه

نوشابه

یکی از ماده هایی که می تواند سوختگی های قابلمه را از بین ببرد کوکاکولا می باشد. برای اینکه بتوانید سوختگی های قابلمه را از بین ببرید فقط کافیست مقداری نوشابه را درون قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. پس از آن با استفاده از یک اسفنج آن را تمیز کنید. اگر هنوز هم سوختگی درون ظرق تان باقی ماند می توانید نوشابه را درون آن بریزید و بگذارید تمام شب بماند و روز بعد آن را بشویید. نیازی نیست که دیگر آن را بر روی حرارت قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *