#


مبل های پارچه ای را با این روش ها تمیز کنید

مبل های پارچه ای
12 دسامبر 2017 يك نظر 3773 بازدید

مبل های پارچه ای را با این روش ها تمیز کنید

مبل های پارچه ای را با این روش ها تمیز کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در خانه به طور منظم انجام دهید تمیز کردن مبل ها است. مبل در ظاهر منزل تاثیر زیادی دارند. برخی از موارد مانند ذرات گرد و غبار، خرده های نان و خوارکی هایی که لا به لای درزهای مبل ریخته شده اند و لکه های نوشیدنی و آلودگی های دیگر باعث می شود تا مبل های مان را کثیف نشان دهد. برخی از افراد تمیز کردن مبل و نظافت آن را یکی از مشکل ترین کارهای منزل می دانند. البته در واقع تمیز کردن مبل ها کار بسیار ساده ای نمی باشد. اگر تمیزکاری آن ها را به طور صحیح انجام ندهید باعث می شود که نه تنها آن ها را تمیز نکنید بلکه باعث کثیف تر شدن آن ها نیز می شوید و ممکن است که به پارچه آن آسیب وارد کنید.

در هر صورت ترفندهایی برای تمیز کردن مبل های پارچه ای وجود دارد که شما می توانید بدون هیچ نگرانی و با خیال احت آن ها را تمیز کنید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه نظافت مبلمان را شورع کنید و با پارچه و مواد شوینده به جان آن ها بیفتید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کارهایی که باید قبل از استفاده از انواع شوینده آن را انجام دهید

۱-نظافت سطحی مبل

-روی مبلمان تان را با استفاده از جارو ذرات گرد و غبار را از روی مبل ها تمیز کنید.

-تمام درزهای مبل را با استفاده از سری باریک و بلند جارو تمیز کنید.

-اگر مبل های تان بالشتک دارند بردارید و زیر آن ها را جارو کنید.

مبل

۲-استفاده از برس برای از بین بردن گرد و خاک

حالا باید گرد و غبارهایی که بر روی سطح مبل چسبیده اند که با جارو از بین نرفته اند را تمیز کنید. می توانید با استفاده از یک برس سفت و محکم این کار را انجام دهید و آن را محکم بر روی سطح مبل بکشید. حواس تان باشد که برس را به قدری محکم نکشید که باعث آسیب رسیدن به مبل شود.

۳-زدودن موها و کرک ها با استفاده از غلتک

کرک ها و موها با استفاده از جارو به طور کامل از بین نمی روند. برخی از جاروبرقی ها قطعات مخصوصی برای این کار دارند ولی می توانی از غلتک مخصوص این کار به کار ببرید تا مطمئن شوید که تمام موها و کرک ها از روی مبل از بین رفته اند. تمام مبل را با استفاده از این شیوه تمیز کنید.

۴-تمیز کردن بخش های غیر پارچه ای مبل

زمانی که می خواهید مبل را تمیز کنید دقت کنید که تمام سطح های غیر پارچه ای مبل مانند دسته ها و قطعات چوبی آن نیز تمیز شوند. اگر برای تمیز کردن آن ها از اسپری پاک کننده استتفاده می کنید آن را نباید به طور مستقیم بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید، چون ممکن است که مقداری از آن بر روی پارچه مبل ریخته شود و باعث تغییر رنگ پارچه مبل تان شود. شما می توانید اسپری پاک کننده را بر روی دستمالی اسپری کنید و سطح مورد نظر را تمیز کنید.

تمیز کردن مبل پارچه ای با شویند های مایع همراه با بخارشو

اگر بر روی مبل های تان لکه چربی و یا روغن وجود دارد باید قبل از استفاده از شوینده و بخارشو آن لکه ها را از بین ببرید. چون از بین بردن این لکه ها به سختی انجام می شود. شما می توانید برای پاک کردن این لکه ها از پاک کننده های مخصوص آن ها استفاده کنید. البته تهیه کردن این پاک کننده ها کمی با مشکل همراه می باشد. ولی در برخی از فروشگاه ها می توانید آن ها را پیدا کنید. بعد از اینکه لک ها را از بین بردید می توانید از شوینده و یا شامپو استفاده کنید.

مبل

۱-آزمایش کردن شوینده

قبل از هرکاری باید شوینده و یاشامپوی مورد نظرتان را بر روی قسمتی از مبل امتحان کنید. برای این کار می توانید مقداری از آن را بر روی دستمالی بریزید و قسمتی از مبل را تمیز کنید. بعد از گذشت ده دقیقه یک حوله کاغذی را بر روی آن بگذارید و سپس آن را فشار دهید اگر رنگ مبل به حوله ی ماغذی نفوذ نکرد می توانید از این شوینده استفاده کنید.

۲-تهیه ی ترکیب شوینده و آب

شوینده ی مورد نظرتان را با میزان مساوی آب درون ظرفی بریزید و با هم ترکیب کنید. مثلا در یک پیمانه آب باید یک پیمانه شوینده بریزید.

۳-آماده کردن بخارشو

ترکیب آب و شوینده را درون مخزن بخارشو بریزید و در آن را ببندید. سپس شیلنگ آن را وصل کنید. بعد از آن سر بخارشو را به انتهای شیلنگ وصل کنید.

۴-توزیع شوینده روی سطح مبل

سر بخار شو ر بر روی سطح مبل بگذارید و دکمه آن را بفشارید و آن را نگه دارید تا ترکیب بر روی مبل پخش شود. همینطور که دکمه را نگه داشته اید سر بخارشو را بر روی سطح مبل حرکت دهید تا به طور یکنواخت تمام سطح مبل از این ترکیب پوشانده شود.

۵-جمع کردن شوینده اضافی

دکمه را رها کنید و بخارشو را به طور آرامی بر روی مبل حرکت دهید تا شوینده های اضافی که بر روی سطح مبل وجود دارد را جمع کند. اگر لازم شد این کار را دوباره انجام دهید تا تمام شوینده های اضافی از سطح مبل جمع شوند. اگر شوینده بر روی مبل باقی بماند باعث می شود که رنگ دائمی آن تغییر پیدا کند. و در آخر بگذارید تا سطح مبل خشک شود.

مبل

تمیز کردن مبل پارچه ای با استفاده از شوینده های خشک

شوینده های خشک یک حلال قوی می باشند. البته این نوع شوینده ها مایع هستند ولی چون با آب ترکیب نشده اند به آن ها خشک می گویند.

۱-قبل از اینکه کارتان را شروع کنید در و پنجره ها را باز کنید. اگر اتاق تان مجهز به سیستم تهویه است آن را هم روشن کنید. این مواد شوینده بو و بخارهای بسیار قوی دارند.

۲-این را به یاد داشته باشید که هیچ گونه شویند های را به طور مستقیم بر روی مبل نریزید. پارچه ای را با این مواد آغشته کنید و بر روی سطح مبل و لکه ها بکشید. نکاتی بر روی برچسب شوینده ها نوشته شده است که می توانید آن ها را رعایت کنید.

۳-این مواد را هم مانند شوینده های مایع بر گوشه ای از مبل امتحان کنید.

۴-پارچه ای که به شوینده آغشته است را بر روی مبل بگذارید و بر دارید و این کار را در تمام سطح مبل انجام دهید. این را به یاد داشته باشید که شوینده را بر روی مبل نکشید. برای این کار باید زمان بیشتری را بگذارید. ولی اگر این کار را درست انجام ندهید باعث آسیب دیدن پارچه مبل تان می شود.

۵-در انتها شوینده را از روی مبل تمیز کنید. شوینده های خشک به خاطر ترکیبات شیمیایی که دارند احتمال دارد که رنگ پارچه را تغییر دهد. پس بعد از اینکه کارتان تمام شد پارچه تمیزی را بردارید و کمی مرطوبش کنید و سپس بر روی سطح مبل بکشید و آن را تمیز کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا مواد شوینده به طور کامل از روی مبل از بین برود. و در آخر اجازه دهید تا با هوای محیط خشک شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *